Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-10-19, 19:51
  #25
Medlem
Treantprotectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mensa73
Nope, drog bara en snurra ang det introverta draget i INTJ personligheten. Trodde det var glasklart, det var det tydligen inte.

Är du säker på detta? En tankeställare.
Citera
2018-10-22, 11:22
  #26
Medlem
petolvans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mensa73
När jag var yngre (är idag 45) så anpassade jag mig utan problem, men det tog energi. Dom sista åren har jag helt enkelt slutat anpassa mig socialt. Jag är fortfarande socialt kompetent vilket är något helt annat. ("social" = ett behov "socialt kompetent" = en kunskap)
Oj läste visst trådtiteln helt fel. Jag är säkerligen inte INTJ utan ENFP och det är en jäkla skillnad.

Men det här med personlighetstyper tycker jag inte man ska haka upp sig för mycket på även om det är kul och se hur vi alla är olika. Folk med en ovanligare typ, likaså personer med högre IQ än genomsnittet, har ofta en tendens till att identifiera sig en del med dessa resultat vilket jag tror kan skapa begränsningar. Att man då får förutfattade meningar om folk som kanske inte är en lika skarp kniv i lådan vilket gör att man ibland dömer ut folk på förhand.

Men en 22-årig musiker med väldigt hög kreativ förmåga passade ju läskigt bra in på mitt resultat så självklart stämmer dessa typer till en viss del.
Citera
2018-10-22, 11:52
  #27
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av VitKalla
En annan sak många har svårt att greppa är att jag inte hoppar snabbt in i en relation eller för den delen är intresserad av lösare förbindelser. Jag tar tid på mig, behöver det. Börjar på vänskaplig nivå och utvecklar därifrån. Jag kopplar det till min introverta sida och ointresset för socialt spel som många sysslar med.

Fungerar ni något liknande? Ibland känner jag mig rätt ensam i just det.

stämmer på mej också att det måste få ta lite tid att lära känna någon , få känna av sina känslor liksom .

sedan är egentid jätteviktigt för mej , att få krypa in i sin egen bubbla och bara låta tiden rusa iväg .
är en tänkare och har jag klurat fram något bra , så har jag uppdateringar på nått ännu bättre snabbare än du kan tro .
rätt social ändå och gillar spänning i livet som inte passar andra så bra
så mina hobbysar får jag hålla på med rätt själv .

nackdelar , att jag tar tid på mej när det gäller andra människor , jag drar mej undan grupperingar ,
jag tänker mycket på allt , jag vill göra det omöjliga och testar mina gränder till det yttersta många ggr , och det gör mej trött i sinnet , men är tillbaka rätt fort
Citera
2018-10-22, 17:37
  #28
Medlem
Panzarphungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spacefun

sedan är egentid jätteviktigt för mej , att få krypa in i sin egen bubbla och bara låta tiden rusa iväg .
är en tänkare och har jag klurat fram något bra , så har jag uppdateringar på nått ännu bättre snabbare än du kan tro .


nackdelar , att jag tar tid på mej när det gäller andra människor , jag drar mej undan grupperingar ,
jag tänker mycket på allt , jag vill göra det omöjliga och testar mina gränder till det yttersta många ggr , och det gör mej trött i sinnet , men är tillbaka rätt fort


Håller nästan fullständigt med, speciellt att skallen går i 110 mer eller mindre hela tiden..

Sen så har jag ett jobb där vi är 5 personer som mer eller mindre "går i fickan" på varandra under skiftet, dvs väldigt tajt oftast, med det resultatet att jag isolerar mig nästan helt när jag inte jobbar..

Och stormtrivs med det! Hoppas bara det håller i sig när pensionen/ålderdomen kommer, lite sent att "ångra" sig då, när man sitter själv. (Har barn&barnbarn, så helt off kommer jag inte att bli...)

Fördelen är, eller "fördel och fördel".., att jag kan klura ut saker/scenarion i skallen ganska snabbt, bara ett elände att få mina kollegor att fatta hur jag tänker, när det behövs. Har iaf kommit såpass långt att chefen börjat ta mina tankar på allvar direkt, -han har sagt rakt ut till mig att han gillar mitt sätt att tänka utanför boxen.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback