Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-09-10, 21:51
  #73
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Brottinator
Att svartskallar begår assistansbedrägerier på löpande band kan väl för fan inte komma som en överraskning?! Googla lite så ska du få se på kompetensregn..
Jo tack, försöker att inte tänka på skiten så man slipper bli mer förbannad än nödvändigt, är ju inte högprioriterat av politikerna direkt.. det enda förvånande var att att husägarna (kärringens barn?) åkt till gotland på semester av alla ställen och inte valt hemlandet. Integration tillsammans med stockholms svenska medelklass..
Citera
2020-09-10, 22:25
  #74
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweintoo
Såg lite av det i "svenska fall". Undrar mest om alla dessa personliga assistenter, där en gammal kvinna vårdades. Är det resultatet av alliansens "arbetskraftsinvandring", massa kurder som tar hand om ngn släkting (reellt eller påhittat sjuk), miljonerna rullar in? Media lär inte ta upp saken men tkr hela grejen stinker..

Nu var det inte den 58-åriga kvinnan som dog, som behövde assistans.
Tvärtom så fick jag intrycket att hon hjälpte till med assistansen av en flicka i familjen,
samt vaktade huset vid det här tillfället när familjen var bortrest.
Dessutom har jag för mig att kvinnan inte var kurd, om än utländsk.
Citera
2020-09-10, 22:51
  #75
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av nantes
Nu var det inte den 58-åriga kvinnan som dog, som behövde assistans.
Tvärtom så fick jag intrycket att hon hjälpte till med assistansen av en flicka i familjen,
samt vaktade huset vid det här tillfället när familjen var bortrest.
Dessutom har jag för mig att kvinnan inte var kurd, om än utländsk.
Nä, du har rätt. Verkar vara ett barn som vårdades, det drar iväg som fan med assistenter oavsett. Och behöver ungen typ konstant 2 vårdare blir det massa personal antar jag.. Lät lite märkligt med alla assistenter, föräldrar som drar iväg på semester mitt i allt, ngn som dör som inte är skriven där eller medborgare, och så läst mkt om assistansfusk på det och hela lss-reformen.. ok, då var mina inlägg helt offtopic jaja..
Citera
2020-09-10, 23:06
  #76
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantes
1) Nu var det inte den 58-åriga kvinnan som dog, som behövde assistans.
Tvärtom så fick jag intrycket att hon hjälpte till med assistansen av en flicka i familjen,
samt vaktade huset vid det här tillfället när familjen var bortrest.
Du har helt rätt 👍 i ditt påstående, till skillnad ifrån vissa andra tramsande lågpannade OT fårskallar.
Citat:
2) Dessutom har jag för mig att kvinnan inte var kurd, om än utländsk.
Kvinnan hade inte fått förnyat uppehållstillstånd utan hon skulle utvisas ifrån Sverige. Nu hann mördaren Mert Sari före detta skeende genom att mörda denna oskyldiga kvinna i det hus han startade branden i.
Hon hade kunnat få ett bra liv i sitt hemland i st f att dö en plågsam död innebränd i ett hus.

Mert Sari kunde inte hantera konflikter och föra dialoger med den flickvän som kastat ut honom hemifrån. Ex-flickvännen arbetade dessutom i det nedbrunna huset.
Idioten Mert S räknade med att få komma tillbaka till flickvännen och trösta henne då hennes arbetsplats nu hade gått upp i rök.

Ärendet överklagades inte till HR, vilket sannolikt berodde på det "låga" straffet med 12 års fängelse enl TR dom.
Citera
2020-09-11, 03:06
  #77
Medlem
Säger inte att straffet inte var förtjänt, men det är skratterande att vissa ibland frias i hovrätten pga ''ej bortom rimlig tvivel'' eller ofullständiga bevis, medan här hade man mestadels indicier.
Citera
2021-09-15, 07:17
  #78
Medlem
.

Sitter han inne nu? Eller har han fotboja? Var bor han nu? Permissioner?

.
Citera
2022-05-21, 09:26
  #79
Medlem
-GGs avatar
I avsnittet om honom på Viaplays krim-dokumentäter, säger åklagaren (som också är invandrare) att Mert var en vanlig Svensson.
Vilket blir jävligt konstigt att beskriva honom som, när Blatte-Mert ringer till en kvinna för att trakassera henne, och hennes manlige vän bryter in och tar telefonen och ber Mert att sluta och kallar honom dum i huvudet, varpå Mert skriker tillbaka att han är en jävla svenne som ska hålla käften och Mert ska döda honom och mer.

Jag får dessutom inte alls känslan att MS brydde sig sådär jättemycket om relationen med flickvännen och att det skulle vara ett motiv till hans passivt aggressiva beteende. Snarare en vanlig kränkt blatte som inte kan leva inom uppförande och mjukare normer. Ett antisocialt barn i huvudet trots jobb och möjligheter.
Citera
2022-10-22, 19:39
  #80
Medlem
st33rs avatar
Nån annan som kände att Mert är lite av en komiker till sättet?

Jag kände det när jag lyssnade på rättegångspodden. En hal och lögnaktig typ med inga gränser, men med ljus rolig röst. Duktig på att imitera. Han låter som en liten hal skojare
Citera
2022-11-23, 14:58
  #81
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Förundersökningsprotokoll

Lust att lägga upp fup:en igen? länken är död.
Citera
2022-12-19, 09:59
  #82
Medlem
oceandrives avatar
Har han eldat nått i fängelset?
Citera
2023-01-12, 17:15
  #83
Medlem
Namn på flickvännen?
Citera
2023-01-26, 13:58
  #84
Medlem
Romanche92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alfredo002
Känns mer som att hon är inblandad i det här. Då hon först skyddade honom och sen ändrade sin historia.

Självklart är det så, de skyddar alltid sina egna.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback