Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-18, 11:11
  #13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Apropå på Paul. Aktiveras konstnärsmekanismer och musicerande i hjärnan när man röker cannabis?

Nu vet jag inte om Obama är högintelligent men han har ju rökt cannabis.

Han är den sämste presidenten i USA’s historia så det rimmar med att han är frälst i cannabis.
Citera
2018-10-18, 11:21
  #14
Medlem
Czarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qemistry
Jag vågar sätta 10 000 kr på att jag har långt mer än tio gånger din kunskap om kemi och farmakologi generellt. Jag vet mycket väl vad cannabis är. Du däremot är en sann hobbylirate sittandes hemma som ett socialfall med tron om att din kunskap är såpass slående att du kan sitta på internet och tillrättavisa folk. Ju mer droger du tar, desto mer tror du att du vet. Vi har sett dig nu sedan åtminstone 2009 och du ger dig aldrig.

Jag är själv på mensa nivå(IQ 131+) och röker varje dag, cannabis har 0 inverkan på din IQ(som förövrigt är något du kan träna upp).
ADHD har dessutom 0 inverkan på din IQ, det mäter bara en medfödd känslighet i det egna nervsystemet.

För att svara på TS fråga: Elon Musk & Steve Jobs är två, här är 48 till
https://www.rollingstone.com/culture...jobs-2-117396/
__________________
Senast redigerad av Czaren 2018-10-18 kl. 11:25.
Citera
2018-10-18, 11:23
  #15
Medlem
IbrahimZlatanovics avatar
Har en känsla av att det inte spelar någon större roll vilken människa vi räknar upp.
TS kommer förmodligen att hitta något att såga hos den personen i vilket fall som helst.

Det jag tänkte bidraga med i tråden är uppgiften om att intelligenta människor generellt sett är mer benägna att testa droger än resten av fårskocken.
Citera
2018-10-18, 11:32
  #16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Czaren
Jag är själv på mensa nivå(IQ 131+) och röker varje dag, cannabis har 0 inverkan på din IQ(som förövrigt är något du kan träna upp).
ADHD har dessutom 0 inverkan på din IQ, det mäter bara en medfödd känslighet i det egna nervsystemet.

För att svara på TS fråga: Elon Musk & Steve Jobs är två, här är 48 till
https://www.rollingstone.com/culture...jobs-2-117396/

Du vaknar kanske upp i detta liv eller efter detsamma och inser att du har varit totalt grundlurad gällande cannabis. Det finns klara paralleller med EDM-kulturen som omskrevs av en professor som menade att vissa av de mest djupgående fansen trodde de tillhörde något exklusivt och värdigt, när de i själva verket tillhörde något simpelt, utnyttjande och tämligen i innehållslöst med mycket yta och lite innehåll.

Jag kan lova dig att över lång tid och tillräckligt många berusningar av cannabis så skadas hjärnan. Det är dock inget som sker inom en månad som t.ex. MDMA, men det sker och de som vägrar att inse detta i sin på flera sätt omvända cognitive bias är i komplex fara.
Citera
2018-10-18, 11:34
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qemistry
Jag vågar sätta 10 000 kr på att jag har långt mer än tio gånger din kunskap om kemi och farmakologi generellt. Jag vet mycket väl vad cannabis är. Du däremot är en sann hobbylirate sittandes hemma som ett socialfall med tron om att din kunskap är såpass slående att du kan sitta på internet och tillrättavisa folk. Ju mer droger du tar, desto mer tror du att du vet. Vi har sett dig nu sedan åtminstone 2009 och du ger dig aldrig.
Då har du nog läst hans inlägg som fan läser bibeln. Om det är något BFC är trött på så är det nyfrälsta stoners som ska frälsa världen.
Citera
2018-10-18, 11:44
  #18
Medlem
cqs avatar
Snoop Dog är väldigt intelligent då han hatar rasisten Drumpf, jag vet att han tycker om att röka gräs...
Citera
2018-10-18, 11:46
  #19
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qemistry
Jag vågar sätta 10 000 kr på att jag har långt mer än tio gånger din kunskap om kemi och farmakologi generellt. Jag vet mycket väl vad cannabis är. Du däremot är en sann hobbylirate sittandes hemma som ett socialfall med tron om att din kunskap är såpass slående att du kan sitta på internet och tillrättavisa folk. Ju mer droger du tar, desto mer tror du att du vet. Vi har sett dig nu sedan åtminstone 2009 och du ger dig aldrig.
Jaha, berätta mer, jag är idel öra.
Citera
2018-10-18, 12:04
  #20
Medlem
Elon Musk är väl inte att klassa som en lågpresterande idiot:
https://edition.cnn.com/videos/cnnmo...-orig.cnnmoney

Inte Neil Degrasse Tyson heller, vet inte om han röker själv dock.
https://www.washingtonpost.com/news/...=.57c5c506d001

Och USAs tidigare president Barack Obama verkade ju klara sig rätt bra trots cannabisbruk i sin ungdom:
https://assets.goodstatic.com/s3/mag...png=s1200x1200
Citera
2018-10-18, 12:06
  #21
Medlem
Europes avatar
Vad innebär "Cannabis-förespråkare"? Jag är för legalisering av cannabis, jag använde det ibland när jag var yngre, men skulle inte allmänt på något sätt rekommendera någon att använda det. Jag har en IQ på 160+.
__________________
Senast redigerad av Europe 2018-10-18 kl. 12:11.
Citera
2018-10-18, 12:07
  #22
Medlem
Obama var ju bögsmart men var han en stor stoner verkligen?

Mitt tips är att röka cheese eller någon annan sort som är svag till att börja med så inte cbn blir överväldigande. Utbudet av cannabis är riktigt dåligt i Sverige.
Citera
2018-10-18, 12:15
  #23
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Apropå på Paul. Aktiveras konstnärsmekanismer och musicerande i hjärnan när man röker cannabis?
Om inget annat så får man ett annorlunda abstrakt tänkande och man har mycket lättare för att bara go with the flow. För musiker fungerar det rätt bra eftersom man kan loss och bara jamma. För mig som är mer av en författare så blir det snarare väldigt förvirrat om jag försöker "jamma" fram en text. Däremot så får jag lättare att se det jag vill skriva från lite andra perspektiv och idéerna i sig flödar snabbare.

Citat:
Ursprungligen postat av Sugminstorasalta
Då har du nog läst hans inlägg som fan läser bibeln. Om det är något BFC är trött på så är det nyfrälsta stoners som ska frälsa världen.
Jag är även trött på idioter som tror sig förstå världen för att dom har många högskolepoäng.
Citera
2018-10-18, 12:17
  #24
Medlem
PippiDrengs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qemistry
De flesta vet nog att man kan i princip inte bli smart eller smartare av cannabis. Jag är personligen verkligen totalt övertygad om att cannabis gör användaren dummare. Jag har också svårt att se framför mig en högpresterande individ som kan befatta sig med cannabis utan att denna prestation blir störd.

Cannabis är för defekta individer, som har diagnoser såsom ADHD/ADD, dyslexi, autism borderline etc. Det kan också finnas helt fullt fungerande individer som bara hade en taskig barndom - ja ni vet, betong i sandlådan. Cannabis är helgonförklarat inom hip hop, där ”Eey, Man, Fuck the police, Aoh, Eeh” och andra negroida uttryck är centrala. Ja, ingen har väl missat att svartingens drog nr 1 är cannabis. En gangster utan cannabis är som en strand utan sand, eller som en skola på söndag: ingen klass. För töntarna som inte vågade dansa i högstadiet så passar då cannabis för att bli ”cool”, då man med cannabis blir automatiskt kriminell. Detta har nödvändigtvis inte med lagstiftning att göra, då jag bott i Holland så trots att cannabis är lagligt så är det ganska ”coolt”, ”tufft” och ibland ”gangster” även där.

Länka till +150 i IQ som förespråkar cannabis, jag är idel öra. Vi vet också att det finns forskning på att dumma både tenderar att dricka mer alkohol och använda droger (som inte ger något; cannabis).

På vilket sätt kan cannabis hjälpa en person med läs- och skrivsvårigheter? Det var något jag inte hört tidigare. Sökte lite kring det men kan inte hitta något av värde. Vill du bistå med källa till ditt påstående?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback