Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-18, 10:24
  #1
Avstängd
De flesta vet nog att man kan i princip inte bli smart eller smartare av cannabis. Jag är personligen verkligen totalt övertygad om att cannabis gör användaren dummare. Jag har också svårt att se framför mig en högpresterande individ som kan befatta sig med cannabis utan att denna prestation blir störd.

Cannabis är för defekta individer, som har diagnoser såsom ADHD/ADD, dyslexi, autism borderline etc. Det kan också finnas helt fullt fungerande individer som bara hade en taskig barndom - ja ni vet, betong i sandlådan. Cannabis är helgonförklarat inom hip hop, där ”Eey, Man, Fuck the police, Aoh, Eeh” och andra negroida uttryck är centrala. Ja, ingen har väl missat att svartingens drog nr 1 är cannabis. En gangster utan cannabis är som en strand utan sand, eller som en skola på söndag: ingen klass. För töntarna som inte vågade dansa i högstadiet så passar då cannabis för att bli ”cool”, då man med cannabis blir automatiskt kriminell. Detta har nödvändigtvis inte med lagstiftning att göra, då jag bott i Holland så trots att cannabis är lagligt så är det ganska ”coolt”, ”tufft” och ibland ”gangster” även där.

Länka till +150 i IQ som förespråkar cannabis, jag är idel öra. Vi vet också att det finns forskning på att dumma både tenderar att dricka mer alkohol och använda droger (som inte ger något; cannabis).
__________________
Senast redigerad av Qemistry 2018-10-18 kl. 10:34.
Citera
2018-10-18, 10:31
  #2
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qemistry
De flesta vet nog att man kan i princip inte bli smart eller smartare av cannabis. Jag är personligen verkligen totalt övertygad om att cannabis gör användaren dummare. Jag har också svårt att se framför mig en högpresterande individ som kan befatta sig med cannabis utan att denna prestation blir störd.

Cannabis är för defekta individer, som har diagnoser såsom ADHD/ADD, dyslexi, autism borderline etc. Det kan också finnas helt fullt fungerande individer som bara hade en taskig barndom - ja ni vet, betong i sandlådan. Cannabis är helgonförklarat inom hip hop, där ”Eey, Man, Fuck the police, Aoh, Eeh” och andra negroida uttryck är centrala. Ja, ingen har väl missat att svartingens drog nr 1 är cannabis. En gangster utan cannabis är som en strand utan sand, eller som en skola på söndag: ingen klass.

Länka till +150 i IQ som förespråkar cannabis, jag är idel öra. Vi vet också att det finns forskning på att dumma både tenderar att dricka mer alkohol och använda droger (som inte ger något; cannabis).

Varför snöa in på cannabis? Länka till någon med +150 i IQ som förespråkar alkohol.

När det gäller högpresterande, Paul McCartney har rökt väldigt mycket brass i sina dagar och har gett ut 37 album efter Beatles.
__________________
Senast redigerad av proconsul 2018-10-18 kl. 10:34.
Citera
2018-10-18, 10:32
  #3
Medlem
Rauno1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qemistry
De flesta vet nog att man kan i princip inte bli smart eller smartare av cannabis. Jag är personligen verkligen totalt övertygad om att cannabis gör användaren dummare. Jag har också svårt att se framför mig en högpresterande individ som kan befatta sig med cannabis utan att denna prestation blir störd.

Cannabis är för defekta individer, som har diagnoser såsom ADHD/ADD, dyslexi, autism borderline etc. Det kan också finnas helt fullt fungerande individer som bara hade en taskig barndom - ja ni vet, betong i sandlådan. Cannabis är helgonförklarat inom hip hop, där ”Eey, Man, Fuck the police, Aoh, Eeh” och andra negroida uttryck är centrala. Ja, ingen har väl missat att svartingens drog nr 1 är cannabis. En gangster utan cannabis är som en strand utan sand, eller som en skola på söndag: ingen klass.

Länka till +150 i IQ som förespråkar cannabis, jag är idel öra. Vi vet också att det finns forskning på att dumma både tenderar att dricka mer alkohol och använda droger (som inte ger något; cannabis).
Joe rogan är väll inte helt bakom flötet trotts att man kan få uppfattningen om att han ibland fastnat lite väl vid bongen.

Edit:Läste slarvigt, sorry! Joe kommer knappast upp i några 150+ i IQ
Citera
2018-10-18, 10:35
  #4
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Rauno1
Joe rogan är väll inte helt bakom flötet trotts att man kan få uppfattningen om att han ibland fastnat lite väl vid bongen.

Edit:Läste slarvigt, sorry! Joe kommer knappast upp i några 150+ i IQ

Han fastnade väl också i betongen som liten? Eller var där sand i sandlådan eller betong?
Citera
2018-10-18, 10:36
  #5
Medlem
Pangkakan1977s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qemistry
De flesta vet nog att man kan i princip inte bli smart eller smartare av cannabis. Jag är personligen verkligen totalt övertygad om att cannabis gör användaren dummare. Jag har också svårt att se framför mig en högpresterande individ som kan befatta sig med cannabis utan att denna prestation blir störd.

Cannabis är för defekta individer, som har diagnoser såsom ADHD/ADD, dyslexi, autism borderline etc. Det kan också finnas helt fullt fungerande individer som bara hade en taskig barndom - ja ni vet, betong i sandlådan. Cannabis är helgonförklarat inom hip hop, där ”Eey, Man, Fuck the police, Aoh, Eeh” och andra negroida uttryck är centrala. Ja, ingen har väl missat att svartingens drog nr 1 är cannabis. En gangster utan cannabis är som en strand utan sand, eller som en skola på söndag: ingen klass.

Länka till +150 i IQ som förespråkar cannabis, jag är idel öra. Vi vet också att det finns forskning på att dumma både tenderar att dricka mer alkohol och använda droger (som inte ger något; cannabis).

Vad får du kickar av här i livet, om en får fråga? Det är väl allmänt känt och även erkänt att viss stimulantia har en livsförhöjande effekt; dock har väl alla sin favorit bland stimulantia. Sen vet jag inte hur jädra sexigt det är med vrålhögt IQ när allt kommer omkring heller.
Citera
2018-10-18, 10:42
  #6
Medlem
Rauno1s avatar
Hur menar du förespåkar cannabis? Någon som står med megafon och ropar ut att det är bra för alla att rök cannabis varje dag eller någon som inte hymlar med att den tar en puff då och då vid väl valda tillfällen.
Citera
2018-10-18, 10:50
  #7
Moderator
HelgeBuks avatar
Visserligen död, men Carl Sagan borde väl passa in på önskemålen. https://sv.wikipedia.org/wiki/Carl_Sagan
Citera
2018-10-18, 10:54
  #8
Medlem
BigFatCones avatar
Jag kan inte komma på ens en enda person med 150 i IQ så det blir ju svårt. Men den mest intelligenta förespråkaren för cannabis som jag känner till var Carl Sagan. Att kalla honom för ointelligent vore just detta.

Sen förstår jag inte riktigt varför just högt IQ skulle vara så jävla relevant. Det finns ju många som är i toppen av sina fält och som förespråkar cannabis. Här är 40 av dom: https://matadornetwork.com/nights/41...-stoners-time/

TS har enkelt inte ingen aning om vad cannabis är, varför man väljer att använda det eller hur det känns. Kort sagt så förstår han inte och kommer aldrig att göra det.

Citat:
With a bit of luck, his life was ruined forever. Always thinking that just behind some narrow door in all of his favorite bars, men in red woolen shirts are getting incredible kicks from things he'll never know.
Citera
2018-10-18, 11:00
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Varför snöa in på cannabis? Länka till någon med +150 i IQ som förespråkar alkohol.

När det gäller högpresterande, Paul McCartney har rökt väldigt mycket brass i sina dagar och har gett ut 37 album efter Beatles.

...eh, du kan säkert gräva fram en hel del personer som rökt på eller nyttjat som "ändå" kunnat leverera på hög nivå. Det är ju omöjligt att svara på vad de åstadkommit om de inte nyttjat droger. Men det går säkert att gräva fram långt många fler tragiska livsöden och misslyckade individer som "på grund av" att de rökt på eller nyttjat något förstört sina eller närståendes liv och/eller utvecklats sämre i olika avseenden än vad de gjort annars. Men jag känner flera drogliberalister och saklig argumentation eller rent medicinsk sådan brukar inte fungera. Det ligger liksom i droger och beroendens natur...
Citera
2018-10-18, 11:02
  #10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Jag kan inte komma på ens en enda person med 150 i IQ så det blir ju svårt. Men den mest intelligenta förespråkaren för cannabis som jag känner till var Carl Sagan. Att kalla honom för ointelligent vore just detta.

Sen förstår jag inte riktigt varför just högt IQ skulle vara så jävla relevant. Det finns ju många som är i toppen av sina fält och som förespråkar cannabis. Här är 40 av dom: https://matadornetwork.com/nights/41...-stoners-time/

TS har enkelt inte ingen aning om vad cannabis är, varför man väljer att använda det eller hur det känns. Kort sagt så förstår han inte och kommer aldrig att göra det.

Jag vågar sätta 10 000 kr på att jag har långt mer än tio gånger din kunskap om kemi och farmakologi generellt. Jag vet mycket väl vad cannabis är. Du däremot är en sann hobbylirate sittandes hemma som ett socialfall med tron om att din kunskap är såpass slående att du kan sitta på internet och tillrättavisa folk. Ju mer droger du tar, desto mer tror du att du vet. Vi har sett dig nu sedan åtminstone 2009 och du ger dig aldrig.
Citera
2018-10-18, 11:07
  #11
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Varför snöa in på cannabis? Länka till någon med +150 i IQ som förespråkar alkohol.

När det gäller högpresterande, Paul McCartney har rökt väldigt mycket brass i sina dagar och har gett ut 37 album efter Beatles.

Apropå på Paul. Aktiveras konstnärsmekanismer och musicerande i hjärnan när man röker cannabis?

Nu vet jag inte om Obama är högintelligent men han har ju rökt cannabis.
Citera
2018-10-18, 11:09
  #12
Medlem
proconsuls avatar
[quote]
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Apropå på Paul. Aktiveras konstnärsmekanismer och musicerande i hjärnan när man röker cannabis?
Ja.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback