Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-18, 09:58
  #1
Medlem
Ett barn i Älvsbyn vårdas på sjukhus efter att ha vådaskjutits med ett jaktvapen. Olyckan ska ha inträffat inomhus fredagen den 12 oktober.

Barnet och en kompis ska ha lekt med varandra och på något sätt kommit över ett laddat jaktvapen.

Hur det har gått till och hur det skadade barnet mår vill inte polisen kommentera eftersom det handlar om just barn.

https://sverigesradio.se/sida/artike...rtikel=7069721
Citera
2018-10-19, 20:08
  #2
Medlem
Ägaren till detta vapen, avundas jag inte just nu. Först samvetet för det som hänt och sedan bli av med vapenlicensen på grund av olämplighet att inneha vapen.
Citera
2018-10-20, 00:39
  #3
Medlem
Monkeyspanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodologen
Ägaren till detta vapen, avundas jag inte just nu. Först samvetet för det som hänt och sedan bli av med vapenlicensen på grund av olämplighet att inneha vapen.

Ja fyfan. Älgjakten är väl i full gång, farsan tar en snabb kopp kaffe på stående fot i köket, han ska ju strax ut igen. Bössan ståendes färdig i farstun. "Det tar ju bara en minut"
Vet tyvärr alltför många som gör liknande slarvigheter. Ställer ifrån sig bössan med patron i loppet: "Jag ska bara.."
Citera
2018-10-20, 18:41
  #4
Medlem
Witkos avatar
Idiotiskt att lämna laddade vapen framme när det finns barn i närheten.
Vapnet ska laddas först när man är ute i skog och mark. Eller tror jägaren att viltet hör när vapnet laddas och därmed springer och gömmer sig?
Citera
2018-10-20, 22:10
  #5
Medlem
Norrmannens avatar
Någon som vet vem det är?
Citera
2018-10-29, 10:19
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monkeyspank
Ja fyfan. Älgjakten är väl i full gång, farsan tar en snabb kopp kaffe på stående fot i köket, han ska ju strax ut igen. Bössan ståendes färdig i farstun. "Det tar ju bara en minut"
Vet tyvärr alltför många som gör liknande slarvigheter. Ställer ifrån sig bössan med patron i loppet: "Jag ska bara.."

vet personligen ingen som gör så. Känns som det är rätt få som gör sånt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback