Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-10-25, 07:10
  #25
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
http://metermen.nu/jampa-2/
Citera
2018-10-25, 20:04
  #26
Medlem
EnGodForlorares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
https://samnytt.se/avslojar-fore-det...ska-avsandare/

"Före detta journalist på Mittmedia bakom påverkanskampanj på Twitter med falska avsändare"

Det ligger en slags ödets ironi över det hela i och med att det är Egor Putilov/Martin Dahlin/Alexander Yarovenko/Alexander Fridback som skrivit artikeln!

Själva "avslöjandet" ger jag inte mycket för. En vanlig privatperson som står bakom kontot och som antagit en pseudonym för att slippa bli trakasserad av högertroll.
Citera
2018-10-25, 21:15
  #27
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Själva "avslöjandet" ger jag inte mycket för. En vanlig privatperson som står bakom kontot och som antagit en pseudonym för att slippa bli trakasserad av högertroll.

Varför använde han sig av fejkade bilder på semestervyer då? Och låtsades att andras bilar var hans egna

Blir man trakasserad om man själv fotar en solnedgång?
Citera
2018-10-25, 23:15
  #28
Medlem
Expohunters avatar
Janne jobbar på Östmans Musik.

https://www.ostmansmusik.com
Citera
2018-10-25, 23:17
  #29
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Det ligger en slags ödets ironi över det hela i och med att det är Egor Putilov/Martin Dahlin/Alexander Yarovenko/Alexander Fridback som skrivit artikeln!

Själva "avslöjandet" ger jag inte mycket för. En vanlig privatperson som står bakom kontot och som antagit en pseudonym för att slippa bli trakasserad av högertroll.

Visst är det ironiskt att två vanliga privatpersoner (med politisk anknytning) har ljugit om sin identitet. Fast bara en av dem får löpsedlar i media.
Citera
2018-10-26, 02:47
  #30
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Varför använde han sig av fejkade bilder på semestervyer då? Och låtsades att andras bilar var hans egna

Blir man trakasserad om man själv fotar en solnedgång?
Lite värre tycker jag ändå att lögnerna om att han skulle vara bonde och nationalekonom, även om bildlögnerna var grova och onödiga. Om han verkligen är "centerpartist" är förstås omöjligt att kolla, men hans värderingar och argument är blodröda.

Han har snärjt in sig i lögner, delvis p g a ett eget tråkigt och innehållslöst liv, på ett sätt som liknar fallet i dokumentären Catfish.
https://en.wikipedia.org/wiki/Catfish_(film)
Citera
2018-10-26, 09:28
  #31
Medlem
Räkodlarens avatar
Jag tolkade hans bekräftelse som ett sätt att få bort strålkastarljuset från något intressantare/allvarligare (typ trollfabrik på Sveavägen). Nu vet jag inte vad jag ska tro. Sista ordet eller spadtaget lär väl inte vara taget i denna soppa.
Citera
2018-10-26, 09:29
  #32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Det ligger en slags ödets ironi över det hela i och med att det är Egor Putilov/Martin Dahlin/Alexander Yarovenko/Alexander Fridback som skrivit artikeln!

Själva "avslöjandet" ger jag inte mycket för. En vanlig privatperson som står bakom kontot och som antagit en pseudonym för att slippa bli trakasserad av högertroll.
Nej, det är inte alls ironiskt. Det är ingen som har ifrågasatt människors rätt att skriva under pseudonym - det gör vi ju nästan allesammans här på forumet t.ex. Det är bara löjligt att jämföra "Johan Landström"/@telejampa med Egor Putilov eller Julia Caesar. De sistnämnda har aldrig utgivit sig för att vara något annat än vad de är, nämligen invandringskritiska journalister. De har bara velat vara anonyma. Problemet med Jan-Olov Nygren är ju att han, som av allt att döma är sosse, har skapat en centerpartistisk fejkpersonlighet i politiskt manipulativt syfte. Hela hans twitterprojekt går ut på att under falsk täckmantel motverka ett närmande mellan borgerligheten och SD för att istället baxa C i riktning mot S. Han har dessutom varit mycket populär bland opinionsbildare på vänsterkanten och blivit flitigt retweetad, så ett visst politiskt inflytande har han faktiskt haft.

Hade Nygren bara kallat sig "Johan Landström" eller "Telejampa" och pruttat ur sig den gamla vanliga sossedyngan hade ingen brytt sig. Dock tycker jag att det är moraliskt tveksamt att använda sig av ett så pass ovanligt namn som "Johan Landström" om man vill skriva under pseudonym. Det kan ju skapa obehag för den handfull personer som verkligen heter så. Bättre att kalla sig "Johan Andersson" eller något liknande.
__________________
Senast redigerad av Nebeltag 2018-10-26 kl. 09:36.
Citera
2018-10-26, 16:44
  #33
Moderator
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Lite värre tycker jag ändå att lögnerna om att han skulle vara bonde och nationalekonom, även om bildlögnerna var grova och onödiga. Om han verkligen är "centerpartist" är förstås omöjligt att kolla, men hans värderingar och argument är blodröda.

Han har snärjt in sig i lögner, delvis p g a ett eget tråkigt och innehållslöst liv, på ett sätt som liknar fallet i dokumentären Catfish.
https://en.wikipedia.org/wiki/Catfish_(film)
Borde inte detta vara åtalbart? Centerpartiet borde ju iaf vara rasande på att en vänsterknast skapar ett trollkonto och utger sig för att vara centerpartist. Kommer inte på någon riktigt passande rubricering men bedrägeri och valfusk ligger ju fan inte långt borta. Om denna snubben går fri från åtal så betyder ju det att det är fritt fram för alla att skapa trollkonto för att driva opinion. Borde ju finnas något brott av typen "Otillbörligt drivande av opinion".
__________________
Senast redigerad av Sgt.Bland 2018-10-26 kl. 16:49.
Citera
2018-10-26, 21:09
  #34
Medlem
Helt OT men roligt när forumtrollen drar ned sig själva i träsket genom att försvara andra troll.
Är det någon som har mer berättelser om telejampa och hans verksamhet så fram med det i tråden!
Kan det vara en grupp inom centern som betalat honom för att hjälpa till med att föra centern närmare socialdemokratin. Det han skrivit är liksom för töntigt för att komma från sossarna.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback