Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-17, 22:29
  #1
Medlem
Scratchbites avatar
För ett par dagar sen var det "30% kvar men laddas inte", vilket var typ ok med tanke på att jag aldrig drar ur laddaren ändå. Nu har den börjat hamna i vänteläge lite slumpmässigt så om jag inte hittar ett sätt att fixa det på får jag anta att det är batteriet som är helt kört. Jag har testat att ta ut batteriet och hållit in on/off-knappen (har funkat förr men inte den här gången). Annars vet jag inte vad jag kan göra, kan det finnas någon inställning nånstans som gör att den inte laddar?

Asus notebook
g56jk-cn063h
Windows 10
Citera
2018-10-17, 22:46
  #2
Medlem
Greydons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scratchbite
För ett par dagar sen var det "30% kvar men laddas inte", vilket var typ ok med tanke på att jag aldrig drar ur laddaren ändå. Nu har den börjat hamna i vänteläge lite slumpmässigt så om jag inte hittar ett sätt att fixa det på får jag anta att det är batteriet som är helt kört. Jag har testat att ta ut batteriet och hållit in on/off-knappen (har funkat förr men inte den här gången). Annars vet jag inte vad jag kan göra, kan det finnas någon inställning nånstans som gör att den inte laddar?

Asus notebook
g56jk-cn063h
Windows 10

Med tanke på att du själv säger att du aldrig drar ur laddaren så kan detta vara ett resultat av det. Du kan ha bränt batteriet genom konstant överladdning.
Citera
2018-10-17, 22:55
  #3
Medlem
(FB) Dator laddar ej..

https://www.laptopmag.com/articles/g...ort-windows-10
Citera
2018-10-18, 07:04
  #4
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greydon
Med tanke på att du själv säger att du aldrig drar ur laddaren så kan detta vara ett resultat av det. Du kan ha bränt batteriet genom konstant överladdning.
Nej, det är inte så det fungerar...
Citera
2018-10-18, 10:43
  #5
Medlem
Samma hände mig. Började med att den glappade, sedan slutade den ladda helt och började generera värme till den punkt att den smälte adaptern.

Är det en asus laptop? Vanligt problem på dem, fick reparera just det problemet 3 ggr på min.

Edit; såg just att det var en asus. Du har samma problem som mig. Det är inget fel på batteriet, snarare själva laddningsstationen.
__________________
Senast redigerad av davetheslave 2018-10-18 kl. 10:47.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback