Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2019-01-06, 10:41
  #13
Medlem
kostymnisses avatar
Lidl har det fräschaste frukt&grönt utbudet här i krokarna iaf. Sedan att det är billigare än Hemköp och Ica gör ju inget.
Ska vi jämföra med andra "billigare" kedjor som Netto, Citygross etc är ju Lidl i mål i maratonet innan dom andra ens kommit ut ur stadion...
Citera
2019-01-06, 10:45
  #14
Medlem
Beredd att hålla med. Lidl är nog den affär med fräschast frukt här också. Får för mig att de har prickat helt rätt när det kommer till hur mycket de ska lagerhålla så allt byts ut hela tiden. Babbarna köper ju alltid storpack av allt pga massor av ungar.
Citera
2019-01-06, 13:38
  #15
Medlem
Vem0ths avatar
Har bara varit på arbetsintervju men det var mycket snack från regionschefen hur viktig deras affärsmodell angående frukt och grönt är. Tror det nämndes att dem inte beställer in överskott som andra butiker utan det som kommer in på morgonen förväntas säljas ut senast kl 12 följande dag.
Citera
2019-01-06, 13:57
  #16
Medlem
Lidl är kanonbra. Köper det mesta där. Grönsakerna/frukt mycket fina med bra priser. Ekologisk svensk köttfärs toppen. 17 % Greve ost. Lättöl. Glass. Toa/hushållspapper. Tvättmedel/Sköljmedel. Spolarvätska ! Choklad. Pasta. Ekologiska bönor i alla former.
Citera
2019-01-22, 11:41
  #17
Medlem
Megaforces avatar
Lidl köper mer lokalproducerat än t.ex. ICA så vill man ha svenska grönsaker i skördetid så är det Lidl man skall gå till.
Citera
2019-01-22, 12:25
  #18
Medlem
Har också alltid gillat LIDL's frukt & grönt utbud. Tror dock det kan variera väldigt beroende på LIDL butik. Handlat i 3-4 år i samma LIDL butik men nyligen flyttat och efter första inhandlingen fick jag flera riktigt stora gröna levande larver i min isbergssallad. Aldrig fått något levande med mig hem tidigare.
Citera
2019-01-22, 12:46
  #19
Medlem
TheJackets avatar
Lidl har överlägset bäst frukt & grönt
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback