Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-10-17, 21:57
  #1
Medlem
redmoon-cats avatar
Vissa tror tydligen att Lidl har färskare frukt bara för att "den bara behöver fraktas ifrån Tyskland"
Citera
2018-10-17, 22:00
  #2
Medlem
Enoch.Thulins avatar
De frukt- och grönsaksfixerade i min närhet säger att Lidl har färskast grejor. Själv har jag ingen aning.
Citera
2018-10-18, 00:43
  #3
Medlem
ruttenfimps avatar
Hörde några igår prata om detta att dom ofta har färska frukt o grönsaker vilket jag själv inte tycker.

Fick höra att Lidl från början bara sålde frukt och grönt osv. Om det e sant eller inte vet jag ej!
Citera
2018-10-18, 03:27
  #4
Medlem
MauseRRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruttenfimp
Hörde några igår prata om detta att dom ofta har färska frukt o grönsaker vilket jag själv inte tycker.

Fick höra att Lidl från början bara sålde frukt och grönt osv. Om det e sant eller inte vet jag ej!

När lidl kom till Sverige tidigt 2000-tal var lidl en glorifierad kiosk, 50 % läsk och godis, 10 % av varorna var olika erbjudanden (skor, kamera, förkläden typ), 30 % frysdisk och sista 10 % frukt, grönt och korvar från tyskland.
Citera
2018-10-18, 04:13
  #5
Medlem
ruttenfimps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MauseRR
När lidl kom till Sverige tidigt 2000-tal var lidl en glorifierad kiosk, 50 % läsk och godis, 10 % av varorna var olika erbjudanden (skor, kamera, förkläden typ), 30 % frysdisk och sista 10 % frukt, grönt och korvar från tyskland.

Menar ju självklart tidigare än så. Innan det fanns i Sverige.

Jag minns när Lidl var nytt. Mindre utbud inga svenska märken men bättre priser.
Citera
2018-10-18, 05:04
  #6
Medlem
Onanikrems avatar
Det beror nog mer på butikschefen än på kedjan, dvs. hur stor omsättning de har och hur mycket halvfrächt som rensas ut.
Här i min by har Coop bäst kött, och Lidl bäst grönsaker, Hemköp sämst på allt.
Citera
2018-10-18, 22:41
  #7
Medlem
guranboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redmoon-cat
Vissa tror tydligen att Lidl har färskare frukt bara för att "den bara behöver fraktas ifrån Tyskland"

Hmm så dom odlar bananer och ananas i Tyskland?
Då har jag lärt mig något idag med 😂
Citera
2018-10-19, 11:19
  #8
Medlem
Tror de bara har GMO frukt, det är anledningen till att deras frukt kanske verkar "färskare".
Citera
2018-10-19, 11:28
  #9
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redmoon-cat
Vissa tror tydligen att Lidl har färskare frukt bara för att "den bara behöver fraktas ifrån Tyskland"

Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
De frukt- och grönsaksfixerade i min närhet säger att Lidl har färskast grejor. Själv har jag ingen aning.
Lidl har helt klart fräschast frukt och grönt.
Citera
2018-10-19, 13:34
  #10
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkegolbog
Tror de bara har GMO frukt, det är anledningen till att deras frukt kanske verkar "färskare".
Källa på det? Låter i för sig inte helt otroligt, dem som handlar på Lidl regelbundet bryr sig sällan om varken miljö eller sin egen hälsa.
Citera
2019-01-05, 21:35
  #11
Medlem
Vad får dig att tro att all frukt kommer från Tyskland? Under sommaren kommer det mesta från Sverige. Beror på säsong. Men Lidl plockar inte in mer från utlandet än vilken annan butik som helst...
Citera
2019-01-05, 21:38
  #12
Medlem
pillenottens avatar
Jag handlar bara frukt och grönt på Lidl numera - betydligt fräschare än ICA/Hemköp och Coop och förmodligen till bättre priser - pisstrött på att köpa halvruttna granatäpplen på Hemköp för 39:-/st när Lidl har fräscha för 29:- per kilo
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback