Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-17, 20:31
  #1
Medlem
det är nämligen så att jag snart kommer upp i myndig ålder och ska köpa en bil för de pengar jag knegat ihop under flera års tid. Vill inte ha någon trött raggarvolvo! Är ute efter något som är fräscht(gärna nyare än 2012 med bra puffra) Vill ha riktig körglädje. Har kollat på Merca och Audi men har ingen lust att betala massa reparationer och dyra delar när skiten rasar. Jag kan max lägga 300k! har ni några tips?
__________________
Senast redigerad av Turrex 2018-10-17 kl. 20:35.
Citera
2018-10-17, 20:46
  #2
Medlem
graFFes avatar
Mazda MX5, Subaru BRZ, BMW Z4, Mini Cooper, Porsche Cayman är väl bilar kända för "riktig körglädje".
Citera
2018-10-17, 20:53
  #3
Medlem
Ford Mustang.
Citera
2018-10-17, 21:53
  #4
Medlem
kevinhoflands avatar
Camaro eller Mustang
Citera
2018-10-17, 21:54
  #5
Medlem
Om du vill ha sann körglädje rekommenderar jag starkt Subaru BRZ eller Toyota GT86. Exakt samma bil där endast utseendet skiljer en aning. Du får en vettig för 200K. Förhållandevis låg effekt på pappret, 200 hästar, men låt inte detta lura dig. Bilen är lätt, bakhjulsdriven och extremt välbalanserad. Mer effekt behövs absolut inte.
Citera
2018-10-17, 22:04
  #6
Medlem
Tjingens avatar
BMW 335i/d är bra och snabba bilar
Citera
2018-10-18, 02:57
  #7
Medlem
Jogens avatar
Nissan 370 Z Nismo har en V6:a med 344 hk och bakhjulsdriven. Rätt snygg faktiskt. Lever lite i skuggan av den fantastiska, betydligt dyrare, GT-R:en.

Annars är Civic Type R en bra grabb-bil. Nuförtiden plockar man ut över 300 hästar i denna. Framhjulsdrivet med mycket effekt kan vara roligt det med... och blir inte mycket bättre än här.

En Lexus, IS 350 eller GS 450h är ju jävligt fina bilar, lite gubbig kanske... och automat på det. Runt 300/300+ hästar. På gränsen om du har råd med en riktig lågmilare. Inte för att typ 8000 mil spelar någon större roll för en Lexus.

Som du märker vill jag ha mitt ris kokt, men japanskt (och även koreanskt) är det som gäller om man vill ha pålitliga bilar.

tillägg: Subaru WRX STi platsar också väl i sammanhanget, som ett fyrhjulsdrivet alternativ, med 300 hk.
__________________
Senast redigerad av Jogen 2018-10-18 kl. 03:06.
Citera
2018-10-18, 08:58
  #8
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turrex
det är nämligen så att jag snart kommer upp i myndig ålder och ska köpa en bil för de pengar jag knegat ihop under flera års tid. Vill inte ha någon trött raggarvolvo! Är ute efter något som är fräscht(gärna nyare än 2012 med bra puffra) Vill ha riktig körglädje. Har kollat på Merca och Audi men har ingen lust att betala massa reparationer och dyra delar när skiten rasar. Jag kan max lägga 300k! har ni några tips?
Vad är körglädje?
Merca o till viss del AUDI är landsvägslok. Inte riktigt vad jag betecknar som körglädje. Men skitbra att svälja mil med. Sedan har de vissa modeller med körglädje där du får ett sönderkört vrak för 300 000kr.
Citera
2018-10-18, 15:27
  #9
Medlem
Ja, MB/Audi och körglädje är 2 motsatser.
Citera
2018-10-22, 12:10
  #10
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turrex
det är nämligen så att jag snart kommer upp i myndig ålder och ska köpa en bil för de pengar jag knegat ihop under flera års tid. Vill inte ha någon trött raggarvolvo! Är ute efter något som är fräscht(gärna nyare än 2012 med bra puffra) Vill ha riktig körglädje. Har kollat på Merca och Audi men har ingen lust att betala massa reparationer och dyra delar när skiten rasar. Jag kan max lägga 300k! har ni några tips?
Kolla på Mercedes A45 AMG, kom 2012. Där kan du hitta en bil där höstpriserna börjar strax under 300.
360-380hk, fyrhjulsdrift, dubbelturbo osv. Bilen går galet bra.
Dessutom lär du aldrig hitta en billigare bil att äga med motsvarande prestanda.
Har en skatt på 1500kr/år, går att köra på 0.6l/mil.
Du får klass, kvalite, körglädje och pengar över till annat samtidigt som du utan problem glider ifrån alla dina kompisars trimmade bilar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback