Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-10-18, 17:13
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Det handlar ju om 1.07 och har den månadsgamla rp:n åtgärdats finns självklart inte tråden kvar.

Handlar det "bara" om 1.07, så brukar väl trådarna finnas kvar? Det är främst dessa medlemmar som stängs av. Om själva trådarna inte bryter mot allvarliga regelbrott, så brukar de få vara kvar. Oavsett om medlemmarna är avstängda eller bannade (och vilket regelbrott de än må ha begått).

Jag känner till en del medlemmar som har åkt dit för 1.07, men trådarna finns kvar. Så trådarna raderas nog inte per automatik, det krävs väl allvarliga regelbrott för att de ska försvinna. Det var det som jag tänkte på, när jag skrev att du kunde kolla upp trådarna. Om du exempelvis vet att de har startat och/eller postat i en del trådar om längd eller vadsomhelst.
Citera
2018-10-18, 17:34
  #14
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koiho
Handlar det "bara" om 1.07, så brukar väl trådarna finnas kvar? Det är främst dessa medlemmar som stängs av. Om själva trådarna inte bryter mot allvarliga regelbrott, så brukar de få vara kvar. Oavsett om medlemmarna är avstängda eller bannade (och vilket regelbrott de än må ha begått).

Jag känner till en del medlemmar som har åkt dit för 1.07, men trådarna finns kvar. Så trådarna raderas nog inte per automatik, det krävs väl allvarliga regelbrott för att de ska försvinna. Det var det som jag tänkte på, när jag skrev att du kunde kolla upp trådarna. Om du exempelvis vet att de har startat och/eller postat i en del trådar om längd eller vadsomhelst.

Oavsett hur eller inte och om det finns en långsökt workaround eller inte (som det oerhört långsökta förslaget ovan att katalogföra sina egna rp) så vore det en väldigt bra funktion att kunna följa upp sina rp.

Förstår inte varför detvska kommas med förslag på lösningar som är tio gånger jobbigare än förslaget. Ett föslag på ett hjälpmedel betyder ju inte att det är helt jävla omöjligt annars.
Citera
2018-10-18, 17:45
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Oavsett hur eller inte och om det finns en långsökt workaround eller inte (som det oerhört långsökta förslaget ovan att katalogföra sina egna rp) så vore det en väldigt bra funktion att kunna följa upp sina rp.

Förstår inte varför detvska kommas med förslag på lösningar som är tio gånger jobbigare än förslaget. Ett föslag på ett hjälpmedel betyder ju inte att det är helt jävla omöjligt annars.

Jag tror bara att jag inte riktigt förstår syftet med att katalogföra sina egna rp's. Visst, jag förstår vad du menar när du säger att du lätt glömmer av saker och ting och en sådan funktion skulle underlätta för dig när du vill rapportera vissa regelbrott.

Men jag tror att de flesta som vill skicka en rp, de har troligen inga problem. Vill de exempelvis skicka en rp på 1.07, så tror jag att de flesta direkt kan skriva ett meddelande med användarnamn och en motivering eller ett meddelande i samband med detta. Känns som om det är ganska få personer som skulle behöva se sin rp-historik, för att kunna rp:a nya regelbrott och komma med motivering i nya/framtida fall.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback