Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-10-18, 17:44
  #25
Medlem
FarbrorBerits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drama-Llama
Med tanke på att den utpekade tjänstemannen har handlat i kommunens uppdrag och förvaltat kommunens medel är det givetvis upp till kommunen att ta reda på vad som har hänt och sedan, om det kan konstateras att det har varit fråga om oegentligheter, agera därefter. Vems uppgift skulle det annars vara?

Och jadå, ett felaktigt utpekande av en oskyldig person som brottslig kan få förödande konsekvenser för den personen och dess närstående. Det är därför ansvarsfullt sinnade personer bemödar sig om att ta reda på huruvida ett brott alls har begåtts innan de går ut med offentliga anklagelser.

Vad som däremot är vunnet med detta förhastade utpekande – utöver att Stefan Borg än en gång får sola sig i mediernas glans – är höljt i dunkel.

Med tanke på att det är kommuninnevånarna som står för notan kanske det är rätt att de med hagelbrakare, tjära, fjädrar, högafflar, facklor och sandfyllda damstrumpor utkräver sin rätt? Eller hur? Eller kanske inte. Dumjävel.

Ett par frågor kvarstår dock; Varför vill du att politiker skall avgöra en rättsfråga? Varför skadar en polisanmälan? Har politikerlössen något att dölja? Vad har du att dölja?
Citera
2018-10-18, 18:35
  #26
Medlem
Drama-Llamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorBerit
Med tanke på att det är kommuninnevånarna som står för notan kanske det är rätt att de med hagelbrakare, tjära, fjädrar, högafflar, facklor och sandfyllda damstrumpor utkräver sin rätt? Eller hur? Eller kanske inte. Dumjävel.
Tack FarbrorBerit. Jag är mycket imponerad av den höga nivån i ditt inlägg och ska göra mitt yttersta för att besvara dina frågor.
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorBerit
Ett par frågor kvarstår dock; Varför vill du att politiker skall avgöra en rättsfråga?
Det vill jag inte. Bra va?
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorBerit
Varför skadar en polisanmälan?
Som jag redan har påpekat, men kanske behöver det sägas igen, riskerar man att skada enskilda genom att peka ut dem innan man vet om det finns fog för ett utpekande. Sedan upplysningstiden har det i alla fall varit brukligt att resonera så, men allt går förstås att ändra om den politiska viljan finns.
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorBerit
Har politikerlössen något att dölja?
Jag vet inte. Varför riktar du den frågan till just mig?
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorBerit
Vad har du att dölja?
En hel del. Jag vill till exempel uträtta min personliga hygien och toalettbesök bakom stängda dörrar, och jag föredrar att ha sex bortom offentlighetens ljus. Hur kommer det sig att du frågar, och vad är kopplingen till topic?
Citera
2018-10-18, 19:25
  #27
Medlem
FarbrorBerits avatar
Citat:
Med tanke på att den utpekade tjänstemannen har handlat i kommunens uppdrag och förvaltat kommunens medel är det givetvis upp till kommunen att ta reda på vad som har hänt och sedan, om det kan konstateras att det har varit fråga om oegentligheter, agera därefter. Vems uppgift skulle det annars vara?

Till att börja med, en kommun är INTE en privat tillställning där kommunananställda bestämmer vad som är rätt, eller fel. De är ansvariga inför oss väljare. Svensk lag gäller tills det att den ändras.

Så frågan kvarstår; Hur i h-e skadar en en polisanmälan, och tillhörande rättslig utredning, mer än politiskt?

Nåväl, återgå till att köpa ditt vägsalt för 160 kronor per kilo. Eller lysrör för en evinnerlighet. Eller tvättlappar. Allt för fantasipriser.
Citera
2018-10-18, 19:28
  #28
Medlem
Drama-Llamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorBerit
Till att börja med, en kommun är INTE en privat tillställning där kommunananställda bestämmer vad som är rätt, eller fel. De är ansvariga inför oss väljare. Svensk lag gäller tills det att den ändras.

Så frågan kvarstår; Hur i h-e skadar en en polisanmälan, och tillhörande rättslig utredning, mer än politiskt?

Nåväl, återgå till att köpa ditt vägsalt för 160 kronor per kilo. Eller lysrör för en evinnerlighet. Eller tvättlappar. Allt för fantasipriser.
Jag har besvarat din fråga men det är som om du inte förmår läsa svaret. Jag vet inte om det hjälper ifall jag förklarar att jag inte är emot polisanmälan i sig, utan tillvägagångssättet och tidpunkten. Kan det vara att det här blir för många parametrar för dig att hålla reda på?
Citera
2018-10-18, 19:32
  #29
Medlem
FarbrorBerits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drama-Llama
Jag har besvarat din fråga men det är som om du inte förmår läsa svaret. Jag vet inte om det hjälper ifall jag förklarar att jag inte är emot polisanmälan i sig, utan tillvägagångssättet och tidpunkten. Kan det vara att det här blir för många parametrar för dig att hålla reda på?

Buhu, det är ditt läger som får ta emot skit.
__________________
Senast redigerad av FarbrorBerit 2018-10-18 kl. 19:47.
Citera
2018-10-18, 19:32
  #30
Medlem
Drama-Llamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorBerit
Buhu, det är mitt läger som får ta emot skit.
Jaha...? Det var ju tråkigt att höra.
Citera
2018-10-18, 19:36
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drama-Llama
Vilka indikationer tyder på det?

Hon är sosse, de myglar alltid med något.
Citera
2018-10-18, 20:35
  #32
Medlem
BigBusinesss avatar
Herregud sossekramarna i denna tråd överträffar ju alla rekord i sossifiering.


Från 900.000 till 6 miljoner!!!

Märks att ni är vana vid att hantera andras pengar. Dom är liksom inte riktiga pengar då. Och tycka kommunens politiker och tjänstemän själva skanutreda det hela. Förihelvete vi snackar inte kaffekassan här.


Sen börja babbla om att anmälaren är SDare. Vad fan har det med saken att göra? Bara ett bevis på hur etablerade makten har tappat all verklighetsförankring. Skämmes! Fan vad jag hatat sossar just nu.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback