Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-17, 12:10
  #1
Medlem
Hej.

Jag har idag fast anställning på ett företag, och tjänar rätt bra. Dock har det alltid varit en dröm att få studera lite i USA, skaffa Sig vänner där borta osv.

Så vill ta tag i det innan man blir för gammal.

Det jag undrar är, eftersom en arbetsgivare enligt lag inte får säga upp en om man ska studera, så gäller exempel en allmän kurs i engelska som en utbildning?
Det är den kursen jag funderat på att gå. Då den är billigare, lite mindre studerande som ger tid åt socialt liv där borta.

Alltså en allmän engelska kurs i 3 månader via exempel EF.
Citera
2018-10-17, 12:17
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OhYeahWakeUpYeah
Hej.

Jag har idag fast anställning på ett företag, och tjänar rätt bra. Dock har det alltid varit en dröm att få studera lite i USA, skaffa Sig vänner där borta osv.

Så vill ta tag i det innan man blir för gammal.

Det jag undrar är, eftersom en arbetsgivare enligt lag inte får säga upp en om man ska studera, så gäller exempel en allmän kurs i engelska som en utbildning?
Det är den kursen jag funderat på att gå. Då den är billigare, lite mindre studerande som ger tid åt socialt liv där borta.

Alltså en allmän engelska kurs i 3 månader via exempel EF.
För att få studieledigt från jobbet skall du har varit anställd minst ett år.
Citera
2018-10-17, 13:48
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mattoys
För att få studieledigt från jobbet skall du har varit anställd minst ett år.

Det har jag, en bra bit över ett år.
Så gäller en general english kurs för att få studieledigt?
Citera
2018-10-17, 15:00
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OhYeahWakeUpYeah
Det har jag, en bra bit över ett år.
Så gäller en general english kurs för att få studieledigt?

Googla påstudieledig eller ledigt för studier så hittar du nog det du söker.

Har du nytta av utökade språkkunskaper i jobbet så borde även arbetsgivaren se det som något positivt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback