Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-17, 11:50
  #1
Medlem
Kaustis avatar
Enligt dom reglerna jag hittat så ser jag inga problem med att lacka om en innebandyklubba så länge godkännandemärket på klubban syns ordentligt. Är det någon som vet huruvida det finns nån regel som explicit säger att det inte är tillåtet att måla om skaftet på klubban?
Citera
2018-10-20, 02:23
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
Enligt dom reglerna jag hittat så ser jag inga problem med att lacka om en innebandyklubba så länge godkännandemärket på klubban syns ordentligt. Är det någon som vet huruvida det finns nån regel som explicit säger att det inte är tillåtet att måla om skaftet på klubban?

Aldrig hört någonting om det så antar det är Ok. Den enda regel jag vet gällande klubba är att märke av skaft + blad måste vara desamma.
Citera
2018-11-06, 06:19
  #3
Medlem
KongKeyDons avatar
Man får inte göra om klubban på något sätt annat än att kapa den. Byta linda räknas inte. Skulle du ändå göra det skulle jag rekommendera plastidip som du kan ta av. Troligen kan en lösningsbaserad färg påverka plasten/kolfibern i klubban och påverka dess egenskaper.

Regelhandboken 407
407 Klubba
1) Klubban ska vara godkänd av IFF och uppmärkt i enlighet med detta.
All åverkan på skaftet utom förkortning är förbjuden. Skaftet får lindas ovanför grepplinjen under
förutsättning att inga officiella märken täcks över.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback