Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-17, 09:46
  #1
Medlem
Hej
Ville bara ha svar eftersom jag för några veckor sedan skaffade en särskild postadress (postbox) jag vet för ett faktum att folk skickat post dit och inget har kommit fram på minst en vecka sedan det brevet skickades. kollade med avsändaren och de har inte fått nåt tillbaka. kollade med pts och de har inte fått nåt. Har kollat med postnord support men de säger i en vecka att de ska utreda. Vad kan ha hänt och vad kan jag göra? Det är vanliga brev så postnord säger bara att de inte har nåt ansvar.
Citera
2018-10-17, 10:00
  #2
Medlem
Strongmanx2s avatar
Kan vara så att brevbäraren inte delar ut post dit pga vissa omständigheter, haft problem med boxar själv och det berodde på att grinden var stängd och Posten på den tiden inte hade tillgång in i området.

Testa att skicka ett REK-brev, då kan du spåra brevet och det underlättar enormt för PostNord att göra en utredning.
Citera
2018-10-17, 10:21
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strongmanx2
Kan vara så att brevbäraren inte delar ut post dit pga vissa omständigheter, haft problem med boxar själv och det berodde på att grinden var stängd och Posten på den tiden inte hade tillgång in i området.

Testa att skicka ett REK-brev, då kan du spåra brevet och det underlättar enormt för PostNord att göra en utredning.
Ok, tack skall göra det men vad händer med posten som har skickats men inte kommit fram?
Citera
2018-10-17, 10:24
  #4
Medlem
Strongmanx2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lynyrdskynyrd
Ok, tack skall göra det men vad händer med posten som har skickats men inte kommit fram?

Ifall du har skrivit avsändare så skickas posten dit, annars åker posten tillbaka till PostNord och "försvinner".
Citera
2018-10-17, 13:43
  #5
Medlem
miikoss avatar
Hör med fastighetsägaren/den du köpt boxen av och fråga om Postnord har tillgång till boxen.


Vanligaste orsaken att breven inte delas ut är att postoperatörerna inte har fått nyklar till boxarna eller att ytterdörrar är låsta utan att nyklar/portkoder har getts.


Men i de fallen så ska breven returneras till avsändaren, eller pts.


En del postoperatörer, fäster även en klisterlapp på ytterdörren. "Utdelningsförsök till person XX misslyckades, orsak XX, nytt försök om X dagar." eller liknande. Har dock för mig att postnord inte gör det, utan hållet breven i några dagar och sedan returnerar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback