Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-11-06, 12:46
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av suitlot
Skulle aldrig köpa en Peugeot, det är riktiga skitbilar.

OK! Tack för ditt nyanserade inlägg
Citera
2018-11-06, 22:00
  #26
Medlem
LasseFranGnestas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av suitlot
Skulle aldrig köpa en Peugeot, det är riktiga skitbilar.


du kan ju bevisligen ingenting.. 308 fick årets bil som pris när den kom ut, även 3008 fick det, 2008 säljer som inåtbarahelvete, 205 en av världen bästa rallybilar typ, samt ett av dom mest välbalanserade chassin i världen, vunnit typ allt man kan vinna inom motorsport. Jobbade med peugeot ett tag inom försäljning och alla där sa att 205 gti trots sina 100 hk typ är roligare än många nya gti bilar osv.

peugeot har en fantastisk historia, dock dåligt ryckte. Och ja, jag kan hålla med dig om att äldre peugeoter runt 2000 talet fram tills den nya 308 släpptes var riktigt tråkiga bilar. dock var allt innan 2000 (ish) och allt efter 2014 (ish) riktigt bra samt roliga bilar med extremt bra bränsleförbrukning och snygg design.

Och nej, jag äger inte en peugeot. men om jag får välja av något av de mindre ''premium'' märkerna hade jag valt peugeot.

Mvh
Lasse
Citera
2018-11-06, 22:01
  #27
Medlem
LasseFranGnestas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalknase
Det kan knaka lite om övre fjäderbenslagringarna på 406 som är av rätt taskig kvalitet, eller taskig och taskig, de tål inte klimatet så bra, inte nåt unikt för Peugeot förvisso men just 406 har större problem än övriga modeller.
Kostar inte så stora pengar att fixa, under tusenlappen i material och ca en timmes jobb för att byta båda sidor, men det krävs ju fjäderspännare och mutterknack om det ska gå smidigt.

406 har inget gemensamt med 407 i framvagnen.

då e de 407an isf. Det var något (minns ej vad) som knackade när jag bytte in en sådan bil som är ett vanligt fel, samt brukar vara lekage där av någon form av vätska som gör det harrejävlar-dyrt att byta för en sådan bil...

Mvh
Lasse
Citera
2018-11-07, 06:11
  #28
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av LasseFranGnesta
då e de 407an isf. Det var något (minns ej vad) som knackade när jag bytte in en sådan bil som är ett vanligt fel, samt brukar vara lekage där av någon form av vätska som gör det harrejävlar-dyrt att byta för en sådan bil...

Mvh
Lasse
Inte i framvagn eller fjädring, däremot har 407 problem med skumbildning i styrservon. Kan säkert hända att ån styrväxel lacker till följd av det med. Finns väl förvisso elektronisk stötdämpning på nån modell som säkert kan krångla den med. Men att framvagnen på 407 skulle vara nåt större problem har jag inte hört talas om, oavsett vilket, 406 är inte samma sak, 406 har en enkel McPhersson-framvagn, 406 är en enkel bil att skruva, robust och pålitlig i det mesta.
Citera
2018-11-07, 19:39
  #29
Medlem
LasseFranGnestas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalknase
Inte i framvagn eller fjädring, däremot har 407 problem med skumbildning i styrservon. Kan säkert hända att ån styrväxel lacker till följd av det med. Finns väl förvisso elektronisk stötdämpning på nån modell som säkert kan krångla den med. Men att framvagnen på 407 skulle vara nåt större problem har jag inte hört talas om, oavsett vilket, 406 är inte samma sak, 406 har en enkel McPhersson-framvagn, 406 är en enkel bil att skruva, robust och pålitlig i det mesta.


jag vettefan, jobbade lite med med dessa bilar innan och gick in till verkstan och förklarade ljudet, alla mekaniker sa samtidigt att det var samma problem utan ens att blinka. ger mig indikationer på att det är något vanligt haha
Citera
2018-11-07, 20:05
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LasseFranGnesta
då e de 407an isf. Det var något (minns ej vad) som knackade när jag bytte in en sådan bil som är ett vanligt fel, samt brukar vara lekage där av någon form av vätska som gör det harrejävlar-dyrt att byta för en sådan bil...

Mvh
Lasse

Du tänker inte på spindellederna? Var ett vanligt fel på just 407'orna.
Citera
2018-11-07, 20:08
  #31
Medlem
LasseFranGnestas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benkebunke
Du tänker inte på spindellederna? Var ett vanligt fel på just 407'orna.


mycket möjligt! känner igen det.
Citera
2018-11-15, 13:49
  #32
Medlem
607a med tvåliters motor inköpt. Kanske tråkig motor men räcker bra egentligen.

Folk som snackar skit om franska bilar har fan aldrig åkt i en 607a.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback