Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-17, 08:11
  #1
Medlem
oshin.cantwells avatar
Citat:
Onsdagen den 17 oktober 2018 reser Moderaternas partiledare Ulf Kristersson till Bryssel för att delta i EPP Summit inför det Europeiska rådet.

Kristersson genomför även bilaterala möten med bland annat Alexander Stubb, som ställer upp som spetskandidat för EPP, och Laurent Wauquiez, partiledare för Les Républicains, Moderaternas systerparti i Frankrike.

Kristersson kommer även att träffa svenskar verksamma i EU-institutionerna.

http://news.cision.com/se/moderatern...radet,c2645718

Jag tycker han har inlett eftervalsarbetet starkt! Vad tror ni han, dvs vi, kommer få ut av mötet? Kommer det här stärka Sveriges position i EU?
Citera
2018-10-17, 08:19
  #2
Medlem
Sooks avatar
Det är väl helt vanliga möten. De kommer inte påverka den stora bilden på något sätt. Han är ju dessutom faktiskt bara en vanligt politiker utan nämnvärd makt att påverka.
Citera
2018-10-17, 08:38
  #3
Medlem
Jag tror han i nuläget inte kämpar för att stärka Sveriges roll i EU, snarare att hitta nya sätt att flytta makt från folket till EU så folket blir lättare att kontrollera.
Att lägga sig platt för EU är en konstform svenska politiker behärskar väldigt väl.
Citera
2018-10-17, 09:12
  #4
Medlem
varfors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pjabas
Jag tror han i nuläget inte kämpar för att stärka Sveriges roll i EU, snarare att hitta nya sätt att flytta makt från folket till EU så folket blir lättare att kontrollera.
Att lägga sig platt för EU är en konstform svenska politiker behärskar väldigt väl.
Våra politiker lägger sig inte bara platt, de gräver en stor grop innan så de blir konkava... Vi går ofta längre än kravet, sedan hamnar vi hos EU-domstolen...
Citera
2018-10-17, 09:39
  #5
Medlem
Mackan52s avatar
Så länge det inte är för att lämna in en formell skrift om att Sverige unilateralt och utan förbehåll utträder ur EU med omedelbar verkan hoppas jag han ska söka asyl och stannar där.

Alternativt blir påkörd av en Renault med slitna däck.
Citera
2018-10-17, 12:35
  #6
Medlem
Uffe gör som han alltid gjort... Allt för att synas.
Nu fick han inte statsministerposten. Han börjar förstå att han kommer att bli en i raden av moderata partiledare som "misslyckats".
Nu gäller det att posera, smajla och skapa kontakter i Bryssel medan järnet fortfarande är varm.
Citera
2018-10-17, 16:03
  #7
Moderator
Meijis avatar
Politik: inrikes --> Politiker
/Moderator
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback