Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-10-17, 11:42
  #13
Medlem
Som andra sagt. Betala för att få det gjort och se sen illa kvickt till att få hjälp/ta tag i dig själv. Det är inte vettigt att leva som du gör. Jag hoppas att du orkar duscha innan ni ses
Citera
2018-10-17, 11:44
  #14
Medlem
JuhuSumialas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qusimoto
Varflr städar du inte? är du hadikappad eller störd på nått vis?
Jag pallar inte och har noll intresse att gå med kvast och mopp. Mentalt handikappad är jag definitivt inte. Där är hög processorkraft i mitt huvud med mycket stark analytisk förmåga.

Störd? Ja som fan själv. Riktigt riktigt jävla mentalt sjuk. Men men tro nu inte att du skulle kunna latja med mig. Nix, det går inte. Jag hade gett dig så mycket pisk om du försökte.
Citera
2018-10-17, 11:46
  #15
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JuhuSumiala
Mitt hus är ett svinaktigt ställe, där gräset inte klippts få flera år. Inomhus ligger tidningar halvvägs upp till taken och toaletten är helt brun i botten och halvvägs upp till sitsen.

Nu ska en söt liten petit kvinna komma och träffa mig i mitt hus men jag känner att jag inte orkar ta tag i allt som skulle behövas. Jag kan inte köra till henne för hon bor hos sin mamma, så dejten får bli hos mig. Och det är dessutom bestämt så.

Vilka ursäkter är de bästa och mest trovärdiga att det ser ut som det gör?

Om du är motiverad och stabil: Anlita Hemfrid och skriv en lista för att hålla ordning=nystart. Annars bör du avstå.
Citera
2018-10-17, 13:40
  #16
Medlem
Krongjorts avatar

Den mest trovärdiga ursäkten är måhända, att du är extremt lat och inte bryr dig om miljön du lever i, du bryr dig inte så pass mycket, att du är beredd att vid ett första besök av en gäst visa precis den du är.

Du kan även berätta att du inte orkar ta tag i saker, inte ens det du måste leva i varje dag, men att du kanske ändrar dig, eller får upp ögonen för ditt beteende, efter att någon annan sett hur du lever och vilka val du gör.

Det i sig kan anses ursäktande, men du kanske egentligen, med ursäktande, menar vilka lögner du kan uttala för någon för att förmildra bilden av dig själv, som du egentligen skäms för? Någon annan kanske kan hjälpa dig med det om så är fallet.

Alternativt, trots du inte bett om det, så har du en ypperlig möjlighet att ta tag i sådant som du struntat i under längre tid, eller åtminstone påbörja något sådant.
Citera
2018-10-17, 13:47
  #17
Medlem
Jogens avatar
Kör på punktinsatser, gå på där det är värst. Tidningarna, gräset och gud vet vad för all bråte du kan tänkas ha i huset, hinner du inte göra något åt. Men gör något åt det din grisiga toalett, en toaborste i hållare får du för 10 spänn. Och en flaska rengöringsmedel är inte mycket dyrare. I ditt fall blir toaborsten att betrakta som engångsartikel... sedan kan du kasta den ut gräset eller i valfri hög med skräp i trädgården (där ligger den ju bra)

Fast det är förstås bara du som vet hur grisigt dasset var innan. Hon kommer fortfarande att reagera på allt det andra. Men det kanske ändå lindrar hennes uppfattning lite grann... precis så mycket som behövs, om du har tur.

Oavsett hur lite du gillar kvast och borste (dammsugare funkar också bra, om du har fungerande el) så kan inte dammråttorna vara så stora att de hotar att äta upp henne.

Har hon lite vett i skallen gör hon nog ändå bäst i att lägga benen på ryggen... och inte i vädret, i din skitiga säng eller soffa
__________________
Senast redigerad av Jogen 2018-10-17 kl. 13:56.
Citera
2018-10-22, 14:05
  #18
Medlem
oväns avatar
Prioritera att städa toaletten och andra områden med bra belysning.

Många verkar dra långtgående slutsatser av dig som person utifrån hur det ser ut i ditt hus men låt dig inte dras ner av att andra tycker att deras liv är "bättre"!
Citera
2018-10-22, 15:29
  #19
Medlem
Brukar små, petite kvinnor ha mindre krav på att mannen skall ha ett städat hem än andra kroppstyper, (tex kurviga, smal men kurviga, atletiska, mulliga eller feta)?

Vad beror detta isåfall på?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback