Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-17, 04:53
  #1
Medlem
Forkss avatar
Jag vrider och vänder mig i frågan. Jag är definitivt en person som förbrukar mer resurser än jag ger och jag älskar svarta och gula kvinnor. Men jag hatar känslan av att alla hatar att vara vit, jag är ganska stolt över att var vit även fast jag inte gör mycket själv. Jag älskar min morfar och mormor som skapade detta paradis till mig och jag är den första att peka finger till as som vill förstöra det dom byggt upp men jag gör ingenting (är också den första att göra nåt när det gäller). Jag vet min egen reaktion på saker och ting men har aldrig riktigt tänkt på andras syn på mig. Så hur ser man på en människa som lever på samhällets resurser utan skam samtidigt som man ber invandrare dra åt helvete och käkar hos mormor?

Jag röstar för ett homogent samhälle.
__________________
Senast redigerad av Forks 2018-10-17 kl. 05:29.
Citera
2018-10-17, 06:46
  #2
Medlem
Vissa kommer inte dra sitt strå till stacken så är det även i min homogena utopi.
Visst kan man vara fattiglapp och rasist samtidigt, men det kommer sticka i folks ögon då främsta argumentet mot blattarna är samhällskostnaden.
Jag vet faktiskt inte vad man ska göra med er, sålänge det finns arbetande människor utan bostad kan du bo på gatan, så länge det finns vårdköer kan du sitta längst bak, skulle du ha barn kan de gå i skolan i en bajshydda osv...
"jag älskar svarta och gula kvinnor", kan du inte bara dra härifrån istället?
Eller så rycker du up dig!
Citera
2018-10-17, 07:12
  #3
Medlem
Forkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obanningsbar
Vissa kommer inte dra sitt strå till stacken så är det även i min homogena utopi.
Visst kan man vara fattiglapp och rasist samtidigt, men det kommer sticka i folks ögon då främsta argumentet mot blattarna är samhällskostnaden.
Jag vet faktiskt inte vad man ska göra med er, sålänge det finns arbetande människor utan bostad kan du bo på gatan, så länge det finns vårdköer kan du sitta längst bak, skulle du ha barn kan de gå i skolan i en bajshydda osv...
"jag älskar svarta och gula kvinnor", kan du inte bara dra härifrån istället?
Eller så rycker du up dig!

Vart ska jag dra för att jag älskar kvinnor? Jag är svensk på alla sätt och vis, att emigrera är inte ett alternativ. Jag inser ju själv att arbete är ett måste vid det här laget. Håller med dig om att vård och bostad bör vara andra till lags före mig så länge jag inte sköter mitt. Det är få gånger jag sökt vård- eller tandläkarvård och boende har jag skött själv. Nu låter det som jag förklarar mig men jag tycker själv det är oacceptabelt att leva som jag gör. Frågan handlade dock om vi vill ha ett homogent samhälle, och det svarade du inte på.
Citera
2018-10-17, 08:41
  #4
Medlem
MarManHollows avatar
Nej
Citera
2018-10-17, 08:44
  #5
Avstängd
MagnusBengtsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forks
Jag röstar för ett homogent samhälle.

Jag också. Växte upp i ett (i stort), Sverige på 70- och 80-talet.
Citera
2018-10-17, 09:32
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forks

Jag röstar för ett homogent samhälle.

Ha! Det skulle du ha gjort i 1990. Idag er det løb kørt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback