Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-16, 23:27
  #1
Medlem
Vänsterpartiet och Jonas Sjöströms hatobjekt:
VINSTER I VÄLFÄRDEN...vinstpengar som hamnar i privata fickor och utomlands.

Jag har lösningen Jonas.....

Låt den icke kommersiella välfärden ( och skolan ) göra ett bättre jobb till ett bättre pris...så är väl problemet löst, eller...?
Citera
2018-10-16, 23:29
  #2
Medlem
Tror bara han är emot att folk tjänar pengar på skattemedel, typ som hans kollegor i riksdagen.
Citera
2018-10-17, 00:04
  #3
Medlem
CloserToTheHearts avatar
Grejen är ju att det blir svårare för dem att göra ett bättre jobb i och med alla vinster i välfärden, av flera anledningar.
Citera
2018-10-17, 00:17
  #4
Medlem
Provocative2.0s avatar
Vad kul.
Detta ämne har ju knappast diskuteras förr.

Klart att V är emot vinster i välfärden då det för ofta leder till att vinstintresset blir viktigare än kvaliteten.
Citera
2018-10-17, 04:26
  #5
Medlem
AslakVikingssons avatar
Sjöstedt är ju kommunist så klart han hatar det.
__________________
Senast redigerad av AslakVikingsson 2018-10-17 kl. 04:51.
Citera
2018-10-17, 16:47
  #6
Moderator
Strix m/94s avatar
Rubriken förtydligad.

Strix/Mod
Citera
2018-10-17, 18:40
  #7
Medlem
Privat betyder många gånger sämre pga den ekonomiska prioriteten.

Jämför ex. kommunala skolor och friskolor.

Eleverna i kommunala skolor har mer tillgång till gratis läromedel, föda, resor och hjälpmedel.

När ex. vården börjar bli mer privat som i USA som tvingar dig att teckna dyra försäkringar och som ändå innehåller självrisk, då kommer många människor stå utanför vården.
__________________
Senast redigerad av FakYuToo 2018-10-17 kl. 18:42.
Citera
2018-10-17, 19:11
  #8
Medlem
V : ett gäng ryggradslösa lögnare !!

V : dom säger : vi såg till att alla barn fick gratis glasögon .. Nej era jävla lögnare , jag har tre barn, 7 10 15 år , den äldsta fick glasögon när borgarna hade makten ( dom ljuva åren ) .. då fick man 500 - 800 i bidrag beroende på kommun
.. nu får man 500 i bidrag
Exakt hur fan är det gratis eller ens mer i bidrag än under Alliansens år ?????
Citera
2018-10-17, 19:13
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FakYuToo
Privat betyder många gånger sämre pga den ekonomiska prioriteten.

Jämför ex. kommunala skolor och friskolor.

Eleverna i kommunala skolor har mer tillgång till gratis läromedel, föda, resor och hjälpmedel.

När ex. vården börjar bli mer privat som i USA som tvingar dig att teckna dyra försäkringar och som ändå innehåller självrisk, då kommer många människor stå utanför vården.

Sverige är extremt långt ifrån USA !
Jag har 2 barn i ”privat” skola och 1 i kommunens .. och kommunens är sämre på alla sätt !!!!
Citera
2018-10-17, 19:23
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av latinasisthebest
Sverige är extremt långt ifrån USA !
Jag har 2 barn i ”privat” skola och 1 i kommunens .. och kommunens är sämre på alla sätt !!!!

Bra för dig då...

Jag känner också till gymnasielever i en privat gymnasieskola i en svensk storstad som har sämre möjligheter jämfört med kompisar i kommunal gymnasieskola.

Överlag har pengarnas makt ett negativt övertag över människans tankesätt. Girighet är inget positivt attribut och det får ofta konsekvenser för andra människor.

Ett bra exempel på privat företagsamhet som kan leda till konsekvenser är ex. privata tandläkare eller kirurger. Väljer du hellre en privat tandläkare eller den statligt kontrollerade folktandvården?

Detta är ju vad högern vill..utförsälja och privatisera allting. Allt ska handla om att tjäna pengar i tron att det ger bättre kvalitet. Girighet är inte en bra förebild för omtanke.
__________________
Senast redigerad av FakYuToo 2018-10-17 kl. 19:28.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback