Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-29, 23:43
  #37
Medlem
RonSwansons avatar
Har gjort det ett par gånger. I många olika länder. I USA är det helt klart bäst, människor är så öppna där. I Sverige tycker jag att folk blir "tråkiga" och inte riktigt säkra på sig själva om de är nyktra.
Citera
2018-10-30, 02:21
  #38
Medlem
geir44s avatar
Inte någonting man gör som studerande. Om man är jättegammal, 35+, är det att föredra.
Citera
2018-12-19, 11:04
  #39
Medlem
Jag slutade dricka för ca 6 månader sedan då mitt sprit omdöme.
Så ja jag går ut någon gång i månaden och måste säga att det är det bästa jag gjort,
När jag insåg hur fan jag varit på fyllan i 20,år så måste jag säga att nyktert är underbart 👍😁
Citera
2022-01-24, 20:27
  #40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarapunzel
Är det någon mer än jag här som gärna går ut och festar nykter? Vad är er upplevelse av det?
Och om du inte har testat: Varför inte?

Själv går jag alltid ut nykter för att jag är nykterist, och aldrig tänker testa alkohol heller.
Om jag har lika kul som de som dricker? Tveklöst, ja!

Jag hade för vana att göra det då jag är i grund och botten är nykterist (super aldrig om det inte är i samband med något/någon). Det kändes aldrig riktigt bra. Jag blev kysst första gången jag gick ut (konstigt nog) ståendes själv i ett hörn. Fick en kommentar innan att det är modigt att gå in ensam på klubben, men det finns betydligt läskigare saker än tjejer Jag gick ut några gånger till men det var inte min grej. Det hände att man gick på en kär bekantskap som bjöd på en drink, men som jag minns det skildes vi åt ganska omgående.

Till skillnad från dig så tror jag att nykterheten underminerade all potential att släppa hämningarna och få något ut av det. Men samtidigt är jag inget partydjur...

Mitt råd till läsarna är att inte gå ut själv och definivt inte spiknykter. Det blir en närmast utomkroppslig upplevelse.
Citera
2022-01-24, 20:39
  #41
Medlem
Lillarapunzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekvilibrium1
Jag hade för vana att göra det då jag är i grund och botten är nykterist (super aldrig om det inte är i samband med något/någon). Det kändes aldrig riktigt bra. Jag blev kysst första gången jag gick ut (konstigt nog) ståendes själv i ett hörn. Fick en kommentar innan att det är modigt att gå in ensam på klubben, men det finns betydligt läskigare saker än tjejer Jag gick ut några gånger till men det var inte min grej. Det hände att man gick på en kär bekantskap som bjöd på en drink, men som jag minns det skildes vi åt ganska omgående.

Till skillnad från dig så tror jag att nykterheten underminerade all potential att släppa hämningarna och få något ut av det. Men samtidigt är jag inget partydjur...

Mitt råd till läsarna är att inte gå ut själv och definivt inte spiknykter. Det blir en närmast utomkroppslig upplevelse.

Äh, det är verkligen inte så illa. Gjorde det ett antal gånger och hade lika kul varenda gång. Då är jag ändå tjej dessutom kan tilläggas. Sen var jag väldigt mycket en partypingla tillsammans med kompisar under slutet av 10-talet också.
Så det går absolut att ha kul ute på klubb, både ensam och tillsammans med andra, när en är nykter!
Citera
2022-01-24, 20:50
  #42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarapunzel

Så det går absolut att ha kul ute på klubb, både ensam och tillsammans med andra, när en är nykter!

Hur då? Du är kanske extravert? För en introvert blir det som att hålla tal inför en klass. Det går men är stelt.
Citera
2022-01-24, 21:05
  #43
Medlem
Lillarapunzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekvilibrium1
Hur då? Du är kanske extravert? För en introvert blir det som att hålla tal inför en klass. Det går men är stelt.

Jag är definitivt introvert.
Håller inte alls med dig i den liknelsen. För mig är det som att gå på kalas eller what so ever. Tycker det är jättekul, så länge det inte sker för ofta - då skulle det däremot ta mer energi än vad det gav.
Citera
2022-01-24, 21:21
  #44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarapunzel
Jag är definitivt introvert.
Håller inte alls med dig i den liknelsen. För mig är det som att gå på kalas eller what so ever. Tycker det är jättekul, så länge det inte sker för ofta - då skulle det däremot ta mer energi än vad det gav.

Okej. Varför vill du inte pröva alkohol? Det gör mig till en bättre människa. Jag har större tålamod med att lyssna på folk som jag annars stänger av för, jag är mer avslappnad, etc. Jag är dock inte imponerad av tjejer som inte vågar lägga in en stöt utan att vara fulla.
__________________
Senast redigerad av Ekvilibrium1 2022-01-24 kl. 21:26.
Citera
2022-01-24, 21:29
  #45
Medlem
Lillarapunzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekvilibrium1
Okej. Varför vill du inte pröva alkohol? Det gör mig till en bättre människa. Jag har större tålamod med att lyssna på folk som jag annars stänger av för, jag är mer avslappnad, etc. Jag är dock inte imponerad av tjejer som inte vågar lägga in en stöt utan att vara fulla.

Främst medicinska skäl. Har inget problem med påverkade människor inom rimliga gränser.
Citera
2022-01-25, 05:44
  #46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarapunzel
Främst medicinska skäl. Har inget problem med påverkade människor inom rimliga gränser.

Okej. Vad tråkigt att jag inte kan skylla min känsla av utanförskap med introversion och nykterhet. Vad händer en typisk festdag med dig då? Hur går du tillväga?
Citera
2022-01-25, 11:33
  #47
Medlem
halaltarzans avatar
De sista åren jag sprang ute gjorde jag det enbart för att ragga kärringar och alkoholen var jävligt bra för att göra en träbock som mig trevlig och för kärringarna att sänka garden så de blev mottagliga för lite efterfest. Går det ens att ragga nykter?
Citera
2022-01-25, 21:55
  #48
Medlem
Lillarapunzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekvilibrium1
Okej. Vad tråkigt att jag inte kan skylla min känsla av utanförskap med introversion och nykterhet. Vad händer en typisk festdag med dig då? Hur går du tillväga?

Vill inte skriva i detalj, skriv i PM om du prompt måste.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback