Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2022-02-10, 09:34
  #85
Medlem
Lillarapunzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NegernsDoft
Att festa är att berusa sig, annars iakktar du bara andra som festar, ungefär som vakten på krogen. Sen undrar jag hur du vet att du har minst lika kul som de som dricker om du aldrig testat?

Du kommer åtminstone bli en suverän arab-fru framöver med dina sunda värderingar och stora lökar.

Nej, en kan vara högst delaktig ändå. För att folk som dricker säger att jag har det, plus att jag har himla kul också, det vet jag ju själv.

Vad har det med någonting att göra? Förövrigt vill jag aldrig ens ha ett förhållande med någon. Och nej, jag aspirerar inte på en karriär som nunna heller.
__________________
Senast redigerad av Lillarapunzel 2022-02-10 kl. 09:37.
Citera
2022-02-10, 12:58
  #86
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Då kan man inte kritisera henne

du kan ha en åsikt, betyder inte att du kritiserar någon. Ts vill inte testa alkohol inget konstigt i det jag är av samma åsikt dricker inte heller, som mest nåt till nyår annars inte..
Citera
2022-02-10, 17:44
  #87
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarapunzel
Är det någon mer än jag här som gärna går ut och festar nykter? Vad är er upplevelse av det?
Och om du inte har testat: Varför inte?

Själv går jag alltid ut nykter för att jag är nykterist, och aldrig tänker testa alkohol heller.
Om jag har lika kul som de som dricker? Tveklöst, ja!

Ja har varit ute nykter en del men folk som druckit alkohol luktar ju lite alkisaktigt...

En brud som luktar öl o har har glansiga ögon , det märks inte om man själv druckit

Desutom luktar det prutt o svett , så man kan ju iaf köra salongsberusning för o döva det lite
Citera
2022-02-11, 04:25
  #88
Medlem
CoZeCos avatar
När man var yngre så brukade jag ibland ta bilen och sitta med och äta och snacka skit tills folk börjde bli fulla då drog man hem, nuförtiden är det för det mesta bowling, shuffleboard, biljard och liknande när man är ute så få går det utmärkt att vara nykter om man inte känner för att dricka den kvällen
Citera
2023-03-15, 21:36
  #89
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarapunzel
Är det någon mer än jag här som gärna går ut och festar nykter? Vad är er upplevelse av det?
Och om du inte har testat: Varför inte?

Själv går jag alltid ut nykter för att jag är nykterist, och aldrig tänker testa alkohol heller.
Om jag har lika kul som de som dricker? Tveklöst, ja!

Samma här! I mitt gäng är det nästan ingen som dricker men det har med träning och idrott att göra.

Däremot på AW är det flera som dricker men de flesta dricker normalt (några undantag finns alltid).

Jag har alltid jättekul med både vänner och kollegor och bryr mig inte om att andra dricker så länge de kan ta hand om sig själva så påverkas inte mitt liv av det.
Citera
  • 7
  • 8

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback