Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2018-10-17, 16:26
  #37
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre
I Paris går det i alla fall mycket bättre med engelska nu än för 20 år sedan. Tror att det mycket en generationsfråga. Många äldre kan fortfarande låtsas att dom inte hör en om man frågar något på det förhatliga språket, och dom är inte alla döva

Det kan mycket väl vara så. Det var över 10 år sedan jag bodde där. När jag flyttade dit var inte min franska så bra så ofta försökte jag med engelska vilket inte alltid var så populärt. Nu kan jag ju franska så när jag åker dit nu för tiden så har jag ingen koll på hur engelskan tas emot.
Citera
2018-10-18, 12:12
  #38
Medlem
XX-Ambars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Jag ser inte invandrare som ett problem. Om man är i Paris är man själv invandrare, hur tänker du här?
Men för helvete människa! Är du helt jävla dum i huvudet? Han menar naturligtvis alla negrer och araber som förpestar gatorna, ska jag behöva hålla dig i handen när du går över gatan också? Herre jävlar!

År 2001 var jag i Rennes och besökte en massa byar i Normandie, på den tiden var det fint. Jag hade lite problem med kommunikationen dock då de flesta inte var så vassa på Engelska, så då fick jag klura mig fram på Spanska ibland.
Citera
2018-10-18, 12:25
  #39
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XX-Ambar
Men för helvete människa! Är du helt jävla dum i huvudet? Han menar naturligtvis alla negrer och araber som förpestar gatorna, ska jag behöva hålla dig i handen när du går över gatan också? Herre jävlar!

År 2001 var jag i Rennes och besökte en massa byar i Normandie, på den tiden var det fint. Jag hade lite problem med kommunikationen dock då de flesta inte var så vassa på Engelska, så då fick jag klura mig fram på Spanska ibland.

Jaha, det är alltså skillnad på negrer och araber och svenskar? I vilket avseende? Och på vilket sätt "förpestar" negrer och araber gatorna?
Citera
2018-10-18, 12:30
  #40
Medlem
XX-Ambars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Jaha, det är alltså skillnad på negrer och araber och svenskar? I vilket avseende? Och på vilket sätt "förpestar" negrer och araber gatorna?
Med sin närvaro, har du något fel på luktsinnet?
Citera
2018-10-18, 12:35
  #41
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XX-Ambar
Med sin närvaro, har du något fel på luktsinnet?

Jag tror mitt luktsinne funkar ganska bra. Förklara nu varför svenskar inte ska ses som invandrare i Frankrike.
Citera
2018-10-18, 12:39
  #42
Medlem
XX-Ambars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Jag tror mitt luktsinne funkar ganska bra.
Jag beklagar att du inte märker lukten från negrer.
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Förklara nu varför svenskar inte ska ses som invandrare i Frankrike.
Det var du som ställde frågan till en annan skribent i tråden vad han menade med invandrare. Jag har aldrig påstått att Svenskar inte ses som invandrare i Frankrike.
Måste jag upprepa åter igen vad som menades med invandrare? Gå upp i tråden och läs de tidigare inläggen, du kanske bör undersöka dig för Alzheimer demens?
Citera
2018-10-18, 12:45
  #43
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XX-Ambar
Jag beklagar att du inte märker lukten från negrer.
Jag hade en svart flickvän ett tag, hon luktade gott. Det är vad man äter som påverkar ens doft, inte ens hudfärg din dumme jävel.
Citat:
Det var du som ställde frågan till en annan skribent i tråden vad han menade med invandrare. Jag har aldrig påstått att Svenskar inte ses som invandrare i Frankrike.
Du svarade att han avsåg negrer och araber.
Citera
2018-10-19, 10:31
  #44
Medlem
Appelskrutten123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Jag tror mitt luktsinne funkar ganska bra. Förklara nu varför svenskar inte ska ses som invandrare i Frankrike.
Känner du inte doften av en neger är ditt luktsinne noll. Svenskar ses som turister, inte parasiter.
Citera
2018-10-19, 11:30
  #45
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Appelskrutten123
Känner du inte doften av en neger är ditt luktsinne noll. Svenskar ses som turister, inte parasiter.

Som jag sa till den andra idioten, ens doft beror på vad man äter och inte på ens hudfärg. Den grova generalisering en du gör i din andra mening är bara meningslös att bemöta såvida du inte kommer med närmare uppgifter; vem och hur många är det som anser vad. Dina egna pissiga fördomar kan du lämna utanför.
Citera
2018-10-19, 11:33
  #46
Medlem
RingInteSnutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Kanske lite svårt att titta på franska damer på landsbygden och vart ska man bo någonstans? Det krävs en stad iaf.

Nantes är jävligt vackert, var iallafall när jag var där för några år sedan, studentstad, full med brudar.

För övrigt har Paris alltid varit ett jävla skithål...
Citera
2018-10-19, 11:44
  #47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RingInteSnuten
Nantes är jävligt vackert, var iallafall när jag var där för några år sedan, studentstad, full med brudar.

För övrigt har Paris alltid varit ett jävla skithål...
Har inte varit i Nantes men körde i utkanten av Grenoble för ett år sedan. Blev chockad minst sagt. De hade byggt kåkstäder av allt möjligt bråte de hittat. Såg väldigt likt ut Calcutta faktiskt. Stod prostituerade och folk som stod och tiggde rakt på motorvägen. Kändes verkligen som man kommit till ett U-land, har varit i ett par. Andra städer i Frankrike kändes mer normala både i norr och söder, riktigt idyliskt i södra Frankrike. Tror man kan hitta en hel del fina städer i Frankrike bara man håller sig undan för vissa delar av vissa städer som är total fucked.
Edit: eller sorry handlade tråden om hur negrar luktar?
__________________
Senast redigerad av OkandMe 2018-10-19 kl. 11:47.
Citera
2018-10-19, 11:47
  #48
Medlem
RingInteSnutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OkandMe
Har inte varit i Nantes men körde i Grenoble för ett år sedan. Blev chockad minst sagt. De hade byggt kåkstäder av allt möjligt bråte de hittat. Såg väldigt likt ut Calcutta faktiskt. Stod prostituerade och folk som stod och tiggde rakt på motorvägen. Kändes verkligen som man kommit till ett U-land, har varit i ett par. Andra städer i Frankrike kändes mer normala både i norr och söder, riktigt idyliskt i södra Frankrike. Tror man kan hitta en hel del fina städer i Frankrike bara man håller sig undan för vissa delar av vissa städer som är total fucked.

Jo det är sant, och Nantes är ju Frankrikes sjätte största stad, så stor chans att den också blivit ett råtthål på senaste år.
Citera
  • 3
  • 4
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2985583

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback