Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-18, 01:50
  #37
Medlem
rikastistorstans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissDope
Jag har aldrig riktigt förstått varför en del lägenheter där är så billiga? Det är 15år+ i bostadskö. Om man inte knullar sig förbi i den listan eller är släkt till hyresvärden. En nergången lägenhet i Bergsjön eller Länsmansgården kan kosta det femdubbla för samma kvadratyta.

Ang skjutningen är jag nyfiken på vem det tilltänkta BO skulle vara. Att illbattingar avlossar sina skjutvapen på offentlig plats brukar väl oftare betyda att de skall varna någon eller villa dit polisen för att i lugn och ro göra annat otyg en bit ifrån.

Allmännyttans fastigheter där är visserligen väldigt billiga för läget men dessa fastigheter är rejält slitna. Charmiga, absolut men nergånget.
Citera
2018-10-18, 21:55
  #38
Medlem
LasseFranGnestas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissDope
Jag har aldrig riktigt förstått varför en del lägenheter där är så billiga? Det är 15år+ i bostadskö. Om man inte knullar sig förbi i den listan eller är släkt till hyresvärden. En nergången lägenhet i Bergsjön eller Länsmansgården kan kosta det femdubbla för samma kvadratyta.

Ang skjutningen är jag nyfiken på vem det tilltänkta BO skulle vara. Att illbattingar avlossar sina skjutvapen på offentlig plats brukar väl oftare betyda att de skall varna någon eller villa dit polisen för att i lugn och ro göra annat otyg en bit ifrån.

det är det jag menar. halva min umgängeskrets när jag växte upp i linne var soc-barn typ. resten var vanliga knegare typ ica jobbare, snickare osv. Sen att det rör sig mycket knark och alkohol i tidig ålder (13 år börjades det) gör inte allt bättre. dom flesta har iof ryckt upp sig men vissa har fallit bort...
Citera
2018-10-19, 14:01
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDope
Jag har aldrig riktigt förstått varför en del lägenheter där är så billiga? Det är 15år+ i bostadskö. Om man inte knullar sig förbi i den listan eller är släkt till hyresvärden. En nergången lägenhet i Bergsjön eller Länsmansgården kan kosta det femdubbla för samma kvadratyta.

Ang skjutningen är jag nyfiken på vem det tilltänkta BO skulle vara. Att illbattingar avlossar sina skjutvapen på offentlig plats brukar väl oftare betyda att de skall varna någon eller villa dit polisen för att i lugn och ro göra annat otyg en bit ifrån.

Man fick betala rätt bra under bordet för ett förstahandskontrakt i många fall.
Citera
2018-10-19, 14:12
  #40
Medlem
Guru-Gurus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elac
Man fick betala rätt bra under bordet för ett förstahandskontrakt i många fall.
Ja, man får betala mellan 100 - 150 tusingar per rum för ett förstahandskontrakt i Haga. Det är i alla fall vad jag har blivit erbjuden. Nu är det några år sen så priserna kan ha ökat.

Det bor ju en och annan kulturperson i Haga, inte minst minst Håkan vitnäsan Hellström, så nog går det åt en hel del röka och vit där.
Citera
2018-10-19, 15:26
  #41
Medlem
0.999...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guru-Guru
Ja, man får betala mellan 100 - 150 tusingar per rum för ett förstahandskontrakt i Haga. Det är i alla fall vad jag har blivit erbjuden. Nu är det några år sen så priserna kan ha ökat.

Det bor ju en och annan kulturperson i Haga, inte minst minst Håkan vitnäsan Hellström, så nog går det åt en hel del röka och vit där.

Haga är som tidigare nämnt hipster-område men helt stendött på nätterna. Närheten till Järntoget gör att stadsdelen för mig kvällstid ger ett ganska murrigt intryck. Förstår inte riktigt vad det är som lockar med det området.
Citera
2018-10-19, 16:06
  #42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0.999...
Haga är som tidigare nämnt hipster-område men helt stendött på nätterna. Närheten till Järntoget gör att stadsdelen för mig kvällstid ger ett ganska murrigt intryck. Förstår inte riktigt vad det är som lockar med det området.

Centralt som fan. Swipa lite tinder så säger man att man bor där så får man ju en avsugning, ba så
Citera
2018-10-20, 08:09
  #43
Medlem
KVINNAN GICK UR sin bil i ett garage i Haga. Då dök det upp två beväpnade och maskerade män. De visade upp en Kalashnikov. Någon av dem ska, enligt förhörsuppgifter, ha skrikit ”skjut henne”.

Den andre uppges då ha svarat att ”det går inte, hon hoppar runt för mycket”
Citera
2018-10-20, 08:41
  #44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SalvatorMundi
KVINNAN GICK UR sin bil i ett garage i Haga. Då dök det upp två beväpnade och maskerade män. De visade upp en Kalashnikov. Någon av dem ska, enligt förhörsuppgifter, ha skrikit ”skjut henne”.

Den andre uppges då ha svarat att ”det går inte, hon hoppar runt för mycket”

Vilka tror ni är kapabla att göra en sån här sak?
Citera
2018-10-20, 08:59
  #45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theoldnewone
Vilka tror ni är kapabla att göra en sån här sak?
Polisen misstänker vart fall K4stratis gäng.
Citera
2018-10-20, 11:04
  #46
Medlem
Lifeisnows avatar
http://blog.zaramis.se/2018/10/20/sk...for-hot-i-haga
Intressant läsning. Gängkonflikt?
__________________
Senast redigerad av nihilverum 2018-10-20 kl. 14:18. Anledning: Rättat länktaggen
Citera
2018-10-20, 11:44
  #47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SalvatorMundi
KVINNAN GICK UR sin bil i ett garage i Haga. Då dök det upp två beväpnade och maskerade män. De visade upp en Kalashnikov. Någon av dem ska, enligt förhörsuppgifter, ha skrikit ”skjut henne”.

Den andre uppges då ha svarat att ”det går inte, hon hoppar runt för mycket”

Länk?
Är det bara min efterblivna humor? Eller är det lite bisarr humor över det hela?
Man håller alltså i en automatkarbin och kan inte skjuta mot någon pga hon hoppar runt för mycket?
Jag ber om ursäkt. Kunde inte låta bli att dra lite på smilbanden faktiskt över den kommentaren.

Länka gärna.
Mvh
Citera
2018-10-20, 13:31
  #48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceBase
Länk?
Är det bara min efterblivna humor? Eller är det lite bisarr humor över det hela?
Man håller alltså i en automatkarbin och kan inte skjuta mot någon pga hon hoppar runt för mycket?
Jag ber om ursäkt. Kunde inte låta bli att dra lite på smilbanden faktiskt över den kommentaren.

Länka gärna.
Mvh
Från stängt artikelhttp://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/skott-mot-hisingsvilla-h%C3%A4mnd-f%C3%B6r-incident-i-haga-1.10060185?noAccess=true&aId=1.10060185
Citat:
Det är väl vår allmänna uppfattning att vi just nu har en situation i Göteborgsområdet som är hetare än vanligt, menar kriminalkommissarie Jens Ahlstrand.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback