Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-16, 19:42
  #1
Medlem
Har nuvarande en 2001 BMW jag pröjsade cirka 25k för ett år sedan, kört enbart 11k mil med cirka 7 ägare eller liknande, farsan tyckte det var bra köp men jag har haft enligt han rejält otur angående problem med denna. Nuvarande går den knappt igång helt och tror det kommer kosta en del att fixa, oavsett funderar på om jag medans fixar ny bil som fungerar medans så använder jag denna BMW som projekt att lära mig lite genom tiden och kanske fixar själv för att senare sälja eller så.

Så om det blir nytt köp har jag funderat på någon bil som kan vara ekonomisk att köra och som kan vara möjligtvis lätt att hitta lösningar till problem, delar m.m.
Spontant har jag tänkt att någon Volvo som kan vara rätt vanlig? Kan inte så mycket om bilar och funderar på andra märken och speciellt modeller man kan hålla utkik på?
Bilen bör även ha 4 dörrar och dragkrok.
Kommer köras i Norrbotten, både sommar och vinter.
Funderar om man ska lägga ut mellan 30 och 60 tusen någonstans, vad anser ni?
Förslag? vet att bil är väl sämsta köp man gör (åtminstone att man mest troligt går back oavsett) men kommer vara till nytta att hålla upp min vana med köra bil samt hälsa på familj längre bort m.m.
Citera
2018-10-16, 20:28
  #2
Medlem
Provocative2.0s avatar
För 60 000kr får du en Kia Picanto med 3-4 prs nybilsgaranti på köpet.
En skittråkig bil att köra. Men jävligt simpel o ekonomisk.
Du får även en mkt bra Volvo S60 för samma peng. En hyffsat lättmekad bil som håller klart bättre än en slutkörd BMW.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback