Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-10-17, 23:37
  #13
Medlem
Sinkomiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av strv122b
Får man fråga vilket förband? Kan bara se 2 förband med personal som skulle kunna vilja åka, K3 eller P4 men har svårt att dessa befäl skulle vilja avskilja någon föd det. Känns mer F7 eller framför allt T2.

Inte F7 eller T2.
Citera
2018-10-18, 09:46
  #14
Medlem
Sånt här äcklar mig, tjänstemannaktivism mot den här typen av idealism är det sista vi behöver. Ditt råd att inte åka är säkerligen rätt men jag kräks lite i munnen när man jämför hur vi hanterar Ukraina kontra exempelvis de Norgefrivilliga under andra världskriget.

Jan Danielsen som olovligen lämnade sitt regemente för att strida i Norge blev inte ens straffad för det och hade han blivit straffad hade han ändå haft moraliskt stöd från officerarna.
Citera
2018-10-18, 09:47
  #15
Medlem
Kan tilläggas att jag även retat mig något oerhört på att Sinkomies kunskaper ifrån Ukraina inte heller tillvaratagits. Medvetenheten om hur en krigsmakt fungerar med svagt politiskt ledarskap och allmänt kaos lär vara ovärderlig för svenska officerare om det blir strider på svenskt territorium.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback