Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-21, 04:11
  #169
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Den dagen biologiska kvinnor möter biologiska män i en boxningsring, ja då är jag beredd att anamma detta... Varför skall det enkom vara undantag i messporter där man inte går upp och fysiskt mäter sina krafter? Jämställdhet måste väl gälla över hela linjen, eller är jag bara en grinig Cis-man nu?
Citera
2018-10-21, 09:45
  #170
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Den dagen biologiska kvinnor möter biologiska män i en boxningsring, ja då är jag beredd att anamma detta... Varför skall det enkom vara undantag i messporter där man inte går upp och fysiskt mäter sina krafter? Jämställdhet måste väl gälla över hela linjen, eller är jag bara en grinig Cis-man nu?

Skulle nog säga att du agerar grinig cis-man nu ja.
Hur kan jämställdhet gälla när förutsättningarna är helt olika?
Du vet ju själv att om en kvinna möter en man i ett slagsmål vinner mannen, givet att han tar i allt han har. Könsblandar vi all idrott blir det en sport för enbart män.
Visserligen är det ju så idag redan till mångt och mycket då det i princip bara är manlig idrott som räknas, sett till publik och intäkter.
__________________
Senast redigerad av Moment22x22 2018-10-21 kl. 09:48.
Citera
2018-10-21, 15:52
  #171
Medlem
Det är fan inte lätt att hänga med i alla ord som transgender etc

Jag trodde alltså först att det var en könsopererad man som nu hade opererat bort snoppen, skaffat bröst och ätit kvinnligt könshormon. Men om jag fattat allt rätt så är det en MAN som ANSER att "han är kvinna" alltså...rent tekniskt är det en man (som ANSER att han är en hon) ! Eller ?

Och den här personen har cyklat med tjejer och vunnit. Så oväntat !

Han har inga (kvinnliga) bröst, en helt annan muskulatur, jämförelsevis bättre lungkapacitet (elitidrottsman vs elitidrottskvinna) etc etc


Redigerar lite - Nu skrattar jag så jag gråter, detta är verkligen hysteriskt kul. Snacka om kortslutning i feministernas hjärnor Hur ska vi lösa detta på PK-vis, nä det blir svårt.
__________________
Senast redigerad av Revolutions 2018-10-21 kl. 15:59.
Citera
2018-10-21, 16:10
  #172
Medlem
Det kanske blir en ändring ganska snart av spörsmålet. NY Times har idag en en artikel med rubiken:

"Trump Administration Eyes Defining Transgender Out of Existence"
"The Trump administration is considering narrowly defining gender as a biological, immutable condition determined by genitalia at birth.
"
https://www.nytimes.com/
__________________
Senast redigerad av Hanna-Wigh 2018-10-21 kl. 16:19.
Citera
2018-10-21, 17:00
  #173
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Skulle nog säga att du agerar grinig cis-man nu ja.
Hur kan jämställdhet gälla när förutsättningarna är helt olika?
Du vet ju själv att om en kvinna möter en man i ett slagsmål vinner mannen, givet att han tar i allt han har. Könsblandar vi all idrott blir det en sport för enbart män.
Visserligen är det ju så idag redan till mångt och mycket då det i princip bara är manlig idrott som räknas, sett till publik och intäkter.


Du förstår inte - varför skall kvinnor alltid välja och vraka och få sin vilja fram där de själva anser detta vara godtagbart? Äkta jämställdhet kräver samma riktlinjer över hela linjen annars är det inte jämställt, fattar du?

Varför tror du manlig idrott visas till stor del i media?
Citera
2018-10-22, 22:51
  #174
Medlem
Witkos avatar
En xy person ställer upp i tävlingar mot xx personer och ta mig fan, xy personen vann, vem hade trott det?

Grattis mannen.
Citera
2018-10-23, 10:54
  #175
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Jag förstår inte hur man kan ha kvinnoklasser resp mansklasser i sporter ?? Alla ska väl starta på lika villkor ?? För det finns ju INGA skillnader mellan män och kvinnor!! Det anser ju det moderna genusfolket! Det är ju kränkande i modernt samhälle där alla borde klumpas ihop i en HEN-klass!
Ja borde man inte få välja åldersklass själv också? Afghaner verkar ju göra det rent allmänt så varför inte släppa det helt fritt?
Citera
2018-10-23, 11:07
  #176
Medlem
Xgenics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Ja borde man inte få välja åldersklass själv också? Afghaner verkar ju göra det rent allmänt så varför inte släppa det helt fritt?

Varför inte släppa på viktklasserna när vi ändå håller på? Flugvikt mot tungvikt borde vara underhållande...

Citera
2018-12-05, 17:07
  #177
Medlem
Grisbrottarens avatar
Inte bara i sport numera, utan också i Miss Universe, där Angela Ponce – född pojke – ska representera Spanien i finalen.
Citat:
Angela Ponce won her qualifying rounds in Spain and will represent her country at the 2018 Miss Universe pageant in Bangkok, Thailand.
http://markpantano.com/index.php/201...verse-pageant/
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback