Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-16, 12:13
  #1
Medlem
Som rubriken lyder så var jag inne på mina journaler och hittade "Observation för misstänkta psykiska sjukdomar och beteendestörningar" vad menas med detta? står ju inte specefikt direkt
Citera
2018-10-16, 13:41
  #2
Medlem
Precis det som det står. Psyk ska observera om du kanske har psykisk sjukdom och/eller beteendestörningar. Helt enkelt reda ut om du har något man kan hjälpa dig med och hur man ska hjälpa dig isåfall.
Citera
2018-10-16, 14:51
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tradgardsflum
Precis det som det står. Psyk ska observera om du kanske har psykisk sjukdom och/eller beteendestörningar. Helt enkelt reda ut om du har något man kan hjälpa dig med och hur man ska hjälpa dig isåfall.

Ok stod att just detta kan komma att ändras/tas bort men mina diagnoser add och Aspbergers kommer vara kvar, inte gå ta bort. Har som sagt haft utredning där de kom fram till dessa två diagnoser, skulle inte förvåna mig om jag har något annat också.
Citera
2018-10-16, 16:05
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korzim22
Ok stod att just detta kan komma att ändras/tas bort men mina diagnoser add och Aspbergers kommer vara kvar, inte gå ta bort. Har som sagt haft utredning där de kom fram till dessa två diagnoser, skulle inte förvåna mig om jag har något annat också.

Observering kan pågå länge. Jag har haft kontakt med psyk över ett år men står fortfarande att "klinisk observation" måste fortgå. Typ. En del diagnoser har jag redan men tror mer det är observering ang bipolaritet, personlighetssyndrom och autism/add. Alltså sånt som kräver längre observation.
Citera
2018-10-16, 17:50
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tradgardsflum
Observering kan pågå länge. Jag har haft kontakt med psyk över ett år men står fortfarande att "klinisk observation" måste fortgå. Typ. En del diagnoser har jag redan men tror mer det är observering ang bipolaritet, personlighetssyndrom och autism/add. Alltså sånt som kräver längre observation.

Så de kollar efter saker att upptäcka som kan vara ”psykiska problem”? Såg nu i min journal att de skriver minsta lilla sak eller anteckningar hur jag mår hur jag verkar tycka livet är i allmänhet om jag är nerstämd eller uppåt. Beställde mer medicin igår även de hade de gjort en anteckning på att jag ringt in, verkar som de registrerar typ allt som man har med psyk att göra.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback