Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-16, 07:27
  #1
Avstängd
Iwannakissrihannas avatar
Brukar ni säga "ta upp skräpet efter er"? Eller låter ni det passera och ni tar upp skräpet själva?

Det sker nog endel nedskräpning av folk som inte tänker sig för riktigt.
Citera
2018-10-16, 07:29
  #2
Avstängd
JagBlirVansinnigs avatar
Det beror på vilket humör jag är på, ibland blir jag vansinnig och drar av en ramsa.
Citera
2018-10-16, 07:47
  #3
Medlem
ruttenfimps avatar
Ibland. Speciellt om det är en papperskorg nån meter ifrån, irriterande och respektlöst.
Citera
2018-10-16, 08:09
  #4
Medlem
Inte något jag sett hända direkt. Förutom från bilar och då kan man ju inte säga till.

Däremot försöker jag plocka skräp ibland. Särskilt på stränder ligger det en del som stör en.
Citera
2018-10-16, 08:34
  #5
Medlem
Folk är dumma i huvudet. De förstår inte att man inte ska skräpa ner och de bryr sig inte om att det är förbjudet.
Vad skulle då en tillsägelse tillföra? Deras hjärna kommer inte att kunna processa detta.

Har dock sagt till vid ett flertalet tillfällen.
Sist var det en kvinna som lät sina lösspringande hundar bajsa mitt på bilvägen. Sedan tänkte hon hoppa in i bilen o dra därifrån. När jag sa till så påstod kärringen att hon inte hade några hundpåsar och hon kunde minsann inte hjälpa att hunden bajsade på gatan.
När jag tog hennes regnummer på bilen så började hon gapa o skrika o sedan drog hon.

Kom på det efteråt att man skulle ha tagit upp bajset o suttat in det i hennes bil (rutorna öppna).
Motivationen att ta hand om bajset hade nog ökat med ganska mycket då.

Till och med polismyndigheten skräpar ner.
En gång såg jag en polisbil som vevade ner rutan, ut kom en hand som släppte tuggummi mitt på gatan och sedan drogs rutan upp igen.
Vid kontakt med myndigheten så ansåg vakthavande befäl att det inte var olagligt för att riksåklagaren hade bestämt att inte åtala sådana förseelser.
Frågan är hur en riksåklagare kan bestämma vad som är olagligt eller inte. Jag trodde det var lagen som talade om huruvida det var olagligt eller inte.
Riktigt dåligt beteende.

En annan gång hade jag fått blåsa i en kontroll och polisen lämnade kvar plastskräpet efter blåsmunstycket på min motorcykelsadel. Vid påpekande så fick jag en djup suck och himlandes med ögonen.

Politikerna undantog tobaksprodukter i nedskräpningslagen. Jävligt intelligent.

Det borde vara lagligt att prygla alla som skräpar ner.
Jävla AP-beteende.
Citera
2018-10-16, 08:50
  #6
Medlem
Man uppfostrar sina barn, inga fler.

En rak höger är mer rätt.
Citera
2018-10-16, 08:52
  #7
Medlem
Jag brukar slänga ut allt genom bilens fönster. Jag skräpar ned överlag lite överallt. Det här med klimat och miljö kanb fara och flyga. Bara bra om natuen börjar rena sig och sortera bort skräpmänniskan.
Citera
2018-10-16, 10:01
  #8
Medlem
Beror på vem, aldrig att man säger åt 20 st aggressiva ortenungar
Citera
2018-10-16, 10:20
  #9
Medlem
DeutscheBenzins avatar
Nej jag nockar dem. Borde alla göra.
Citera
2018-10-16, 12:57
  #10
Medlem
Kronartskockas avatar
Har aldrig gjort det hittills eftersom jag sällan bevittnat det själv, skulle jag se det dock hade jag definitivt sagt till. Det är ett så sinnesslött beteende att det saknar motstycke, framförallt folk som trycker ner rutan i bilen för att slänga ut någon jävla plastgrej. LÄGG SKRÄPET I BILEN OCH SLÄNG DET NÄR DU KOMMER HEM, DET ÄR INTE SVÅRT!!!!
Citera
2018-10-16, 15:27
  #11
Medlem
Nej. Jag sköter mitt. Vill ju helst inte få en kniv i magen eller så.
Citera
2018-10-16, 16:42
  #12
Medlem
Hitokiri-Battosais avatar
Jag har sagt till om det är hundägare som inte plockar upp efter sina hundar här i vårt område, jag blir galen på dessa jävla idioter som inte fattar att jag och mina barn kanske inte vill trampa i hundskit när vi kliver ut på trottoaren. Om man är så oansvarig borde man inte ha hund, detta är också svenskar, de borde förstå bättre.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback