Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-10-16, 13:25
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
Du vet ju vem som är borgenär, taxibolaget.

TS har ju inte heller sagt något om huruvida kvitto eller betalningsreferens eller liknande kom på tal.

Vidare måste man ansöka om nedsättning, och få den beviljad av länsstyrelsen. De kommer inte att bevilja det i detta scenario, den saken vågar jag lova dig. Så, de kommer bara att skicka tillbaka pengarna till dig.

Vem som är borgenär vet vi inte, vi vet bara att taxibolaget utförde tjänsten, inte vem som är regelrätt borgenär för fordran. Vidare vet man först vem borgenären är när man har ett organisationsnummer, ett bolagsnamn eller "taxibolaget" räcker inte.

Att hindras innebär inte bara att man nekas betalning, utan gäldenären hindras i detta fallet att utföra en regelrätt betalning där en korrekt utställt faktura/kvitto finns till hands. Fordran dödas ju inte bara för att man swishar den till något random nummer.

Med detta hinder och särskilda skäl så lär länsstyrelsen besluta att ta över ärendet och utbetala pengarna när borgenären blir känd och gäldenären fått tillbaka sitt leg.
Citera
2018-10-16, 17:15
  #14
Medlem
Det jag glömde skriva var ju att den här personen som ringde mig går inte finna på någon sökmotor då det verkar vara ett kontantkort. Sedan vill ju den här personen att jag skall swisha till den riktiga personen vars nummer han snart kommer att skicka.

Då jag vill ha tillbaka mina kort så erbjöd jag mig att mötas upp för ett utbyte men då var personen inte intresserad och tvungen att lägga på pga kunder i bilen.

Allt låter bara grymt konstigt! Varför skulle han inte vilja gå med på att träffas och göra ett byte? Varför ringer en annan person från ett kontantkort och säger att jag skall få ett meddelande med ett annat nummer som jag skall swisha?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback