Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-10-16, 11:41
  #13
Medlem
SoCos avatar
Judar är världens avskräde och ett ondskefullt, manipulativt, girigt folk, självfallet vill man inte bli jämförd med dem?
Citera
2018-10-16, 12:31
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juristchefen
Jag tänkte även på att om en svensk blir tagen för att vara jude, så får ju även det svensken att gå i taket.
Nej, det får det inte. Svensken ser inte ner på judar.

Hur nu en ickejude ens skulle bli tagen för att vara jude? Det skulle vara om han typ hette Israelsson i efternamn eller något.
Citera
2018-10-16, 12:33
  #15
Moderator
Sun Rulers avatar
Har inte märkt av det fenomenet trots att jag träffar och umgås med judar varje månad.
Citera
2018-10-16, 22:56
  #16
Medlem
nerdnerds avatar
Ingen enskild människa har koll på hur det är i alla socialgrupper, alla etniska grupper alla religioner, alla sorters politiska grupperingar, på alla svenska orter, i alla åldrar, med alla olika sorters jobb och utbildning, osv. Jag har inte heller en sån koll.

Jag undrar om inte TS fråga säger mest om vad det för sorts folk denne har som bekanta. Har iaf aldrig noterat detta själv, och blir heller aldrig sur själv om någon på Flashback (har nog bara hänt mig här) kallar mig för jude. Öht brukar inte mina bekanta kalla varandra för jude vare sig som komplimang eller något annat.
Citera
2018-11-05, 19:32
  #17
Avstängd
Juristchefens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gul-groda
Hur nu en ickejude ens skulle bli tagen för att vara jude? Det skulle vara om han typ hette Israelsson i efternamn eller något.
Ickejuden kanske har jättestor näsa och en förkärlek till pengar och makt samt är beräknande elak och falsk.
Citera
2018-11-13, 09:06
  #18
Medlem
ekerilars avatar
Att kalla någon för "Jude" är ju att anspla på att personen ifråga är snål. Det är ju ingen positiv egenskap, så därför tar man illa upp om man blir kallad för jude.
Citera
2018-11-13, 10:19
  #19
Medlem
Bör inte judar inkluderas i MENA. De är ju från mellersta östern och då är man väl MENA?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback