Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-15, 20:21
  #1
Medlem
Hallå där.

Har en fråga ang. dessa två substanser. Jag käkar Xanor mot ångest och oro då och då, och även Stilnoct för sömnen. Jag käkar inte dessa dagligen, utan bara ibland. Igår tog jag 2 mg Xanor och 20 mg Stilnoct (2 st 1 mg Xanor och 2 st 10 mg Stilnoct) och fick minnesluckor. Jag hade lagat mat kl. 22 på kvällen och kikat på 2 dokumentärer, vilket jag inte har något minne utav alls. Jag brukar inte blanda dessa två mediciner, har nog aldrig gjort det vad jag kan minnas, så kan det ha blivit för mycket? Eller förstärker dessa två substanser varandra? För jag har aldrig fått minnesluckor eller så när jag tagit dom separat tidigare. Kan tillägga att jag även äter Mirtazapin till kvällen, vilket jag efter lite Googlande förstått kan öka effekten av Bensodiazepiner? Hur som helst vill jag veta ifall jag kanske ska låta bli att blanda dessa mediciner i fortsättningen? Enl. min doktor ska det tydligen fungera bra att ta dessa tillsammans, men vad hände i så fall igår kväll?

Tack på förhand!
Citera
2018-10-15, 21:30
  #2
Medlem
ruttenfimps avatar
Dom boostar varandra, rätt självklart.

z-analoger och Benz e väl släktingar har jag för mig. Prova endast 1mg och 10mg stilnoct nästa gång om du promt ska blanda.

Varför vill du blanda? The more the merrier, visst men får inte den vibben av dig.
Citera
2018-10-15, 21:34
  #3
Medlem
Mia-Rovys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senatsoc
Enl. min doktor ska det tydligen fungera bra att ta dessa tillsammans, men vad hände i så fall igår kväll?
Vad som "går bra" kan betyda nästan vad som helst, även dåliga saker (fast bättre än värsta tänkbara scenario). Han kan lika väl mena "det är en mycket liten risk att du dör i sömnen på dessa doser".

Båda påverkar GABA-systemet. Precis som alkohol. Dessa droger dämpar hjärnans signaler, vilket även inkluderar saker som ditt minne.

Det är jättebra att du tog dig en funderare och gräver lite själv och inte blint litar på läkaren.
__________________
Senast redigerad av Mia-Rovy 2018-10-15 kl. 21:45.
Citera
2018-10-16, 12:10
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ruttenfimp
Dom boostar varandra, rätt självklart.

z-analoger och Benz e väl släktingar har jag för mig. Prova endast 1mg och 10mg stilnoct nästa gång om du promt ska blanda.

Varför vill du blanda? The more the merrier, visst men får inte den vibben av dig.
Okej. Nej, det bara vart så. Tänkte inte så mycket på det. Lite lugnande emot ångest och sömnmedicin för att kunna sova. Men ska ta det lite försiktigt i fortsättningen.
Citera
2018-10-16, 22:15
  #5
Medlem
LFCYNWAs avatar
Det var inte så att du knapprade fler piller än du minns också? burkar vara rätt så vanligt att man tar ett par piller och sen slutar det med att hela kartan är bort och man har en minneslucka på några timmar. Låter konstigt att du inte får minnesluckor annars men just den här gången så fick du det. Känns som du fick en rätt rejäl minneslucka vilket känns märkligt på såpass liten dos men vi alla är olika.

Man kan säga att mirtazapin boostar för att det är så pass starkt sederande. Vissa tycker att den boostar och andra inte. Antar att vi kan utesluta att du drack någon form av alkohol också? är det så att du inte käkar ofta och tar uppehåll så är det nog helt enkelt så att det blev för mycket.
Citera
2018-10-28, 19:38
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LFCYNWA
Det var inte så att du knapprade fler piller än du minns också? burkar vara rätt så vanligt att man tar ett par piller och sen slutar det med att hela kartan är bort och man har en minneslucka på några timmar. Låter konstigt att du inte får minnesluckor annars men just den här gången så fick du det. Känns som du fick en rätt rejäl minneslucka vilket känns märkligt på såpass liten dos men vi alla är olika.

Man kan säga att mirtazapin boostar för att det är så pass starkt sederande. Vissa tycker att den boostar och andra inte. Antar att vi kan utesluta att du drack någon form av alkohol också? är det så att du inte käkar ofta och tar uppehåll så är det nog helt enkelt så att det blev för mycket.
Nej, det gjorde jag inte. Är väldigt noga med vad, och hur mycket, jag stoppar i mig. Tror det kan vara så att jag fick minnesluckor den där gången just för att jag tog både Xanor och Stilnoct ungefär samtidigt. Har forskat lite i efterhand, och det är nog just därför. Jag brukar inte ta dessa substanser samtidigt.

Ingen alkohol, jag är nykterist. Jag tror det vart för mycket helt enkelt. Låg tolerans (då jag äter det så sällan) och blandandet gjorde nog att jag fick denna minneslucka.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback