Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-29, 14:37
  #49
Medlem
Nails avatar
[quote=Zaedrews|65673796]Jo som människor. Men om alla svenska etniska människor skulle dö ut så skulle inte säg etniska kineser kunna ersätta och det var precis som dessa tidigare etniska svenskar? Där är skillnaden i detta med varg. De ursprungliga svenska vargarna är sedan länge utdöda. Det finns viss DNA-spår hos dom hos vissa vargar i djurparker men i det vilda finns inte det minsta lilla spår kvar.

Och det där vet du? Kan du hänvisa till någon bekräftande forskningsrapport?

Citat:
Jag ser inte varför vi måste ha varg i Sverige när den nu redan faktiskt är utdöd. Vilket givetvis är människors förtjänst också då förr vargen attackerade inte bara boskap utan den attackerade och dödade också mängder av barn.

Det där är också myter. Historiska källor på dina fantasier?

Citat:
Nu finns det ju dock de som bara älskar vargen och vill ha hur många vargar som helst bara de bor minst 20 mil från var de och deras barn bor.

Vilka då? Sansade naturvänner vill ha en reglerad inhemsk vargstam!
__________________
Senast redigerad av Nail 2018-10-29 kl. 14:41.
Citera
2018-10-29, 14:37
  #50
Avstängd
Mitch-Moons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redmoon-cat
Många jägare föraktar eller till och med Hatar lo, varg, järv och björn.
De säger att: "en död lo är en bra lo" , eller, "det bästa vore om vargen utrotades helt."

Även om ni är rädda om era hundar och ert boskap så tycker jag proportionerna är abnorma.

Därför att deras manlighet hotas av en skickligare och modigare jägare som dessutom är jävligt mycket coolare och snyggare.
__________________
Senast redigerad av Mitch-Moon 2018-10-29 kl. 14:42.
Citera
2018-10-29, 14:43
  #51
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nail
Jo som människor. Men om alla svenska etniska människor skulle dö ut så skulle inte säg etniska kineser kunna ersätta och det var precis som dessa tidigare etniska svenskar? Där är skillnaden i detta med varg. De ursprungliga svenska vargarna är sedan länge utdöda. Det finns viss DNA-spår hos dom hos vissa vargar i djurparker men i det vilda finns inte det minsta lilla spår kvar.

Och det där vet du? Kan du hänvisa till någon bekräftande forskningsrapport?



Det där är också myter. Historiska källor på dina fantasier?



Vilka då? Sansade naturvänner vill en reglerad inhemsk vargstam!

Jag har ju länkat redan innan? Den svenska vargen är till 100% utdöd. Har du något alls som visar på motsatsen?

Citat:
I en serie av attacker mellan den 30 december 1820 och den 27 mars 1821 blev 31 människor attackerade av en varg och 9 av dessa dödades och 15 personer blev skadade. Samtliga, med undantag av en 19-årig kvinna, var barn, som var från 3,5 år till 15 år gamla då de attackerades.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Vargat...niskor#Sverige

Det var sådana attacker som gjorde att den tidens svenskar aktivt jobbade för att utrota vargen från den svenska faunan. Vilket de lyckades med och tror väl inte många under 1900-talet faktiskt saknade vargen. Nu jobbar ju idioter för att återinföra varg och den en varg som är mer farlig än den svenska vi hade tidigare.
Citera
2018-10-29, 19:28
  #52
Medlem
Nails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jag har ju länkat redan innan? Den svenska vargen är till 100% utdöd. Har du något alls som visar på motsatsen?

Ja, skottpengar och illegal jakt gjorde sjut på den inhemska populationen. Men vargen lär vara omedveten om de landgränser kartograferna har stakat ut, så uttrycket "svensk varg" är en tveksam benämning.

Revirsökande individer i den fennoskandiska vargstammen har säkerligen rört sig över landgränserna mellan Sverige, Norge och Finland vid oräkneliga tillfällen efter senaste istid.

Citat:
Det var sådana attacker som gjorde att den tidens svenskar aktivt jobbade för att utrota vargen från den svenska faunan. Vilket de lyckades med och tror väl inte många under 1900-talet faktiskt saknade vargen.

Gysingevargen alltså!
– ett av ytterst få väldokumenterade fall av barnamördande vargar. Händelser som antivarg-mupparna brukar lyfta fram när de diskuterar med s.k. "miljömuppar" eller s.k. "Stockholmare"

_Sentida syn på dessa händelser_ :
Pousette har ansett att vargen sannolikt var identisk med den vargunge som fångats 1817 och hållits i fångenskap i Gysinge herrgård under flera år tills den kan ha rymt eller kan ha släppts lös.[11]
Citat:
Nu jobbar ju idioter för att återinföra varg och den en varg som är mer farlig än den svenska vi hade tidigare.

Skruva ned överdrifterna några varv om du vill låta trovärdig!
Citera
2018-10-30, 21:34
  #53
Medlem
bingo!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idiamindada
Gammal tradition. Det skall vara så. En gång var tamdjur skillnaden på liv och död - om familjen skulle överleva vintern.

Idag förs främst varghatet vidare från jaktlagets ”storjägare” och snappas upp av fjunmustacherna som inte har vett eller mod att ifrågasätta.

Haha helt rätt! Ni kan delta på valfri jägarkurs och ni får höra dessa stadsbor som fått för sig att ta jägarexamen, 90% av dessa är rena vargfanatiker som vill utrota vargen trots att dom aldrig ens varit ute i skogen bortsett från skolans orientering-lektioner som ungdomar.

Jag tror inte dom flesta innerst inne tycker det, men för att bli jägare och bli accepterad av ett jaktlag så måste dom bli fanatiker för att komma in i gemenskapen.

Jägare gillar snacka vilt och brett om vilken viltvård dom bedriver. I ärlighetens namn skiter många fullständigt i naturen, dom vill bara döda.
Kolla på vildsvin, många anser att dom är skadedjur (visst kan dom orsaka stora skador för bönder) och får behandlas hur som helst. Många struntar i eftersök på skadeskjutna vildsvin (jag tror personligen dessa jägare saknar kulor mellan benen för att bege sig in i tät snårskog på natten för att avsluta deras lidande.)

Gällande älgen så klagas det på att älgstammarna minskar men vad gör vi jägare själva åt det? Majoriteten vill kunna jaga varje år istället för att låta älgarna gå fria ett par år så att dom kan föröka sig ordentligt men då börjar skogsägarna att klaga. Nä människan är fanimej egoistisk.

Det är inte förran det sista djuret är skjutet, sista trädet fällt och den sista fisken fångad som vi inser hur illa en sedelbunt smakar.
Citera
2018-10-31, 15:35
  #54
Medlem
[quote=Nail|65674090]
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo som människor. Men om alla svenska etniska människor skulle dö ut så skulle inte säg etniska kineser kunna ersätta och det var precis som dessa tidigare etniska svenskar? Där är skillnaden i detta med varg. De ursprungliga svenska vargarna är sedan länge utdöda. Det finns viss DNA-spår hos dom hos vissa vargar i djurparker men i det vilda finns inte det minsta lilla spår kvar.

Och det där vet du? Kan du hänvisa till någon bekräftande forskningsrapport?



Det där är också myter. Historiska källor på dina fantasier?



Vilka då? Sansade naturvänner vill ha en reglerad inhemsk vargstam!

Varför är det myter?
Det sker ju fortfarande runt om i världen
Citera
2018-11-04, 01:23
  #55
Medlem
56ks avatar
I princip alla rovdjur som finns i Sverige skjuts av samer och annat inavlat folk runt om i Sverige men värst är det i norra Sverige.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/no...de-av-tjuvjakt

Sen när är järven ett hot mot människor?
"9 av 10 vuxna järvhanar dödades illegalt i Jokkmokk"
"Chansen för en järvhane att dö naturligt är exempelvis bara sex procent"

Återigen sen när är lodjuret ett hot mot människor?
"Ungefär 80 procent av lodjuren som dör faller offer för tjuvjakten"
"De flesta av dem skjuts i landets norra delar"

Jag kan köpa att varg och björn "kan" utgöra ett hot mot människor men det är uppenbart att de här djuren skjuts för nöjets skull.

Idioterna i norra Sverige nöjer sig inte med att rösta på 7 klövern och utrota Svensken de ska också utrota våran fauna. Men det är som vanligt allt som är nordiskt/svenskt ska utrotas. Det finns ingen stolthet i det här landet längre. Egentligen är jag inte för våld men ni jävlar ska fan hänga i galgen när Sverige blir vänsternationalistiskt.
Citera
2018-11-04, 01:41
  #56
Medlem
Conams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 56k
I princip alla rovdjur som finns i Sverige skjuts av samer och annat inavlat folk runt om i Sverige men värst är det i norra Sverige.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/no...de-av-tjuvjakt

Sen när är järven ett hot mot människor?
"9 av 10 vuxna järvhanar dödades illegalt i Jokkmokk"
"Chansen för en järvhane att dö naturligt är exempelvis bara sex procent"

Återigen sen när är lodjuret ett hot mot människor?
"Ungefär 80 procent av lodjuren som dör faller offer för tjuvjakten"
"De flesta av dem skjuts i landets norra delar"

Jag kan köpa att varg och björn "kan" utgöra ett hot mot människor men det är uppenbart att de här djuren skjuts för nöjets skull.

Idioterna i norra Sverige nöjer sig inte med att rösta på 7 klövern och utrota Svensken de ska också utrota våran fauna. Men det är som vanligt allt som är nordiskt/svenskt ska utrotas. Det finns ingen stolthet i det här landet längre. Egentligen är jag inte för våld men ni jävlar ska fan hänga i galgen när Sverige blir vänsternationalistiskt.
Idiotvänster, finns inga på denna planet som är rädd för att rovdjuren ska skada (oss), det är allt annat de ställer till med som irriterar!
Citera
2018-12-17, 15:37
  #57
Medlem
Själv ingår jag i ett jaktvårdsområde på 13600 ha på gränsen mot Norrland. Håller helt med trådstartaren..Stör vargen jakten? Vi håller på med samma sak. Dödar he he.

Sen erkänner jag att jag är rädd för varg och björn och har respekt för dem.
__________________
Senast redigerad av SherrodBrown 2018-12-17 kl. 15:40. Anledning: Tillägg
Citera
2018-12-17, 15:51
  #58
Medlem
TubbyTommys avatar
Lillkuks syndrom. Avund att de själva inte fick fälla djuret..
Alla jägare lider utav det. Vilken normal människa i modern tid har jaktbehov?
Citera
2018-12-17, 22:35
  #59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TubbyTommy
Lillkuks syndrom. Avund att de själva inte fick fälla djuret..
Alla jägare lider utav det. Vilken normal människa i modern tid har jaktbehov?

Hellre liten kuk än liten hjärna. Eller tror det iaf vet ju inte hur det är att ha liten kuk

Och herregud vad sexistisk du är, finns ju många kvinnliga jägare nu...

Ni veganer är vår tids religiösa
. Varför ska du pracka på din moral på oss?
Citera
2018-12-18, 18:20
  #60
Medlem
TubbyTommys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WladCorn
Hellre liten kuk än liten hjärna. Eller tror det iaf vet ju inte hur det är att ha liten kuk

Och herregud vad sexistisk du är, finns ju många kvinnliga jägare nu...

Ni veganer är vår tids religiösa
. Varför ska du pracka på din moral på oss?

Ej vegan. Kött e gött. Dock finner jag inte behovet utav att döda. Ligga och lura i en buske 🙄
Kvinnor kan mkt väl lida utav lillkuks syndrom.. Behöver inte ha en penis för det 🤔 det är mer en mindervärdeskomplex som människa jag syftar på 😉
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback