Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-10-15, 17:20
  #13
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pangkakan1977
TS kanske kan joina din sekt, där ni förnekar sportkommentaren det ser mörkt ut på Kameruns avbytarbänk?


Ja det kan han/hon få göra. Fenomenet är dock ingen sekt, utan verkar vara ett intressant fall av falskt minne hos en grupp människor, då det inte finns några bevis att citatet någonsin sagts. De som 'minns' det är inte heller överens om när det sades, eller ens vem som sade det. Så några av dem minns ju bevisligen fel redan där.

Men detta är off topic.
Citera
2018-10-15, 17:51
  #14
Medlem
Har du inga tankar om hur du skulle önska att ditt liv såg ut?
Citera
2018-10-15, 18:02
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av e7andy
Har du inga tankar om hur du skulle önska att ditt liv såg ut?

Absolut svarar jag på den frågan. Jag har ofta drömmar och olika monologer. Men vem ska jag göra det med? Där är problemet. Jag gör redan saker själv för min egna utveckling. Träna, äta bra och arbetar. Men att förutspå helgerna varje gång känns så oerhört skrämmande. Vill massvis i livet egentligen.
Citera
2018-10-15, 18:09
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raketforandringen
Absolut svarar jag på den frågan. Jag har ofta drömmar och olika monologer. Men vem ska jag göra det med? Där är problemet. Jag gör redan saker själv för min egna utveckling. Träna, äta bra och arbetar. Men att förutspå helgerna varje gång känns så oerhört skrämmande. Vill massvis i livet egentligen.
Jag tänker med i stora drag. Handlar det om friluftsliv, segelbåt, resor, tävla i någon idrott, leda kurser, jobba ideellt, ha en hög position på ett företag, driva eget etc.

Lite som att när man är gammal (på ålderdomshemmet) och ser tillbaka på livet. Vad vill man känna att man gjort?
Citera
2018-10-15, 18:27
  #17
Medlem
Kronartskockas avatar
Så sinnessjukt att vi blir intalade att det enda sättet att må bra på är att jobba mera så att vi kan konsumera mera, vilket i sin tur leder till att vi jobbar ännu mer så vi kan konsumera ännu mera. Sen kan vi träna 6 dagar i veckan också så att vi orkar träna ännu mera, det är så snurrigt att jag saknar ord. Inte konstigt att mängder går på antidepressiva i det här landet.

Till TS, gör det du vill göra, vill du inte träna, skit i dit, gå en promenad i skogen på natten. Suger jobbet, säg upp dig och bli socialfall. Vad som helst är bättre än att känna den själadödande tomhet du upplever just nu. Snart är vi alla döda och då kommer ingen bry sig ett skit om du tränade 3 gånger i veckan eller 6 gånger eller hur många följare du hade på instagram.
Citera
2018-10-15, 18:35
  #18
Medlem
tomchis avatar
Testa ayahuasca
Citera
2018-10-16, 11:02
  #19
Medlem
Testa res. Jag reser mycket och dyker mycket för att få bort samma känsla du har, fast blandad med rätt tung depression pga familjetragedi. Jag hänger mycket på Yucatan i Mexico. Dräller på den Karibiska stranden och dyker grottor med kompisar som bor där. Dricker öl i mängder, liksom tequila och slappar på kvällarna. Ska faktiskt iväg om en vecka för 3e gången i år. Stannar borta i 3 v...Sambon stannar hemma, så jag får egentid med mina vänner och inte behöver rätta mig någon. Resa är ett mycket bra sätt att fixa denna transportsträckeångest.

Köp en MC och kör. Flytta till en annan stad.

Det funkar för mig just nu hyggligt. Det och Venlafaxinet sedan April...ska dock gå av det på våren. Jag veta att tanken av ett repetitivt liv inte kommer att lämna mig. Jag vet också att det kan komma en dag då jag helt enkelt tröttnar på att ständigt jaga olika sätt att fylla mitt liv med meningsfulla saker...Den dagen tar jag en heliumtank och avslutar föreställningen.
__________________
Senast redigerad av Pawel1966 2018-10-16 kl. 11:05.
Citera
2018-10-16, 17:38
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pawel1966
Testa res. Jag reser mycket och dyker mycket för att få bort samma känsla du har, fast blandad med rätt tung depression pga familjetragedi. Jag hänger mycket på Yucatan i Mexico. Dräller på den Karibiska stranden och dyker grottor med kompisar som bor där. Dricker öl i mängder, liksom tequila och slappar på kvällarna. Ska faktiskt iväg om en vecka för 3e gången i år. Stannar borta i 3 v...Sambon stannar hemma, så jag får egentid med mina vänner och inte behöver rätta mig någon. Resa är ett mycket bra sätt att fixa denna transportsträckeångest.

Köp en MC och kör. Flytta till en annan stad.

Det funkar för mig just nu hyggligt. Det och Venlafaxinet sedan April...ska dock gå av det på våren. Jag veta att tanken av ett repetitivt liv inte kommer att lämna mig. Jag vet också att det kan komma en dag då jag helt enkelt tröttnar på att ständigt jaga olika sätt att fylla mitt liv med meningsfulla saker...Den dagen tar jag en heliumtank och avslutar föreställningen.

Har varit iväg runt Asien och Sydamerika. Det var helt underbart, något väldigt befriande. Dock insåg jag snabbt att det mer eller mindre var en flykt det också. Så fort jag visste att det snart var dags att bege sig hem så kom verkligheten ikapp mig..

Mitt stora problem nu är att jag inte riktigt ser någon möjlighet till förändring, jag bara finns. Jag vaknar upp på morgonen för att jag måste. Jag kunde fly med träningen och i o med jobbet så fanns där inte mycket tid över än att bry sig om kost, träna, jobba, sova. Men sen då? Det är helt händelsefattigt. Mina tråkiga vänner vill knappt någonting längre, samtidigt är det inte särskilt svårt att komma på saker man faktiskt kan göra. En flygbiljett över en helg till Amsterdam eller liknande. Nej ingenting händer, ingenting alls. Kan i princip förutspå mina dagar och det blir jag väldigt sjuk av. Jag kan köpa att vardagarna blir likadana, med all rätt, men HELGERNA då?!

Jag är så jävla klar med livet känns det som. Innan visste jag iaf att jag kunde knarka ner mig så hårt över en helg att jag kunde samla på livslust och glömma allt monotomt, men nu knarkar jag inte längre.
__________________
Senast redigerad av Raketforandringen 2018-10-16 kl. 17:44.
Citera
2018-10-17, 10:31
  #21
Medlem
Trist att höra men jag måste dessvärre göra dig besviken. Det finns en risk att det INTE blir bättre med tiden (trots detta cliche som upprepas av folk omkring en). Det blev inte bättre för mig iaf. Hela livet var fylld av flykt. Träning, resor, alkohol, dykning, snöskoter, mc osv. Allt görs ju för att fylla ut tomheten som den meningslös tillvaro vi har och tränga undan tristessen. Alla gör det, på olika sätt. Få erkänner dock detta. De påstår att de jobbar 60h i veckan för att de tycker det är kul. Andra, som jag letar febrilt efter fritidsaktiviteter som ska ge en känsla av en meningsfull tillvaro. Det finns de som skaffar 6 barn och slavar som djur för att frösörja de och betala räkningar. De är så slut på kvällar och helger att de aldrig har tid att reflektera...kanske först när de är 50-60 hinner de och orkar. Även det rätt meningslös tillvaro.

Det är nog så att vår tillvaro här inte har någon egentlig mening och vi fyller ingen funktion. Därför har jag aldrig ifrågasatt människors val att ta sina liv. Det handlar helt enkelt om att stänga av en tråkig och meningslös serie på Netflix...i förtid. Oavsett hur hårt man kämpar blir ju utgången densamma, vi dör ALLA. Så vad är poängen ? Jag ser ingen iaf..och därför har jag mycket starka funderingar på att avsluta detta.
Citera
2018-10-17, 10:39
  #22
Medlem
DaChiefs avatar
Du kan ju hitta lite nya kompisar. Sånna som har kvaliteter som har mål och riktning i sina liv. Du vet att man är som tvärsnittet av de 5 som man umgås med med? Förenklat.

Annars, ut och res, skapa lite nya perspektiv på världen och dig själv.
Citera
2018-10-17, 16:16
  #23
Medlem
Du bestämmer förstås själv, men jag tycker inte att du ska börja knarka igen. Det är att välja den enkla vägen till ännu en återvändsgränd.

Jag vet inte vad du har gått igenom för att känna så här, men jag tror det är viktigt att hitta roten till att du känner på det här viset. Människor har en tendens att fastna i repetitiva mönster (ungefär så som du beskriver din vardag) och det är du inte ensam om.

Det räcker med att se sig omkring på valfri allmän plats för att ta in vad människan har åstadkommit och lärt sig genom åren. Ta reda på vilken typ av människa du verkligen är innerst inne och vad som är viktigt för dig. Ingen annan kan göra det åt dig. Utforska därför så många råd som du bara kan.

Du verkar vara en öppen person som är beredd att testa saker för att må bättre. Öppna därför upp dig och gör saker som du inte har gjort tidigare. Ofta blir man väldigt positivt överraskad. Se till att bli rikare på erfarenheter. Jag vet inte hur gammal du är, men jag tycker definitivt att du ska hitta en helt ny kompiskrets utöver den som du redan har. Det är viktigt att ha många typer av människor i sitt liv. Att träffa nya människor i helt nya sammanhang är också oerhört givande och inspirerande samtidigt som det gör att man växer på ett personligt plan.

Man möter alltid motgångar, såväl psykiskt som fysiskt, men livet är också fullt av positiva stunder. Livet är ett äventyr. Se därför till att plocka på dig allt det positiva du kan och lär dig av det negativa. Vissa saker är du medveten om att du tycker om att göra. Det finns också saker som du inte har upptäckt, men som du tror dig vara på ett visst sätt. Ta därför ingenting för givet. Testa! Ja, testa, men inte hur det är att kasta sig från ett flygplan utan fallskärm. Det säger sig självt. Nya perspektiv är så viktiga.

Kom även ihåg att man aldrig blir fullärd och att alla du möter på en gata har en historia som kan göra dig ännu rikare.

Lycka till!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback