Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-10-15, 16:13
  #1
Medlem
Det där att kunna förutspå vardagen. Jag arbetar, tränar, äter och sover. Det är likadant dag in och dag ut. Vet att det är upp till mig att skapa en förändring, men kan inte komma på vad. Tidigare så knarkade jag. Knark var helt perfekt för att fly denna tristess och likgiltighet mot livet. Förstår verkligen inte poängen. Vill varken ha barn, familj eller det där heller. Så frågan är då vad ett alternativ till familjelivet är. Har en ganska dyster inställning mot livet och ser igenom det för mycket för att kunna fejka bort det. På helgerna när inte droger finns med i bilden händer vadå? Ingenting alls i princip. Har ett par bra vänner men dessa har kärat ner sig i flickvännerna och det ända de gör är att befinna sig i sina bo och glo romans och dricka vin. När jag på måndagen vet att det inte händer något denna helgen heller. Snacka om självändamål att träna och sköta om kosten när det inte finns något spontanitet eller mål med något annat. Blir knäpp i huvudet på riktigt.
Citera
2018-10-15, 16:24
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raketforandringen
Det där att kunna förutspå vardagen. Jag arbetar, tränar, äter och sover. Det är likadant dag in och dag ut. Vet att det är upp till mig att skapa en förändring, men kan inte komma på vad. Tidigare så knarkade jag. Knark var helt perfekt för att fly denna tristess och likgiltighet mot livet. Förstår verkligen inte poängen. Vill varken ha barn, familj eller det där heller. Så frågan är då vad ett alternativ till familjelivet är. Har en ganska dyster inställning mot livet och ser igenom det för mycket för att kunna fejka bort det. På helgerna när inte droger finns med i bilden händer vadå? Ingenting alls i princip. Har ett par bra vänner men dessa har kärat ner sig i flickvännerna och det ända de gör är att befinna sig i sina bo och glo romans och dricka vin. När jag på måndagen vet att det inte händer något denna helgen heller. Snacka om självändamål att träna och sköta om kosten när det inte finns något spontanitet eller mål med något annat. Blir knäpp i huvudet på riktigt.

Har du funderat på att arbeta ideellt och hjälpa andra genom det?

Sedan tar det ett tag efter att en person blivit ren/nykter, innan nya möjligheter blir tydliga för denne. Så oroa dig inte för det, prova på nya saker så hittar du snart det som gör dig glad. Nu i helgen så kan du ju gå ut och plocka svamp, det tycker jag om att göra, det är dock jakt, så ha färgglatt på dig och lyssna efter skott. Gillar du inte svamp, så finns det ju säkert en pensionär där du bor som tacksamt tar emot den.
Citera
2018-10-15, 16:27
  #3
Medlem
Varför inte flytta fokus?

Just nu stirrar du på dig själv och hur världens ska snurra runt dig. Varför inte börja snurra runt världen istället?

Köp en campingbuss och dra. Träffa folk. Ta ett skitjobb här och var.
Citera
2018-10-15, 16:33
  #4
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raketforandringen
Det där att kunna förutspå vardagen. Jag arbetar, tränar, äter och sover. Det är likadant dag in och dag ut. Vet att det är upp till mig att skapa en förändring, men kan inte komma på vad. Tidigare så knarkade jag. Knark var helt perfekt för att fly denna tristess och likgiltighet mot livet. Förstår verkligen inte poängen. Vill varken ha barn, familj eller det där heller. Så frågan är då vad ett alternativ till familjelivet är. Har en ganska dyster inställning mot livet och ser igenom det för mycket för att kunna fejka bort det. På helgerna när inte droger finns med i bilden händer vadå? Ingenting alls i princip. Har ett par bra vänner men dessa har kärat ner sig i flickvännerna och det ända de gör är att befinna sig i sina bo och glo romans och dricka vin. När jag på måndagen vet att det inte händer något denna helgen heller. Snacka om självändamål att träna och sköta om kosten när det inte finns något spontanitet eller mål med något annat. Blir knäpp i huvudet på riktigt.

Hur länge har du haft det såhär? Typ några år?
Citera
2018-10-15, 16:43
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Hur länge har du haft det såhär? Typ några år?

Genom grundskolan och gymnasiet så innebar ju helger fest för det mesta, lite lan och sådär, samt att man hade många runtomkring sig i samma ålder måndag-fredag i skolan. Så det var lättare att fly detta tankesättet då. Men nu är det för påtagligt. Har känt såhär länge.
Citera
2018-10-15, 16:43
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yyuutt
Har du funderat på att arbeta ideellt och hjälpa andra genom det?

Sedan tar det ett tag efter att en person blivit ren/nykter, innan nya möjligheter blir tydliga för denne. Så oroa dig inte för det, prova på nya saker så hittar du snart det som gör dig glad. Nu i helgen så kan du ju gå ut och plocka svamp, det tycker jag om att göra, det är dock jakt, så ha färgglatt på dig och lyssna efter skott. Gillar du inte svamp, så finns det ju säkert en pensionär där du bor som tacksamt tar emot den.

Känt såhär redan innan jag började ta droger. En anledning att jag började med droger för att dämpa hur jag känner och fly.
Citera
2018-10-15, 16:46
  #7
Medlem
(FB) (HJÄLP) är det någon som skulle vilja låta mig sova hos er i några dagar???
Du skulle kunna hjälpa denna snubbe.
Lyssna på hans historia
Citera
2018-10-15, 16:46
  #8
Medlem
Clay Allisons avatar
Varför inte ta upp drogandet igen? Om det var det som gav dig glädje ser jag ingen fara med att börja igen.
Citera
2018-10-15, 16:51
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Varför inte ta upp drogandet igen? Om det var det som gav dig glädje ser jag ingen fara med att börja igen.

Vill verkligen finna en naturlig lycka, och tänker fortsätta försöka. Men det är helt klart en idé om man verkligen inte hittar nåt
Citera
2018-10-15, 16:55
  #10
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raketforandringen
Vill verkligen finna en naturlig lycka, och tänker fortsätta försöka. Men det är helt klart en idé om man verkligen inte hittar nåt

Äsch, naturlig lycka är överskattat. Eller, du kan ju joina en sekt iof.
Citera
2018-10-15, 17:13
  #11
Medlem
Pangkakan1977s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Äsch, naturlig lycka är överskattat. Eller, du kan ju joina en sekt iof.

TS kanske kan joina din sekt, där ni förnekar sportkommentaren det ser mörkt ut på Kameruns avbytarbänk?
Citera
2018-10-15, 17:14
  #12
Medlem
enlightenmentbeds avatar
Kanske sätta upp några mål då?

Sen är gemenskap alltid viktigt, du borde hitta likasinnade och träffa på kvällarna. Kanske någon lagidrott?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback