Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2021-11-30, 12:48
  #37
Medlem
Ambelains avatar
Jag minns tyvärr inte vad märket jag smakade hette nu.

Men det var riktigt spikrakt skurna Strips, inte så som Felix eller Coop utan verkligen maskinellt spikraka.
Och de var de absolut mest överlägsna jag smakat.
Jag friterar också alltid, och de passade utmärkt till det.

Det var nästan som den gamla goda tidens korvkiosk-pommes, så perfekta var de.


...

Annars är Criss Cut rätt så ok, men inte alltid.
Jag har nog tvingats vänja mig vid Coops strips, ibland vill jag ha deras räfflade Frites.


För att få mina pommes allra bäst, så låter jag droppa lite stekflott från stekt broccoli över de färdiga pommesen. Efter det saltar jag, och har Aromat på.

Ingen äckligt Grillkrydda däremot.
Citera
2022-01-06, 22:23
  #38
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andersdamaan
Har inte testat Lidls klyftor! Bra alltså? Schysst pris dessutom!

Lamb Westons pommes är jäkligt bra, men jag tycker att Avikos pommes var snäppet bättre faktiskt, iaf dom som jag körde i ugnen! Är ruskigt imponerad av dem! Ugnspommes brukar ju inte vara så roliga alla gånger, men dessa var verkligen grymma!

Jag köper bara Avikos eller Lamb Westons, jag föredrar Lamb Weston med ganska snäv marginal faktiskt. Tyvärr har jag längre att gå till en butik som säljer deras pommes, så ofta blir det Aviko ändå. Båda är väldigt bra, helt överlägsna andra frysta pommes. Blir riktigt bra i ugn och magiska i fritösen.

Om inget av det finns funkar Felix criss-cuts som en nödlösning. Det som slår mig annars med frysta pommes är att det mesta är sjukt mediokert och trist.
Citera
2022-02-06, 13:00
  #39
Medlem
Felix eller Garant har jag alltid köpt. Eldorado eller andra billiga märken är inte värt pengarna man sparar.
Trodde inte det gick att få så mycket bättre pommes men testade Aviko för en tid sedan. Det är något helt annat! Även de tjocka som brukar bli torra och tråkiga i vanliga fall har Aviko lyckats rejält! Rekommenderas!
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback