Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2018-11-08, 17:01
  #37
Medlem
Puerta-grandes avatar
Det som jag inte förstår mig på är hatet mot Svenskar som finns hos en del invandrare. Vad beror det på egentligen den s.k omvända rasismen?

Jag menar om jag flydde krig/misär och kom till ett nytt land som mer eller mindre kravlöst tar emot mig och införlivar mig i deras välfärd så hade iaf jag varit väldigt tacksam mot folket i det landet. Nu är såklart långtifrån alla såhär, men de som är det förstår jag mig verkligen inte på. Någon som har en uppfattning om varför det är så?

Likaså att de vill bevara sin kultur och umgås med sina likar förstår jag, det gör även svenskar på semester i t.ex. Thailand. Men min uppfattning är att svenskarna i t.ex Thailand inte försöker påtvinga Thailändarna vår kultur/religion/way of livining. Varför gör de som kommer hit det mot oss? Återigen långtifrån alla men de som gör det?
Citera
2018-11-08, 17:29
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PenisOchPung
Araber och afrikaner är utan tvekan vår planets värsta rasister då deras rasism oftast uttrycker sig i blodigt våld, speciellt de som är muslimer som stenhårt lever för sin profet - en profet som uppmanar dem att döda alla som inte är muslimer. Titta bara på hur det ser ut i deras hemländer där de häxjagar alla som "tycker fel" eller har fel hudfärg, och slaktar dem inför applåderande publiker. Och det är just dessa människor som vi importerar i hundratusentals, miljontals, till Sverige.

Varför tror ni de egentligen begår så mycket brott i Sverige? Är det pga "svenskens rasism" eller utanförskap? Nej, det är för att de själva är rasister och hatar vita/icke-muslimer/länder som inte styrs av islam/sharia. Varför tror ni de våldtar så nästintill omänskligt mycket? Det är inte bara för att de är kåta även om det såklart också spelar in, det är för att de vill straffa det otrogna svenska ludret som gör precis allt som man inte får göra inom islam. Varför tror ni just ordet "svennehora" blivit så stort? Mer eller mindre alla integration/brottsproblem vi har med invandrarna i Sverige idag härstammar från att de är rasister - som systematiskt utövar sin rasism genom att våldföra sig på det svenska folket.

Och nu till frågan - vad kan Sverige då göra åt detta problem? Kan vi någonsin få dem att tänka om? Kan vi säga till dem att islam, som deras liv kretsar kring, är fel? Finns det egentligen någonting vi kan göra?

Är detta en av Sveriges största utmaningar?

Ja, det är en av Sveriges största utmaningar. Och receptet gör att lyckas är jämlikare utbildning och ekonomisk utjämning.
Citera
2018-11-08, 18:12
  #39
Medlem
NaZdravis avatar
"Mångkultur" och att prompt försöka tvinga folk att bo och leva ihop kommer naturligtvis aldrig att fungera.
Hur fungerar det i USA efter alla dessa år?
Segregation är mänsklig.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback