Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-15, 04:28
  #1
Medlem
9rxs avatar
Asså jag förstår mig inte på den här killens syn på världen. Han står framför mig och säger att han vill se hur illa det kan bli? Han bara fjantar sig. Försöker hjälpa han att se men jag vet inte vad jag ska göra? Om jag säger att coka cola är dåligt då dricker han mer cola... Om jag säger till han att ta det lugnt med ciggaretterna ja vad fan tror ni han intalar sig då?
Hur ska jag få honom fatta att det är långt ifrån kört?
Han är jätteduktig på något om han verkligen vill det. Om jag liksom får han att se det som det faktiskt är och det inte hinner komma en massa skit emellan.

Är det lite såhär vi är nu för tiden? Är han något exempel för något större?
Det är som att jag är så nära ibland och sen poof så försvinner det. Andra tillfällen når jag ju verkligen fram och då blir han ju skitlycklig och sen övergår extasen i tragedi. Varför blir det så?
Hoppas jag lägger den här tråden rätt.
Citera
2018-10-15, 04:37
  #2
Medlem
För att han är psykiskt sjuk. Hur mycket du än vill hjälpa honom så behöver han få riktig vård.
Citera
2018-10-15, 04:41
  #3
Medlem
9rxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herter
För att han är psykiskt sjuk. Hur mycket du än vill hjälpa honom så behöver han få riktig vård.

Ja men sjukvården har en förmåga att kunna FÖRVÄRRA tillstånd gravt.
Citera
2018-10-15, 04:45
  #4
Medlem
JappFenixxs avatar
Det mesta handlar om självförtroende och en bra fysik/psykist Hälsa att tro på sig själv är nyckel till ett bra liv du kan skicka ett medelande till mig så kan jag ge lite råd\tips har själv haft de svårt
Citera
2018-10-15, 10:29
  #5
Avstängd
Polemikas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9rx
Asså jag förstår mig inte på den här killens syn på världen. Han står framför mig och säger att han vill se hur illa det kan bli? Han bara fjantar sig. Försöker hjälpa han att se men jag vet inte vad jag ska göra? Om jag säger att coka cola är dåligt då dricker han mer cola... Om jag säger till han att ta det lugnt med ciggaretterna ja vad fan tror ni han intalar sig då?
Hur ska jag få honom fatta att det är långt ifrån kört?
Han är jätteduktig på något om han verkligen vill det. Om jag liksom får han att se det som det faktiskt är och det inte hinner komma en massa skit emellan.

Är det lite såhär vi är nu för tiden? Är han något exempel för något större?
Det är som att jag är så nära ibland och sen poof så försvinner det. Andra tillfällen når jag ju verkligen fram och då blir han ju skitlycklig och sen övergår extasen i tragedi. Varför blir det så?
Hoppas jag lägger den här tråden rätt.
Denna person verkar ju ha nån grov mental skada
Citera
2018-10-16, 12:09
  #6
Medlem
Ogdens avatar
Subkulturer och socioekonomiska livsstilar --> Psykisk hälsa
/Moderator
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback