Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-10-15, 08:15
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Är anledningen till att L och C inte vill alliera sig med M att det är Kristersson de har att göra med? Jag tänker på hans tonfall. Mycket eftertryck, på nästan varje ord. Orkar inte höra på honom. Oavsett om jag sympatiserar med M eller ej, så orkar jag helt enkelt inte lyssna på Kristersson.

Kan det vara så att töntkampanjen faktiskt pekar ut att han har en manisk sida, på riktigt?
Väl medveten om att motståndare kan använda detta för att plocka poänger, men satte pr-kampanjen ljus på något som kollegor i hans närhet ser på riktigt?

Vem orkar med honom, varför blev han vald? Menlös på bild, helt tokig i verkligheten, som politiker alltså. Ge honom ett annat jobb, tänk Kristersson när det hettar till på riktigt. Vad händer då? En av de viktigaste egenskaperna för en statsminister är att sprida lugn. Till och med tänkandet kan de överlämna åt andra, men inte det intryck de ger. En statsminister ska aldrig springa in i kaklet. En statsminister vet hur man tar sig fram, hur svårt läge det än är.

Så, till topic: Har Kristersson någon diagnos, är det därför allianskollegorna inte vill stötta honom innerst inne? De vill inte ens testa, de orkar inte med honom.

Är han oresonlig, svårt med verklighetskontakten, vad döljer sig bakom brillorna?
Hans problem är att det är Annie som styr alliansen. En lam anka låter och beter sig precis så här.
Citera
2018-10-15, 08:34
  #14
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Är anledningen till att L och C inte vill alliera sig med M att det är Kristersson de har att göra med? Jag tänker på hans tonfall. Mycket eftertryck, på nästan varje ord. Orkar inte höra på honom. Oavsett om jag sympatiserar med M eller ej, så orkar jag helt enkelt inte lyssna på Kristersson.

Kan det vara så att töntkampanjen faktiskt pekar ut att han har en manisk sida, på riktigt?
Väl medveten om att motståndare kan använda detta för att plocka poänger, men satte pr-kampanjen ljus på något som kollegor i hans närhet ser på riktigt?

Vem orkar med honom, varför blev han vald? Menlös på bild, helt tokig i verkligheten, som politiker alltså. Ge honom ett annat jobb, tänk Kristersson när det hettar till på riktigt. Vad händer då? En av de viktigaste egenskaperna för en statsminister är att sprida lugn. Till och med tänkandet kan de överlämna åt andra, men inte det intryck de ger. En statsminister ska aldrig springa in i kaklet. En statsminister vet hur man tar sig fram, hur svårt läge det än är.

Så, till topic: Har Kristersson någon diagnos, är det därför allianskollegorna inte vill stötta honom innerst inne? De vill inte ens testa, de orkar inte med honom.

Är han oresonlig, svårt med verklighetskontakten, vad döljer sig bakom brillorna?

När han talar så "äger" han inte orden. Han läser innantill och försöker trycka på rätt ord och det lyser igenom.

Det gick en reportage om honom inför valet. Han var ute och sprang och kom till en scen där han skulle tala lite senare. Han satte sig lite nonchalant och läste igenom ungefär som om det var första gången. Skämtade lite torrt. Det verkade som om han ville skapa en bild av sig själv snarare än att vara sig själv.

Enligt min mening är UK inte en man av det rätta virket.




Citat:
Ursprungligen postat av PuchMexico
Ja tänk om gubbfan slått näven i bordet och sagt - nu samarbetar vi med Åkesson!

Regeringsplanet hade stått tankat för honom, åka vart han vill som statsminister.

Bara kungen över honom i landet, men nej inte Kristersson inte, all makt i landet en millimeter från sina fingerspetsar, men inget vettigt händer.

Kort sagt han är inte vuxen nog att verkligen vilja ha makt, för makt får man inte, makt tar man.

Och denna egenskap att kunna ta makten, den finns inte hos Kristersson, tyvärr.

Hade han haft detta i sig, kanske, bara kanske hade han kunna styra upp flumskutan som vårt land numera är, och fått bara lite bättre ordning på saker och ting.

+1.

Men det förutsätter att de i 7K inte är köpta eller hotade till lydnad av främmande intressen. I det läget hade UK kunnat ryta åt Lööf på samma vis som JÅ gjorde. Lööf är bara en skådespelerska. Björklund hade UK kunnat få in i ledet genom att ge honom fullt ansvar och mandat att lösa skolfrågan. Återinföra lydnad och disciplin och ge lärare långtgående medel att lösa elever som inte fungerar i skolmiljön. Björklund hade blivit hjälte hos alla föräldrar med barn i skolan!



Citat:
Ursprungligen postat av Mentapesola
Hans problem är att det är Annie som styr alliansen. En lam anka låter och beter sig precis så här.

Jag tror UK och de andra vill ha samma belöning som landsförrädaren Reinfeldt fått. De är allesammans köpta helt enkelt.
Citera
2018-10-15, 08:41
  #15
Medlem
Tack för infon! Jag är ny inom svensk politik och undrat varför han äcklat mej som A.Röv i TV rutan.
En äcklig mask och slemmig parasit har jag sett. Han har ingen power att ta makt och skulle passa bra in som ledare för nya banan Sverige. Nu blir det nog Röven herself och showen kan fortsätta som Globaliseringen kräver. Arma svenskar, karma från WW2 biter
__________________
Senast redigerad av shivashambo 2018-10-15 kl. 08:44.
Citera
2018-10-15, 09:20
  #16
Medlem
Tyvärr är det ju så att Kristersson hade makten men sjabblade bort den tillsammans med Alliansen. Allians ledarna har visat att de inte hade en plan och oförmågan att ta makten. Alliansen är kört tyvärr.
Citera
2018-10-15, 10:49
  #17
Medlem
Den som inte tog makten hade heller ingen makt tidigare, bara ett spel för de dumma väljarna.
HALA al Al kommer till dukat bord! Sanna min ord, hehe.
Citera
2018-10-15, 11:10
  #18
Medlem
Stones avatar
Lillpluttens försök att vara "den vuxne i rummet" drev nog Lööf och Björklund till vansinne. Ebba kan nog stå ut med det eftersom i varje församling finns en auktoritär pastor som alla följer. Kristersson är en fjant och kommer nog att avsättas för en mer SDlik politiker. AKB var problemen på spåren men fick avgå så det är inte mer än riktigt att Kristersson att avgå om han inte sparkas.
Citera
2018-10-15, 11:21
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S0LD13R777

Sen kan det nog spela in att han inte kan få barn, tror det kan knäcka den bästa av män att inte ha tillräckligt sprutt i patronerna. Det är ju en skam för en man att inte kunna få egna barn och måste adoptera, en sak om han kan få egna barn och adoptera men att adoptera och inte kunna få egna barn, stor skam, Björlund är ju likadan, en halvman även han som inte kan få egna barn.

Har du sett karlns fru?? En riktig träskpadda.

Jag tror inte Kristersson har egna barn, utan handlade ett tvåpack från diktaturen kina, pga han inte får upp den ihop med padd...frugan.

Hon är dessutom fundamentalistisk kristen, säkert en blodig korsfäst jesus i varje rum i deras bostad. Sexigt att stirra på jesus med blod i ansiktet när han ligger ovanpå en degig padda och försöka fantisera om Annie Lööf?
__________________
Senast redigerad av Odiskadmugg 2018-10-15 kl. 11:24.
Citera
2018-10-15, 13:24
  #20
Avstängd
Paris24s avatar
Jag träffade Kristersson en gång för ca 20 år sedan. Han hade då ett namn inom M men lämnade M (?) och sökte sig till det privata näringslivet. Jag sökte jobb på Connecta i Stockholm, och blev då förvånad att han började där samtidigt. Ganska snabbt bara försvann han från Connecta och dök upp i M igen. Någon på Connecta från den tiden som vet vad som hände? Det hela är mycket skumt.

Bara jag som tycker att Kristersson, Lööf, Björklund samtliga visat upp mindre goda sidor den senaste månaden? Talar de ens med varann? De verkar alla i princip skakade eller störda alla tre.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback