Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-10-15, 07:28
  #13
Medlem
sappys avatar
Klart man kan göra klipp på black friday. Den som påstår något annat vet inte vad den pratar om. Sen kan man också bli blåst på black friday. Kort och gott.

Jag "tjänade" 2000 på en tv senast. Gick för 7k, kostade 9-11k ordinarie.
Citera
2018-10-15, 07:43
  #14
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Men tyvärr regnar det inte fynd riktigt, vad jag erfar.
Har man tålamod, inte måste köpa för en vecka sen och inte är en fanboy så går det att göra fynd.
Citera
2018-10-15, 07:54
  #15
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Har man tålamod, inte måste köpa för en vecka sen och inte är en fanboy så går det att göra fynd.

Det är min strategi.
Citera
2018-10-15, 08:57
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sappy
Klart man kan göra klipp på black friday. Den som påstår något annat vet inte vad den pratar om. Sen kan man också bli blåst på black friday. Kort och gott.

Jag "tjänade" 2000 på en tv senast. Gick för 7k, kostade 9-11k ordinarie.

Sjukt nice. Fick du dom 2000 kontant i handen vid kassan, eller satte dom in det på kontot? ;P
Citera
2018-10-15, 20:08
  #17
Medlem
sappys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MiffoMuff
Sjukt nice. Fick du dom 2000 kontant i handen vid kassan, eller satte dom in det på kontot? ;P

Så åt dom att sätta in de på din morsas jobb-konto direkt... Lika bra
Citera
2018-11-05, 13:41
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Ska lägga några tusenlappar på moderkort, minne och cpu och har tid att vänta tills rea men...vilken brukar vara bäst & billigast, black friday vs mellandagsrean?
Mvh A.A

Är i samma sits men tänker köpa en stionär gaming/animeringdator. Min erfarenhet är att mellandagsreorna när det gäller elektonik (minus TV-apparater) är ordentligt urvattnade och
inget att vänta på. Sats på Black Friday eller januarirean som kommer strax efter mellandagsrean.

Har du bestämt dig för exakt vilka saker du ska ha rekommenderar jag dig att ta screenshots av nuvarande pris redan nu. (Jag började för flera månader sen.) En del företag smyghöjer priset i förväg för att sänkningen vid BF ska verka ännu större...Då vet du exakt hur mycket du tjänade på affären.

Tänk också på att vissa datorföretag (mindre) förmodligen har bättre priser året om än årets alla reor hos större firmor.

Ett sista tips är CDON som senaste månaden prissänkt sina Ryzen rätt bra. Gillar dock inte företaget och undviker köp där....Tänker du köpa Intels processor så tänk på att 9:e generation är på ingång och att gamla 8.e kommer att sjunka i pris. Inget fel på den generationen men det känns mer fräscht med det nyaste - även om det svider lite extra...
__________________
Senast redigerad av Backinaflash 2018-11-05 kl. 13:44.
Citera
2018-11-05, 14:44
  #19
Medlem
MartinStLouiss avatar
Det kan nog variera rätt mycket beroende på vad man är ute efter. Det bästa är att hela tiden hålla koll på erbjudanden, det behöver inte vara som billigast under mellandagsrean eller Black Friday.
Citera
2018-11-05, 15:42
  #20
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Backinaflash
Har du bestämt dig för exakt vilka saker du ska ha rekommenderar jag dig att ta screenshots av nuvarande pris redan nu.
Jag ska ha ett moderkort, cpu och minne är inte märkesbög så blir det som lockar mest.

Citat:
(Jag började för flera månader sen.) En del företag smyghöjer priset i förväg för att sänkningen vid BF ska verka ännu större...Då vet du exakt hur mycket du tjänade på affären.
Prisjakt ligger och kontinuerligt loggar priser, inte perfekt men tillräckligt för att ge en fingervisning om priser.
Citera
2018-11-06, 12:16
  #21
Medlem
elektronikfreaks avatar
Visst går det av göra fynd både på Black Friday och mellandagsrean. Vanligtvis kanske de inte slumpar iväg de mest efterfrågade varorna till extrapris under dessa reor utan ofta är det varor som är lite mindre efterfrågade och som de ofta har stora partier av. Och för att lätta lite på lagret så sänker de priserna på dessa varor/produkter just för att ha som lockpriser. För att helt enkelt få in kunden i butiken. Med stor sannolikhet köper kunden kanske även något annat till fullpris. Och så har ändå allt slutat med vinst för butiken.

Ser inget som helst fel på detta försäljningssätt. Dagligvarubutiker gör exakt likadant med lockpriser på vissa livsmedel och kör fullpris på resten. Tror knappast livsmedelsbutiker som säljer 3 liter mjölk för 20 kronor gör detta för att gå med vinst utan just för att locka in kunden i butiken.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback