Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-14, 23:02
  #1
Medlem
hej jag sitter och funderar på att prova att göra amfetamin av flytande hostmedicin med efendrin.är det någon som har tips eller länkar till nån bra sida som har recept på tillverkning med flytande hostmedicin om det nu är nån skillnad från efendrin i tablett form.
Citera
2018-10-16, 00:25
  #2
Medlem
Hoppas du inte menar allvar.... I den största flaskan Mollipect finns 1mg effedrin/ ml och den är 1 L dvs det finns 1000 mg = 1 g effedrin i den. Du kan inte gör amfetamin av effedrin men däremot metamfetamin. Då kommer du teoretiskt att få max ca 1 g metamfetamin men sanningen är nog att du kommer få betydligt sämre utbyte.


Sen borde du extrahera ut effedrinet först innan du gör syntesen och där kommer du tappa ytterligare.
Citera
2018-10-21, 03:10
  #3
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Moogio
Hoppas du inte menar allvar.... I den största flaskan Mollipect finns 1mg effedrin/ ml och den är 1 L dvs det finns 1000 mg = 1 g effedrin i den. Du kan inte gör amfetamin av effedrin men däremot metamfetamin. Då kommer du teoretiskt att få max ca 1 g metamfetamin men sanningen är nog att du kommer få betydligt sämre utbyte.


Sen borde du extrahera ut effedrinet först innan du gör syntesen och där kommer du tappa ytterligare.

Inte metamfetamin utan methamfetamin det är olika grejer
Citera
2018-10-22, 16:55
  #4
Medlem
kissie.blogg.ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gymkille2018
Inte metamfetamin utan methamfetamin det är olika grejer
Ehh va ? Metamfetamin heter det på svenska methamphetamine på engelska. Vad menar du ?
Citera
2018-10-22, 18:28
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gymkille2018
Inte metamfetamin utan methamfetamin det är olika grejer
Fan snackar du om.

Du har fel.
Citera
2018-10-22, 23:12
  #6
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gojanO
Fan snackar du om.

Du har fel.
Jag tror att du snackar Goja, att du egentligen tänker på crack och metamfetamin. Det gjorde jag spontant när jag skulle kolla vad crack hade för kemisk beteckning, sökte på crystal ice - metamfetamin.

Men om du är seriös, vad står h-et för då? En vätebas i metamfetamin? Vad blir det? Bara mer skadligt.

Edit: Nej, då skulle det ju heta Benzyltrimethylammonium - du snacka strunt.
__________________
Senast redigerad av GoUoD 2018-10-22 kl. 23:24.
Citera
2018-10-23, 00:02
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Jag tror att du snackar Goja, att du egentligen tänker på crack och metamfetamin. Det gjorde jag spontant när jag skulle kolla vad crack hade för kemisk beteckning, sökte på crystal ice - metamfetamin.

Men om du är seriös, vad står h-et för då? En vätebas i metamfetamin? Vad blir det? Bara mer skadligt.

Edit: Nej, då skulle det ju heta Benzyltrimethylammonium - du snacka strunt.
https://translate.google.se/?um=1&ie...ethamphetamine

E:
There are different forms of methamphetamine, generally distinguished by their appearance and perceived purity. The three main forms are:

crystalline (ice or crystal)
powder (speed)
base.

https://druginfo.sl.nsw.gov.au/drugs...thamphetamines
__________________
Senast redigerad av gojanO 2018-10-23 kl. 00:07.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback