Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-10-14, 22:50
  #1
Medlem
Transsexualitet räknas som en sjukdom som ibland behandlas med kirurgi/hormoner medan homo- och bisexualitet är en läggning och inte på något sätt en sjukdom. Queer har jag aldrig riktigt förstått vad det är så vi lämnar det dithän.

Men hur kommer det sig att HB ingår i samma grupp som T? Vad har dessa med varandra att göra? Nån som vet?
Citera
2018-10-14, 22:57
  #2
Medlem
Rauno1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerAlbinErlander
Transsexualitet räknas som en sjukdom som ibland behandlas med kirurgi/hormoner medan homo- och bisexualitet är en läggning och inte på något sätt en sjukdom. Queer har jag aldrig riktigt förstått vad det är så vi lämnar det dithän.

Men hur kommer det sig att HB ingår i samma grupp som T? Vad har dessa med varandra att göra? Nån som vet?

Kulturmarxism i ett nötskal.
Citera
2018-10-14, 23:09
  #3
Medlem
Pansarveckets avatar
Glöm inte att könet är en social konstruktion.
Trans däremot är heeeeelt medfött och kan inte hjälpas.
Citera
2018-10-14, 23:10
  #4
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rauno1
Kulturmarxism i ett nötskal.

Detta.

Det går helt enkelt att sammanfatta med att "Desto sjukare och perversare - desto bättre". Klassiskt sätt att bryta ner homogena samhällen genom degenerering och att skapa interna splittringar. Vad vi ser nu är verkligen i detalj Romarrikets förfall 2.0 - i modern tappning.
Citera
2018-10-14, 23:20
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rauno1
Kulturmarxism i ett nötskal.
Utveckla gärna.

Som jag ser det är det hela mycket förvirrande, inte minst för de rollsökande ungdomarna som påverkas av medias/skolans/statens influenser.

Fenomenet kallas numer ”könsdysfori”, tidigare transsexualitet, och är en psykiatrisk diagnos.
Värt att komma ihåg att homosexualitet tidigare ansågs också vara en psykisk sjukdom.

Det finns en tydlig koppling mellan psykisk ohälsa och HBTQ-personer, det har dels att göra med stigmatiseringen/utanförskapet, men också att det hela de facto är onaturligt.

Man försöker till och med hävda att sexualitet och ”könsdysfori” inte har med varandra att göra.
Och inte nog med det, man finansierar ”könskorrigeringar” med skattebetalarnas pengar som leder till mer utfrysning och fler suicidförsök.

Vi gör folk därmed en björntjänst genom att normalisera psykisk ohälsa istället för att bekämpa den som jag ser det.

Ta bara ”Pride” till exempel, visste ni att stolthet är en synd enligt kristen tro?

Fy fan för kulturmarxism.
Citera
2018-10-14, 23:28
  #6
Medlem
Rauno1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Beak
Utveckla gärna.

Som jag ser det är det hela mycket förvirrande, inte minst för de rollsökande ungdomarna som påverkas av medias/skolans/statens influenser.

Fenomenet kallas numer ”könsdysfori”, tidigare transsexualitet, och är en psykiatrisk diagnos.
Värt att komma ihåg att homosexualitet tidigare ansågs också vara en psykisk sjukdom.

Det finns en tydlig koppling mellan psykisk ohälsa och HBTQ-personer, det har dels att göra med stigmatiseringen/utanförskapet, men också att det hela de facto är onaturligt.

Man försöker till och med hävda att sexualitet och ”könsdysfori” inte har med varandra att göra.
Och inte nog med det, man finansierar ”könskorrigeringar” med skattebetalarnas pengar som leder till mer utfrysning och fler suicidförsök.

Vi gör folk därmed en björntjänst genom att normalisera psykisk ohälsa istället för att bekämpa den som jag ser det.

Ta bara ”Pride” till exempel, visste ni att stolthet är en synd enligt kristen tro?

Fy fan för kulturmarxism.

Man placerar folk i olika fack och låtsas företräda deras intressen och strida för deras (rättigheter) för att tillskansa sig makt på olika plan, Många bäckar små.

Ni är dem här och dom därborta är dumma och vi är här för att hjälpa er, Kom med oss.
__________________
Senast redigerad av Rauno1 2018-10-14 kl. 23:36.
Citera
2018-10-14, 23:40
  #7
Medlem
neuron-drones avatar
Det handlar naturligtvis om att förr när det var tabu att vara udda, var det inte tillräckligt med folk att driva homo- och transfrågor i två olika grupper. Även om det är olika tillstånd så kände de samma utanförskap och samma diskriminering.

Nuförtiden skulle man inte behöva slå ihop sexuella preferenser med transsexualitet, det finns tillräckligt med folk som kan och vågar stå för vad de är nu, och det är inte lika farligt att vara homo eller trans längre.

Att de fortfarande hänger ihop tror jag bara beror på tradition.
Citera
2018-10-14, 23:43
  #8
Medlem
Rauno1s avatar
Det där sista queer slänger dom in för att verkligen röra runt i grytan.

Det innebär ungefär att man bör ha rätt att åka runt på en rosa hooverboard iklädd endast kort kjol och blå peruk på stan och slicka på en polkagrisklubba utan att någon skall få bli provocerad, fast hela syftet var att provocera.
Citera
2018-10-14, 23:46
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rauno1
Man placerar folk i olika fack och låtsas företräda deras intressen och strida för deras (rättigheter) för att tillskansa sig makt på olika plan, Många bäckar små.

Ni är dem här och dom därborta är dumma och vi är här för att hjälpa er, Kom med oss.
Divide and conquer..

Det där jag har förstått för länge sedan. Det fanns en anledning varför jag argumenterade emot lärarna redan i grundskolan.

Tack och lov högg en av mina mentorer tag i mig och uppmana mig att hålla vissa av mina åsikter för mig själv i syfte av att inte drabbas av åsiktsdiskriminering senare i livet.

Jag undrar hur globalisterna skulle klara sig utan nyttiga idioter.
Citera
2018-10-15, 02:15
  #10
Medlem
Det mest fantastiska är väl ändå att det finns schismer mellan H och T nuförtiden, speciellt mellan MtF (Male to Female) Transexuella och lesbiska, MtF;are tycker att lesbiska "ska" bli kära och vilja ha sex med dom även om dom har kvar kuken.. Googla TERF "Trans-Exclusionary Radical Feminist", att en persons upplevda kön är vad som ska styra snarare än ditt biologiska.

Så i HBTQ känns T som den som ska "bort" i Brasses Lattjolajbanslåda.

Med bort menar jag att den inte riktigt hänger samman med H,B eller Q.
Citera
2018-10-15, 03:10
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qq1979
Det mest fantastiska är väl ändå att det finns schismer mellan H och T nuförtiden, speciellt mellan MtF (Male to Female) Transexuella och lesbiska, MtF;are tycker att lesbiska "ska" bli kära och vilja ha sex med dom även om dom har kvar kuken.. Googla TERF "Trans-Exclusionary Radical Feminist", att en persons upplevda kön är vad som ska styra snarare än ditt biologiska.

Så i HBTQ känns T som den som ska "bort" i Brasses Lattjolajbanslåda.

Med bort menar jag att den inte riktigt hänger samman med H,B eller Q.
Det finns inget ”fantastiskt” med det du nyss försökte beskriva. Uppenbarligen sjuka tankar rakt igenom.

Genusvetenskap och sociologi borde klassas som pseudovetenskap snart.
Citera
2018-10-15, 03:35
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rauno1
Det där sista queer slänger dom in för att verkligen röra runt i grytan.

Det innebär ungefär att man bör ha rätt att åka runt på en rosa hooverboard iklädd endast kort kjol och blå peruk på stan och slicka på en polkagrisklubba utan att någon skall få bli provocerad, fast hela syftet var att provocera.

Dagens ironi att ingen längre blir provocerad av dessa personer, men själva blir de provocerade av det mesta.
Seriöst: Finns det några mer lättkränkta och provocerade människor än extremvänsterns- hen.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback