Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-14, 20:16
  #1
Medlem
myllans avatar
Igår när jag pratade så hände det att jag sa det på Ryska. Alltså, jag vill säga det på svenska, men av någon anledning så blev det på Ryska. Det börja helt plötsligt, började blandar språk, fast utan att förstå det innan min kompis började titta undrande på mig och då mörkte jag att jag råkat säga allt på ryska. Sen så fortsätte det, hur än jag försökte att inte säga på ryska, så blev det på ryska. Och jag förstod inte att jag sagt det på ryska innan jag sagt det. Så ibland kunde halva meningen vara på svenska och andra på Ryska. Min kompis som var med mig sa att han typ förstod max hälften av det jag sa, för resten var på ryska.
Det gick verkligen, hur jag än försökte bara prata svenska. Det bara slank ut ryska. Det som skulle bli svenska, blev till 15-30% på ryska periodvis under dagen.
Aldrig blandat språk innan, utan eller med droger.
Va vaken några dagar, tagit lite olika RC stimulanter. Och detta började efter nått intag helt plötsligt. Sluta efter jag sovit lite. Men det är första gången detta händer, även när varit vaken lila/längre. Så skumt. Någon som upplevt liknande? Eller vet vad detta var?
Citera
2018-10-14, 20:49
  #2
Medlem
något liknande har hänt mig inga droger inblandade, hade varit vaken i 2 dygn. Var på en pub i Polen med en polare jag inte hade sett på länge. Jag skulle ha stannat hemma annars, helt cp är jag inte, hur som helst:

Jag är 100% övertygad om att sällskapet brevid oss pratar Svenska, jag säger hej och snackar lite med dom antar att dom är turister. "Snackar med dom" Jag pratar svenska, de svarar på polska jag svarar på svenska.

Du är antagligen bara utmattad. Gå och lägg dig.
Citera
2018-10-15, 01:24
  #3
Medlem
mbrodins avatar
Det kan vara i princip samma sak som jag frågade om 2013, "Jag hör det på svenska?".

Tror ibland att jag pratar på svenska, men pratar engelska helt omedvetet. Har gjort det sedan man började älska det engelska språket i trean. Likadant att jag hör det på svenska fast det är på engelska och tvärtom. Inga droger inblandat, förutom mediciner, men gjort detta innan man tog mediciner.

Dessutom kan det också vara så att det ökat de senaste 10 åren, sedan man i princip pratar engelska varje dag med vänner i USA och i andra länder.

Tycker det bara är positivt!
__________________
Senast redigerad av mbrodin 2018-10-15 kl. 01:28.
Citera
2018-10-21, 18:56
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av myllan
Igår när jag pratade så hände det att jag sa det på Ryska. Alltså, jag vill säga det på svenska, men av någon anledning så blev det på Ryska. Det börja helt plötsligt, började blandar språk, fast utan att förstå det innan min kompis började titta undrande på mig och då mörkte jag att jag råkat säga allt på ryska. Sen så fortsätte det, hur än jag försökte att inte säga på ryska, så blev det på ryska. Och jag förstod inte att jag sagt det på ryska innan jag sagt det. Så ibland kunde halva meningen vara på svenska och andra på Ryska. Min kompis som var med mig sa att han typ förstod max hälften av det jag sa, för resten var på ryska.
Det gick verkligen, hur jag än försökte bara prata svenska. Det bara slank ut ryska. Det som skulle bli svenska, blev till 15-30% på ryska periodvis under dagen.
Aldrig blandat språk innan, utan eller med droger.
Va vaken några dagar, tagit lite olika RC stimulanter. Och detta började efter nått intag helt plötsligt. Sluta efter jag sovit lite. Men det är första gången detta händer, även när varit vaken lila/längre. Så skumt. Någon som upplevt liknande? Eller vet vad detta var?
Jag vet att MDPV och Meta kan göra att man pratar jättekonstigt. Själv känner man sig kristallklar och vet precis vad man säger, men det som kommer ut är inga riktiga ord utan helt obegripligt.
Har själv inte pratat så (vad jag vet...) men min kille gör så ibland och blir jättearg när jag inte fattar vad han säger. Speciellt som han just har löst Universums största mysterium
Han gillar MDPV men påstår att han har slutat. Han tjackar med mig och röker på framåt natten. Väldigt starkt hasch, så det räcker med passiv rökning för att jag ska börja fnittra. Sen smygsuper han rätt friskt under tiden. Han brukar väl hålla igång i tre dygn utan mat och sömn. Så det kanske inte är så konstigt om hjärnkontoret börjar strejka.
Men just det där med konstigt språk läste jag i en artikel om MDPV och Meta.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback