Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2018-10-18, 12:08
  #37
Medlem
Julskinkatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Nja, nu har han faktiskt en utbildning eller har åtminstone studerat en tid vid Uppsala universitet, även om jag inte vet hur länge. Troligen har han en examen i statskunskap, kanske t o m en pol. mag.

Jag är bekant med honom, även om vi bara mötts ett fåtal gånger (medan jag däremot haft betydligt mer trevligt umgänge med hans vackra storasyster).
Minns att han skrev en lång debattartikel i kårtidningen Ergo, som alla i vår gemensamma bekantskapskrets ansåg var lite udda. Han tog i lite väl mycket och trodde sig veta bäst, trots att han då bara var kring 20. Han har inte förändrats mycket i sin politiska verksamhet sedan dess.

Att han är inom politiken och just Centerpartiet, beror på att hans far var en duglig och uppskattad kommunpolitiker i Gagnef i många år. Fadern är väl ingen akademikertyp direkt och inte särskilt kvick i tanken, men har till skillnad från sin son båda fötterna på jorden och ett resonerande lugn.

Det är därför på flera sätt lite Arnstad över Ola, då han gärna vill gå i sin fars fotspår och bli mer framgångsrik än denne, men inte riktigt har den intellektuella utrustningen eller ens självinsikten för det.

Eftersom vi år lite bekanta har jag följt hans twitter några år, och har därför kunnat konstatera att det är som att se en tågkrasch i slow motion. Det har väl bara varit en tidsfråga innan det hela skulle spåra ur ordentligt. Jag har lite svårt att förstå hur han kan avancera till en sådan position i partiet, men de har väl ont om folk och med Annie på topp belönas nog ideologisk inskränkthet och blind tro på objektivismen mer än intellektuell kapacitet och verklighetskontakt.

Ok! Intressant. Arnstad haha men han är väldigt bra, han är så tydlig i sin idioti. Han har inte synts så mkt på sista tiden dock.

Då får jag ta tillbaka just Ola som ett bevis på mitt argument om lågutbildade riksdagspolitiker.

Sen är ju förstås en massa utbildning utan sunt förnuft förmodligen värre än outbildad utan sunt förnuft.
__________________
Senast redigerad av Julskinkato 2018-10-18 kl. 12:12.
Citera
2018-12-30, 17:55
  #38
Medlem
Och nu har han blockat Hanif Bali efter att ha startat en fight på twitter som han inte kunde vinna

https://twitter.com/hanifbali/status...54582873051136
Citera
2020-06-10, 23:36
  #39
Medlem
Ograsts avatar
OS är intressant som fenomen - han verkar twittra 10gånger i timmen och jobbar därför inte så mycket nuförtiden. Dessutom är han hela tiden arg och rosenrasande!
Citera
2020-06-11, 08:18
  #40
Avstängd
Mertillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
När Åkesson ville slå igen radiokanalen p3 för någon månad sedan jublade ni.

Dom senaste 10 åren har ni ondgjort er över svensk media.

Men nu när delar av media säljer ut sig totalt för att få till en blå (brun) regering är allt frid och fröjd.

Lite svårt att ta er på allvar när ni hycklar värre än Schyffert och Ehrman tom när dom var i högform.

Ja det är bra att stänga ned P3. Och SVT. P3 och SVT är skattefinansierad propaganda. Du är en värdelös människa, Rotebro-Conny. Du är en regimlojal sossedjävel som måste hoppas på skattemedel. Jag har slutat att lyssna och titta på den skit du håller av.

Blåbrunt är vad svenskarna behöver. Ditt röda satan har förstört landet. Du är för övrigt dum i huvudet. Du tror att socialdemokrater är detsamma som socialdemokrati när socialdemokrater i själva verket är ett korrupt egenintresse.
Citera
2020-06-11, 08:35
  #41
Avstängd
Mertillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socialdemokrat1990
Centerpartiet har, på goda grunder, pekats ut som Alliansens dödgrävare då Annie Lööf vill rösta ner en M-regering.
Kommunikationschefen ser denna kritik som ett utslag för en vilja att öppna koncentrationsläger i Sverige. Ungefär.

I ilska ställer han då den retoriska frågan om inte mediafamiljen Bonnier är bekymrade över ledarsidornas åsikter:
Undrar vad som sägs på släktmiddagarna hos familjen Bonnier om det faktum att deras dagstidning kampanjar för att ge regeringsinflytande till ett främlingsfientligt parti med nazistkopplingar?
https://twitter.com/olaspannar/statu...263242240?s=21

En tuff tolkning är att han anser att familjen Bonnier måste ha åsikter som speglar deras judiska bakgrund.
En mer generös tolkning är att han tycker att familjen borde stävja ledarsidornas frihet att kritisera Centerpartiet.
I det första fallet är det rasism och i det andra fallet är det riktigt olämpligt.

Borde familjen Bonnier kliva in och säga åt sina tidningar att vara snällare med Annie Lööf?
Är det önskvärt att topptjänstemän i riksdagen hetsar mot media på detta sätt?

Centern lär dö som parti. Jag ser fram mot den dagen.

Men först ska Liberalerna, som de kallar sig, ut ur riksdagen.

De borgerliga partierna lär på sikt inte överleva i massinvandringens Sverige för det vill till att invandrarna lyfter dem efter att svenskarna övergivits av dem, vilket redan skett. Fast invandrarna tyr sig till vänsterpartierna S och V och de lär skapa sig sina egna partier. Jag hoppas för övrigt att så sker därför att landsförrädarna ska inför min åsyn äta sin egen avföring.

Till saken. Man vet vilken makt familjen Bonnier har och man vill/försöker kontrollera denna familj. Ja intet nytt. Centerpolitiker och liknande är totalitärt lagda as som inte har svenskarnas intresse i åtanke.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback