Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-14, 19:12
  #1
Medlem
Hej på Er vänner!

Jag har bestämt mig för att ínförskaffa en co2 pistol för mestadels sportskytte i trädgården därhemma, men även för att jag inte orkar ta jägarexamen, så kommentarer om det undanbedes

Jag vill har en så verklig pistol som möjligt så jag har tittat på följande;

http://www.rodastjarnan.com/luftvape...-gbb-co2-40020

Hur känner ni experter över detta val?

Reds anm att jag gillar polisens val av vapen och det var därför jag fastnade för siggen

Tack på förhand!
Citera
2018-10-14, 19:30
  #2
Medlem
Razzles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gargamel1
Hej på Er vänner!

Jag har bestämt mig för att ínförskaffa en co2 pistol för mestadels sportskytte i trädgården därhemma, men även för att jag inte orkar ta jägarexamen, så kommentarer om det undanbedes

Jag vill har en så verklig pistol som möjligt så jag har tittat på följande;

http://www.rodastjarnan.com/luftvape...-gbb-co2-40020

Reds anm att jag gillar polisens val av vapen och det var därför jag fastnade för siggen

Tack på förhand!
Co-pistoler är kul, men vad är du ute efter? Om det är precitionsskytte så är luftpistol way bättre. Men om du vill träna autentiskt korthållsskytte så är den utmärkt.
Typ ställa upp ett antal mål (burkar, måltavlor etc) och så snabbt som möjligt träffa samtliga med tex 2skott var och förflyttning (steg, vrid, hopp, kullerbyttor etc) då e co grymt kul och bra
Citera
2018-10-14, 19:33
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Razzle
Co-pistoler är kul, men vad är du ute efter? Om det är precitionsskytte så är luftpistol way bättre. Men om du vill träna autentiskt korthållsskytte så är den utmärkt.
Typ ställa upp ett antal mål (burkar, måltavlor etc) och så snabbt som möjligt träffa samtliga med tex 2skott var och förflyttning (steg, vrid, hopp, kullerbyttor etc) då e co grymt kul och bra

Precis det jag är ute efter.

Är det rätt pistol eller hade du kunnat rekommendera någon annan tillverkare/modell?
Citera
2018-10-14, 20:51
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Det står att det är en kolsyrepistol som drivs med vanliga kolsyrepatroner, om du läser lite bättre. Anledningen att de skriver luftpistol är för att den inte skall förväxlas med soft air guns.

Tack för era svar, men återigen, är det ett bra val eller skall jag satsa på något annat?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback