Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-14, 19:05
  #1
Avstängd
Om jag tex bor i Uppsala och har min förstahands lägenhet där och alla räkningar kommer till den bostaden, Hyra, el, Internet, försäkring osv. Och ska flytta till ett hus i Stockholm i 6 månader. Och under tiden ska jag hyra ut lägenheten i Uppsala men vara skriven i Stockholm.

Hur gör man då? Ska man ringa till Elbolagen och Telia och alla andra man får räkningar av och be dom tillfälligt skicka dom till Sthlm? Eller måste man säga upp el, internet så får nya hyresgästen fixa eget i 6 månader?
Citera
2018-10-14, 19:08
  #2
Medlem
Det gör du väl lite som du vill. Jag hade som hyresgäst i andra hand föredragit om du stod för el och allt och bakade in det i hyran. Men i den här marknaden spelad det väl ingen roll, du lär få det uthyrt utan problem ändå.
Citera
2018-10-14, 19:08
  #3
Medlem
John-Pauls avatar
Det är gratis
https://www.skatteverket.se/privat/f...800018531.html
Citera
2018-10-14, 19:10
  #4
Medlem
Jag loggade in på mina konton hos var bolag och laddade ner räkningarna därifrån, sedan fick hyresgästen betala mig.
Citera
2018-10-14, 19:12
  #5
Medlem
Ichwills avatar
E-faktura eller autogiro? Hyresgästen swishar dig den överenskomna summan varje månad och dina räkningar dras automatiskt.
Citera
2018-10-14, 19:13
  #6
Medlem
Jag ringde upp de olika bolagen (är ju bara hyresvärden, el och internet liksom) och bad de skicka räkningarna på mailen i fortsättningen så bakade jag in det för min hyresgäst.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback