Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-14, 08:31
  #1
Medlem
Nu vet mina föräldrar att jag ska börja plugga... Ena förälder har börjat med att gå runt och säga det till nästan alla dessutom vill hjälpa mig ekonomiskt med någon tusenlapp varje månad. Den andra föräldern har inte sagt så mycket till någon förutom att h*n vill hjälpa mig ekonomiskt med några tusen varje månad.

Så sammanfattningsvis så vill de hjälpa mig ekonomiskt och det är ju bra... Men då kommer frågan om de kanske slutar betala mitt under utbildningen trots att de har lovat att betala till mig så länge jag utbildar mig? Ena förälder har lagt "minor" åt mig när jag har sagt att jag håller på att banta, på så sätt vill den föräldern förstöra för mig... Men inte när det kommer till utbildning? Hur går det ihop?

Jag kan inte skriva hur stark narcissismen är hos båda föräldrarna men narcissismen existerar definitivt och det har jag märkt i några år.

Min ena förälder är medelklass och andra föräldern är lägre medelklass.

Jag har varit/är svarta fåret i familjen om man kollar på historiken senaste 5-10 åren... Ena föräldern har lugnat ner sig ordentligt senaste 1-2 åren face to face medan den andra föräldern går det upp och ner för.
__________________
Senast redigerad av ExpressK 2018-10-14 kl. 09:13.
Citera
2018-10-14, 09:14
  #2
Medlem
Ksoksos avatar
Räkna ekonomiskt din studietid som om du försörjde sig själv. Deras pengar ska vara bonus. Ta deras pengar men håll distanst. Är de narcissister bör du ha minimal eller ingen kontakt med dem alls faktiskt.
Citera
2018-10-14, 13:29
  #3
Medlem
Ta pengarna du får, men planera för att leva på egna pengar. Självklart ska du studielån, men du kan också behöva jobba deltid och jobba på somrarna etc. Pengarna du får från dina föräldrar är kanon men se det bara som en bonus och räkna inte med att de kommer fortsätta bidra med pengar.
Citera
2018-10-17, 16:07
  #4
Medlem
Jo men då kan man fråga sig varför de vill satsa pengar på mig i första läget?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback