Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-13, 18:38
  #1
Medlem
Har problem med växlarna. När växelspaken står på N visar displayen D. Drar jag växelspaken till läge D visar displayen D. Drar jag växelspaken till R ändras displayen till R. Försöker jag starta med nyckeln piper det då finns en startspärr om man försöker starta med en växel i.

Någon?
Citera
2018-10-13, 21:58
  #2
Medlem
hasenfrasens avatar
Servicemanualen (den franska) nämner ett relä på sidan 4-12, men inga bilder eller andra förklarningar. Det verkar vara ett vanlig relä då terminalerna heter 30, 85, 86 och 87 som vilket extraljusrelä som helst.
Citera
2018-10-15, 19:08
  #3
Medlem
Mopedbilen Står nu på verkstad. Det finns tydligen en givare som ska ge signal om i vilket läge växeln är i och som ska synca med elektroniken. Den var trasig.

Tack för engagemanget.
Citera
2018-10-20, 22:25
  #4
Medlem
Larseverts avatar
Det sitter två mikrobrytare i spakstället, den ena indikerar d eller r och den andra n. Lyfter man konsolen under växelspaken hittar man dem, verkar vanligt att de krånglar. Det kan gå att lösa genom att böja armen på brytaren. Om inte finns nya på tex Kjell och company.
https://www.kjell.com/se/sortiment/e...ledInformation
Citera
2020-03-25, 09:02
  #5
Medlem
Kommer man åt mikrobrytarna ovanifrån eller sitter de under bilen?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback