Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-13, 18:34
  #1
Medlem
Köpte en säng från Mio och fick den hemlevererad och ihopsatt. Mio-nissarna gjorde en rejäl repa i trägolvet när dem fixade med sängen och hade sig. Repan är så pass stor, djup och tydlig så den är svår att missa och det känns som att det är ev. något som jag kommer få stå för den dagen som jag flyttar ut. Bör jag säga till hyresvärden? Ska man säga till Mio? Behöver jag stå för kalaset även om det inte är jag som har orsakat skadan?
Citera
2018-10-13, 18:36
  #2
Medlem
GormDenGamles avatar
Kontakta MIO, så klart!
Förstår inte varför folk ställer sådana här frågor.
Citera
2018-10-13, 18:37
  #3
Medlem
olasvenssons avatar
Kolla vad det för typ av parkett, till exempel ekparkett. Köp spackel på tub, spackla sedan repan.

https://www.google.se/search?q=duri+...8S9qFmDigtk5M:
Citera
2018-10-13, 18:37
  #4
Medlem
Konstig fråga. Naturligtvis ska du prata med Mio omgående.

Varför skulle du inte prata med den som orsakat repan?
Citera
2018-10-13, 20:06
  #5
Medlem
kalkryggars avatar
Även jag fyller på här med att du måste höra av dig till Mio med detta ärende. Det är första åtgärden. Sen kan du informera hyresvärden om vad som händer. Mio får givetvis stå för den lösning som ni kommer fram till och hyresvärden måste godkänna resultatet när det är gjort.

Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Kontakta MIO, så klart!
Förstår inte varför folk ställer sådana här frågor.

Jag förstår inte heller varför det inte är självklart att man kontaktar Mio. Tycker det är lika klart som att 1+1=2.

Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Kolla vad det för typ av parkett, till exempel ekparkett. Köp spackel på tub, spackla sedan repan.

https://www.google.se/search?q=duri+...8S9qFmDigtk5M:

Det här var en dum idé. Ts gör absolut inte detta.
Citera
2018-10-13, 21:41
  #6
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Det här var en dum idé. Ts gör absolut inte detta.

Instämmer här. Vad du än gör; rör, och gör, ingenting!
Ta bild och skicka det skriftlig direkt. Avvänta svar.
Citera
2018-10-13, 22:07
  #7
Medlem
Säg till din hyresvärd och håll tummarna att de är normala. Det är din hyresvärd som ska kräva ersättning av Mio. Det är din hyresvärd parkett, inte din. Dock lär du behöva säga till Mio att detta har hänt etc, för att hjälpa din hyresvärd. Du har i alla fall inte försäkring som kan hjälpa dig om du nu krävs på ersättning för golvet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback