Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2018-12-20, 21:31
  #37
Medlem
EnGodForlorares avatar
Nej, något skarpt förslag om höjd matmoms har ännu inte lagts. Däremot har M lagt fram en principförklaring i vilken man menar att höjd matmoms ska finansiera de skattesänkningar man beslutat sig för att genomföra. M+KD-budgeten som röstades igenom riksdagen var nämligen inte självfinansierad utan orsakar ett budgetunderskott. För att täppa igen hålet tänker man försämra a-kassan ytterligare (utöver de försämringar som lades fram i budgeten) och höja momsen i flera branscher.
Citera
2018-12-21, 09:00
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kwato
Innebär den budget som gått igenom "högre moms på mat"? Skulle du kunna vara lite mer beskrivande och till exempel svara på följande frågor: Vilken mat gäller det? Hur mycket högre moms än tidigare är det frågan om? Jag gjorde just en sökning men kunde inte hitta något. Ange källa om du själv söker efter information.
Trodde jag läste det här i tråden men var visst på facebook, hittar inte det nu. Så kanske fake news?
Tycker som sagt det är otroligt svårt att hitta fram till konkreta siffror gällande stadsbudgeten, så sliter också med att hitta källa på den procenten.
Citera
2018-12-21, 23:13
  #39
Medlem
Kwatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av workinman
Trodde jag läste det här i tråden men var visst på facebook, hittar inte det nu. Så kanske fake news?
Tycker som sagt det är otroligt svårt att hitta fram till konkreta siffror gällande stadsbudgeten, så sliter också med att hitta källa på den procenten.
Jag sökte på internet innan jag svarade dig och jag kunde inte hitta någon sådan information över huvud taget. Alltså får vi utgå ifrån att listan du presenterade är helt falsk.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback